KOTONA

Tän postauksen kirjoittaminen oli melko haastavaa. Olin saanut jo kirjoitettua melkein koko postauksen, kun yhtäkkiä tää hyppäsi edelliselle sivulle ja koko luonnos tuhoutui. Nice. Yritetään nyt kuitenkin uudelleen.. Muutama hiljainen blogipäivä takana, koska Roopella on kesäloma ja mä oon ollut välillä melko heikossa hapessa kivuliaiden supistusten takia. Aika on siis mennyt tuijottaessa Pretty Little Liarsin kuudetta tuottaria, Roopen kanssa hengaillessa, levätessä ja asioita hoitaessa. Oon leiponut pakkaseen omenapiirakkaa, nyt tän postauksen jälkeen menen keittämään omenahilloa ja kuivaamaan omenarinkuloita. Viime viikonloppuna tuli kerättyä ihan vain muutama hassu omena (lue: varmaan 6-7kg…) joten tuoreena syömisen lisäksi täytyy keksiä myös tapoja säilöä niitä. Tällä viikolla ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä, joten palataan takaisin viime viikonloppuuna ja mun ekaan kesäloma viikonloppuun.

Lauantaina lähdin Lohjalle mun perheen luokse ja mennessäni illalla nukkumaan vanhaan huoneeseeni, mietin vain sitä miten kiva päivä mulla oli ollut. Ihan vain mun perheen kanssa istuessa ja jutellessa kaikesta maan ja taivaan väliltä.

Jutellaan yleensä mun perheen kanssa kaikesta maan ja taivaan väliltä, oikeesti. Mun ja mun sisarusten jutut lähtee yleensä ihan käsistä ja yhtäkkiä ollaan kehitetty jostain yksittäisestä lauseesta jo tarina, josta ei meinaa tulla loppua, koska jokainen meistä heittää sinne lauseen väliin ja lopulta nauretaan kyyneleet silmissä. Äiti aina on onnellinen kun ollaan kaikki samaan aikaan kotona, mutta varmasti hengähtää myös hiljaisuuden tullessa illalla. Me ei tosiaan olla hiljaisemmasta päästä ja mun siskon naurukin kuuluu varmaan kilometrin päähän. Vaikka mulla on melko iso ikäero mun sisaruksiin, isoveljeen 9 vuotta ja isosiskoon 6 vuotta, niin nyt aikuisena se ei tunnu suurelta. Ollaan nykyään läheisiä ja välimatkakaan ei tunnu kummoiselta, kun jutellaan päivittäin meidän perheen Whatsapp -ryhmässä. Olen siis ainut meidän perheestä, joka ei asu Lohjalla. 

p8281894.jpg

p8281898.jpg

Ikäerosta ja erilaisista elämäntilanteista huolimatta meissä on paljon samaa, mutta myös paljon eroja. Mä olen omalla tavallani rauhallinen, taiteellisin, tarkka ja kuitenkin samalla spontaani. Olen vauvan synnyttyä myös ainut perheellinen. Mun sisko, Laura, on enemmän sellainen luonnonlapsi: villi ja vapaa, ei välitä tietyissä asioissa muiden mielipiteistä, nauraa paljon ja kovaan ääneen! Meidän isoveli, Lari, on sitten taas fiksu, tietää varmaan kaikesta kaiken, tietyllä tapaa pikkutarkka, mutta kuitenkin sellainen halailija. Pitää huolta ja välittää. Ulkonäöllisesti meissä on myös samaa, mutta kuitenkin paljon eroja. Mä olen ainut joka on syntynyt porkkanatukkaisena (tulee meidän äidin suvusta), jolle tulee reilusti pisamia ja joka ei rusketu paljoakaan. Mun sisko ruskettuu tosi hyvin, on pienenä ollut luonnostaan vaaleatukkainen ja sinisilmäinen. Meidän veljellä taas on ainut jolla on ruskeat silmät ja tumma tukka, niinkuin meidän isällä. 

Saatetaan mun sisarusten kanssa jutella poliittisista jännitteistä, veren tutkimisesta, unelmien ammateista ja katsoa videoita kameleontista joka synnyttää. Tai vaihtoehtoisesti yhtäkkiä juttu hyppää vaikka liikunnasta siihen, miten vauva voi syntyä sikiöpussissa tai miten hormonit vaikuttaa mieheen ja naiseen. Saatetaan jakaa mielipiteitä suuntaan ja toiseen, kuunnella toisen elämänviisauksia ja koska on kyse meistä, niin kyseessä on ennemminkin elämänhölmöykset.. Nauretaan sille miten pienenä iskä hommasi meille maatilalta lemmikkipupujen sijaan vahingossa jänikset, jotka murtautui häkistä ulos joka päivä varmaan ja miten luultiin alunperin ainakin toisen niistä olevan tyttö. No eihän se ollut ja sen nimi vaihtui Mymmelistä Elvikseksi. Tai Elvis-Mymmeliksi.

p8281906.jpg

p8281921.jpg

Saatetaan miettiä mun veljen kanssa hyviä leffoja tai sarjoja, miettiä onko kaikki sairaudet Housessa totta ja siskon kanssa naurettiin viikonloppuna esim. sille, kun iskältä ei löytynyt yhtään puhdasta kylpypyyhettä ja jouduin kuivaamaan suihkun jälkeen ITSENI ja mun hiukset kahteen pieneen käsipyyhkeeseen. Voin kertoa, että siinä oli haastetta. 

Lauantaina kävin saunassa ja mietin vain silmät kiinni rentoutuen, miten mahtava päivä oli. Ihan sama, vaikka periaatteessa ei tehty mitään ihmeellistä. Istuttiin sohvilla, syötiin ja juteltiin. Laura istui mun oikealla puolella ja Lari vasemmalla ja kumpikin piti kättä mun masun päällä ja silitteli. Laura jutteli vauvalle masuun ja Lari aina iloisesti ilmoitti, jos vauva potkaisi. Illalla sängyssä vaan mietin, että on mulla oikeasti aika mahtavat sisarukset vaikka ollaankin kaikki kolme tosiaan erilaisia. Laura on hulivili ja ikuinen pikkumyy, Lari on tarkka, fiksu mutta älyttömän hauska ja mä oon mä – rauhallinen, mutta iloinen ja vähän hömppä. Oon onnellinen mun perheestä ja siitä, että mulla on sisarukset. On aina joku johon luottaa, jonka kanssa jakaa asiat ja vaikka aina välillä tapellaan, otetaan yhteen ja kinastellaan koska toinen ärsyttää, niin nauretaan aina myös yhdessä, ollaan toistemme puolella ja koitetaan auttaa toinen toisiamme.

p8281922.jpg

 

p8281943.jpg

 

Ihana viikonloppu perheen kesken siis ja lauantaina myös värjättiin mun siskon kanssa mun hiukset. Oon tähän asti käynyt kampaajalla nyt jo pari vuotta säännöllisesti, mulla oli ensin mun toinen luottokampaajaystävä Hangossa ja nykyään toinen luottokampaajaystävä Turussa joka on loihtinut mulle aina semmosen tukan kun oon halunnut, mutta nyt budjetti tuli vastaan ja oli pakko keksiä joku ratkaisu juurikasvulle. Kaupan hiusvärit pääsi ekaa kertaa pariin vuoteen mun ostoskoriin ja vaikka alkuun mua hiukan epäilytti ja hirvitti, niin oon todella tyytyväinen mun hiuksiin! Syksyllä pitää olla vähän väriä, vaikka tykkäsinkin niistä luonnollisen kuparisista hiuksista. Katsotaan millaiset mun hiukset on viikon päästä, koska lähden mun äidin kanssa ma-pe Naantalin kylpylään! Ei tosin haittaa vaikka vaalenee tästä, mutta kunhan eivät menisi kloorivedestä ihan hampuksi.

Olen värjännyt nyt raskausaikana hiuksia 3x ja joka kerta pitänyt semmoisen 3kk tauon välissä. Olen myös kysynyt neuvolasta saako hiuksia värjätä raskausaikana ja heidän mukaansa kemikaaleja voi imeytyä verenkierron kautta istukkaan – mutta se määrä on niin vähäinen, että 3kk tauoilla se ei vaikuta. Jotkut eivät lakkaa kynsiään, värjää hiuksiaan tai edes meikkaa raskausaikana – ja se on mulle täysin fine. Jokainen tekee omat päätöksensä, mutta koska mulla on terveelliset ja vastuulliset elintavat muuten, niin en koe että hiusten värjääminen, kynsien lakkaaminen tai meikkaaminen olisi ongelma. Tutkimuksienkin mukaan ne on sallittuja. Halusin nyt kirjoittaa vielä tämän, koska en kaipaa mitään paskamyrskyä. 🙂 

Karoliina

 

 

 

 

Suhteet Ystävät ja perhe Mieli

Mukavuudenhaluisuus vai muodikkuus?

Lähden tänään viettämään viikonloppua mun perheen luokse ja Roope jää pitämään kotia pystyssä. Ihan sairaan outoa olla toisesta erossa pitkästä aikaa, ekaa kertaa intin jälkeen – vaikka se onkin vain yksi päivä.. Kumpikaan ei tykkää olla erossa, eikä Roopekaan kuulemma kaipaa mitään vapaita viikonloppuja, jolloin sais olla erossa musta, mutta nyt mun hiukset kaipaa vähän päivitystä ja Roope haluaa jäädä Turkuun, joten vietetään nyt sitten huima vuorokausi erossa. Kohta me tosin ollaan erossa monta päivää kun lähden kylpylään mun äidin kanssa, joten eihän tätä yhtä vuorokautta voi ees laskea erossa olemiseksi. Jep, edelleen yli viiden ja puolen vuoden jälkeen me ollaan tämmösiä ja meistä se on ihan parasta. 

Ajattelin jakaa teille vähän mun asuja viimeisiltä kuukausilta, muutama on vuoden sisällä otettu, mutta kaikissa on semmoset asut joita käytän muutenkin. Samalla ajattelin myös kertoa vähän mun tyylistä. Tässä postauksessa siis ei ole kovin vanhoja kuvia, niistä teen oman postauksen!

asu1.jpg

Vuosien varrella mun tyyli on vaihdellut melkoisen paljon. Ala-asteen lopussa sen prinsessavaiheen jälkeen mulla alkoi joku emovaihe. Piti olla ketjuja mustissa housuissa, tennarit, sellanen arabimikäonkaan huivi kaulassa ja mustaa kajalia – salaa. Sen jälkeen oli aika jolloin farkkuja ei olisi saanut mun päälle kirveelläkään, koska legginssit, topista sovellettu hame (silloin ei vielä ollut noita perus puuvillaisia lyhyitä hameita) ja toppi oli paras tyyli ever. Samaan aikaan hiuksiin laitettiin kilo lakkaa, kulmaan nypittiin sellainen cool vako, silmäkulmiin laitettiin valkoista kajaalia aka linnunpaskat ja mattemousse oli parhain meikkivoide, koska sillä sai myös huulet tarpeeksi valkoisiksi. Ihan sama vaikka mattemousse ei sopinut tippaakaan mun iholle, koska mulla on hyvin pintakuiva iho. Hiukset oli suoristettava j o k a  p ä i v ä helteelläkin ja juurikasvu oli kamalinta mitä tiesin mun yliblondatussa tukassani. Tämä aika siis oli sitä Karoliina 14-15v aikaa. 

Seuraavaksi tuli aika kun menin amikseen ja tajusin, että ei hitto, eihän täällä tarvi panostaa ulkonäköön samalla tavalla kun yläasteella, jes! Ja aloin kulkemaan collareissa julkisilla paikoilla, omistin kolmet feikkiuggit joita piti väkisin käyttää vaikka oli loskaa maassa ja hiusten värikin oli muuttunut mustanruskeaksi (välillä oli myös pinkit raidat tai vaaleita raitoja). Meikkiä oli hillitymmin, mutta en mä silloinkaan meikata osannut. Kulmakarvat olivat tosin melko normaalit, mattemoussekin taisi olla vaihtunut johonkin muuhun ja huulien värikin alkoi lähennellä ihan sitä normaalia vaaleanpunaista. 

asut2.jpg

Siihen aikoihin tapasin Roopen, joka ekaa kertaa (äitini lisäksi) kyseenalaisti mun tyylin, kysyi miksi ihmeessä en käytä farkkuja (kun kuulemma mun pylly näyttää niissä hyvältä – muistan ton ikuisesti, 16-17v huono itsetunnon omaavasta tytöstä se tuntui parhaimmalta mitä kukaan voi koskaan sanoa. Nolo.) ja miksi helvetissä kukaan täysjärkinen ostaa niin rumat kengät kun feikkiuggit.. 😀 En ollut siihen asti oikeastaan miettinyt mistä vaatteista OIKEASTI tykkään tai mitkä ylipäätänsä sopii mun vartalolle, halusin vaan mennä massan mukana ja pukeutua tuttuun ja turvalliseen, samantyyliseen kuin muutkin. 

Sen jälkeen aloin pikkuhiljaa miettimään mistä tykkään, mutta mahdollisuus parempiin valintoihin kaatui mielenhäiriöön joka liittyy siihen aikaan kun täyttää 18v. Tiedättekö? Oli ihan sika siistiä päästä baariin, joten koko kaappi on p a k k o ostaa täyteen niitä kuuluisia baaritoppeja. Toppeja joiden paljetit raapi kainalot verille, tuubitoppeja joiden edessä oli paljetteja tai whateverihansama kunhan oli paljetteja.. Aivan järkyttävää ja jos multa nyt kysytään mitä sanoisin Karoliina 18v:lle, niin en sanoisi mitään vaan lähettäisin ne paljettijärkytykset timbuktuun ja veisin sen tytön ostamaan normaaleja kivoja vaatteita. Mutta silloin ne tuntui juuri sellaisilta mitä halusi, kirpparilta löytyi niitä joka reissulla ja ei tavallaan tiennyt paremmasta. Tai ehkä jollain tapaa tiesi, mutta sulki silmänsä siltä.

asut3.jpg

Onneksi se mielenhäiriöaika meni nopsaa ohi ja pikkuhiljaa aloin miettimään tosissaan sitä, minkälaisissa vaatteissa haluan kulkea ja minkälainen tyyli mahdollisesti olisi lähellä mun sydäntä. Mun mielestä tyyli antaa kuitenkin vaikutelman myös ihmisen luonteesta jollain tapaa, useinhan esim. rankasta hevimusiikista pitävät pukeutuvat ja meikkaavat sen tyylisesti – aloin siis pohtia minkälainen mä olen ja miten mun tyyli kuvastaa sitä. 

Kaapista lähti kirpparille kaikki paljettiyökötykset, tilalle tuli mekkoja, keinonahkatakki, farkkuja, sifonkisia paitoja, koruista piti löytyä piikkejä ja niiden piti muutenkin olla statement-koruja (eli mahdollisimman isoja tai melko kurkussa kiinni) ja jalassa oli saapikkaat. Silloin meikkasin jo aika samalla tavalla kuin nykyään ja se vaatetyyli jonka silloin aloin löytämään, on oikeastaan pikkuhiljaa alkanut kehittymään sellaiseksi mitä nykyään kutsun tyylikseni. Tällä hetkellä on menossa vaihe, jolloin farkut eksyvät päälleni hyvin harvoin (tosin raskaana ne ei kyllä kiinni mahdu muutenkaan enkä halua ostaa äitiysfarkkuja), rakastan mekkoja ja hameita, nahkatakkeja ja hattuja. Ylipolvensaappaat, kiilakorot tai tolppakorot on mun lempparit tällä hetkellä ja ollut jo pari vuotta. Koruja käytän nykyään harvemmin, mutta joskus laitan korviksien lisäksi jopa käsikoruja tai ohuen kaulaketjun. Eli statement-korut on nyt väistyneet ohuiden ketjujen tieltä, silti kuitenkin ihailen tietynlaisia isompiakin koruja.

asut4.jpg

Niin ja nykyään en omista collareita, mutta kuljen kyllä kotona ihan rennoissa vaatteissa. Laitan ulos kumpparit, jos sataa tai on todella märkää, olen satsannut kunnon ulkoiluvaatteisiin ja talvella laitan mielummin paksun ja pitkän toppatakin päälle, kengät jotka eivät ole ehkä tyylikkäät mutta pysyn pystyssä ja haaveilen sadetakin ostamisesta! Eli vaikka olenkin löytänyt sen oman tyylini, ainakin sellaisen jossa nyt viihdyn, niin olen kyllä mielummin mukavuudenhaluinen. Ja mun mielestä on siistiä, että nykyään ihmiset enemmän kehtaa käyttää kumppareita (niitä on nykyään oikeasti tosi hienoja!) ja sadetakkeja. Nauroinkin juuri, että hei oon mä sentään jossain ollut muodin edelläkävijä – mulla oli jo päiväkodissa Rukan keltainen sadetakki, joka nyt on parina syksynä ollut muodikas. Muilla oli päiväkodissa punaiset tai pinkit kurikset, mulla oli keltaiset. Vihasin niitä silloin.

Ja nykyään siis meikki on aina samanlainen – jos on juhlat tai olen lähdössä ulos tai vaikkapa Roopen kanssa syömään, niin laitan vahvemmin luomiväriä ja alaripsiin ripsaria. Syksyllä ja talvella käytin vielä usein huulipunaa, mutta nyt kesäksi se jäi, koska tykkäsin mun pisamien ja oranssin tukan kanssa luonnollisista huulista. 

Hiuksista on turha edes alkaa puhumaan, en ole koskaan osannut laittaa niitä – enkä osaa vieläkään. Tai jaksa. Mulla on ihan j ä ä t ä v ä n paksu tukka, luonnonkihara, suomalaisesta hiuslaadusta poiketen kuiva ja karhea, sekä melko pitkäkin nykyään. Tän kanssa siis menee aikaa oikeasti kauan ja valitettavasti mulla ei kovin usein ole motivaatiota alkaa vääntämään tän kanssa. Mulla on siis kolme tapaa laittaa hiukset: Suorana ja puolet nutturalla tai korkealla ponnarilla, kiharalla (joko oma kihara tai kiharrettu) ja samalla tavalla kuin edellisessä kohdassa TAI sitten nutturalle koko pehko. That’s it. 

Kuvissa siis näkyy mun lemppari asuja vuoden ajalta ja koska en ole ostellut pahemmin uusia vaatteita, niin nämä samat pyörivät mun päällä tai ainakin näkyvät kuvissa. Kaikissa kuvissa ei ole siis koko asu, mutta kuvasta näkee vähän kuitenkin sitä tyyliä mistä tykkään. Niin ja älkää kiinnittäkö huomiota pliis noihin rumiin kollaaseihin, en jaksanut alkaa leikkelemään jokaista kuvaa erikseen..

Kivaa viikonloppua, palataan taas ensi viikolla!

Karoliina

 

 

Kauneus Meikki Trendit