No missä se vika nyt on?

Lost_And_Confused_Signpost_Ver_6034390-980x1000.jpg

kuva

Voiko kuvitella herttaisempaa asiaa kuulla heti aukaistuaan silmät (miehen kuorsauksen johdosta melko huonosti nukuttujen) yöunien jälkeen?

”Hei säkin kuorsasit kyllä viime yönä. Tosin se ei kyllä kuulostanut kuorsaukselta. Enemmänkin sellaselta herttaiselta ja suloiselta kissan kehräykseltä.”

KAIKKI on ja menee niin kun pitääkin. Tällaistahan mä olen halunnut ja nyt sen sain. Miksi musta ei silti tunnu miltään?

Missä se vika on? Elämäntilanteessa, minussa vai miehessä?

Elämäntilanne. Mä olen syömishäiriöni toipumisen johdosta vielä melko sekaisin ja tunnemyllerryksessä että en vielä kykene normaaliin tunne-elämään vaan kärsin ajoittaisista ahdistuskohtauksista jotka häviää joskus ajallaan ja sen oman tilan tarkan rajan vahtiminen katoaa kun pääni ja elämäni loksahtaa joskus vielä jossain välissä takaisin ”normaaliksi”?

Minä. Mä olen menneen syömishäiriöni takia tuomittu olemaan tunnevammainen ja yksinäisyyttä rakastava erakko jonka lähelle pääsee vaan ahdistuksieni ehdoilla ja se ei siitä muuksi muutu vaikka vastaan kävelisi se oikea mies mukanaan palatsi ja valkea ratsu. 

Mies. Tyyppi on kuitenkin aivan väärä. Vaikka mies on kaikin puolin juuri sellainen minkä haluan ja kaikki menee juuri niin kuin haluan, niin se koukuttava ja hullaannuttava kemia puuttuu. Se voima mikä saa entisen anoreksiaa sairastaneen syömään vaikka paketin voita jos mies niin pyytää. Tämän miehen takia en sitä söisi. Ainakaan vielä. 

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus Ajattelin tänään

Satuolento vai uhanalainen ja harvinainen olentolajin edustaja nimeltä hyvä mies?

waitingforperfectman.gif

Tämä naisen jäänne puistonpenkillä alkoi kasvaa taas rikkaruohoa kun bongasi vahingossa yhden maailman suurimmista ihmeistä. 

Jos mies yllättää sinut tekemällä seuraavia asioita onko hän todella yksi niistä maailman harvinaisimman lajin edustajista (eli kunnon mies) vai silkkaa mielikuvituksen tuotetta?

  • Kuuntelee mitä sanot. Siis todella kuuntelee, vai kuinka hän osasi ostaa sinulle yllärinä joskus sivulauseessa mainitsemiasi kummallisia makumieltymystuotteita tai vie sinut syömään ruokapaikkaan josta mainitsit myös joskus jonkinmoisessa mutisevassa ja lyhyessä sivulauseessa. 
  • Sovittaa päiviensä aikataulut sinun menojesi mukaan vain nähdäksesi sinut.  Ja vielä kysyy sitä erikseen.
  • Herää kanssasi kukonlaulun aikaan (klo 5.30) vaikka itse menee töihin vasta klo 11
  • Muistaa pussata niskaa ja silittää selkää joka välissä, useimmiten juuri silloin kun et odota sitä mutta jolloin se ilahduttaa eniten. Esim. istuessasi autossa repsikan paikalla, yöllä kun heräät katsomaan kelloa tai kun kaupan jonossa uppoudut ajatuksiisi ikävöimään kissojen taivaaseen siirtynyttä lemmikkiäsi. 
  • Käy oma aloitteellisesti tervehtimässä ja jututtamassa mummuaan joka viikko useampaan kertaan. 
  • Lähtee darra oloissaan kanssasi Ideaparkkiin klo 11 lauantaiaamuna 😀
  • Kysyy joka kerta sohvalla meidän löffiessä solmuun kietoutuneena toisiimme että onko mun niska ja pää nyt varmasti hyvässä asennossa
  • Pyytää sinut mukaansa mm. kavereidensa jälkikasvun syntymäpäiväkekkereihin (joihin tosin et osallistu liian lyhyen varoitusajan johdosta)
  • Ei loukkaannu vaikka nukut korvatulpat päässä herkkäunisuutesi takia tai kun ilmotat nukkuun mennessä että ”älä tule liian iholle kun mä tarviin tilaa hengittää” 😀
  • On laittanut merkille lempibiisejäsi ja laittaa sellaisen soimaan kun istut sisään autoon 
  • Sanoo ensisuudelman jälkeen että ”no huhhuh” 😀
  • Antaa sinun valita mitä teette ruuaksi, vaikkakin siihen saattaa liittyä suurimmalta osin salaatinlehdet, idut ja kauravanukkaat (viimeisin ei tainnut nousta miehen top3 herkkuihin mutta söi sen silti hymyillen)
  • Sanoo että mitä ikinä haluatkin tehdä painosi kanssa syömishäiriösi jälkeen, hän tukee menee se sitten suuntaan tai toiseen. 

Nämä kaikkihan voivat olla hyvin ohikiitäviä ja alkuhuumasta johtuvia outouksia jotka kohta muuttuvat ”siirrätkö rahkojas että mun kaljat mahtuu jääkaappiin”, yöllisiin peiton varastamis ja jo kolmatta viikkoa samoja sukkia -tyyppiseen touhuun 😀

Mutta sitä odotellessa in the meantime, let’s enjoy this!

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus Ajattelin tänään