Me kaikki ollaan matkalla.

Matkalla, johonkin. Reissussa, tien päällä.

kuva.jpg

 

Mä rakastan olla matkalla johonkin. Junassa, bussissa, metrossa. Ajatus kulkee parhaiten, mieli lepuuttaa ja puhdistaa itseään. 

Kun katselee ulos ikkunasta ohi vilisevää maisemaa, joskus naurattaa. Joskus joutuu painamaan silmäluomet kiinni ettei vesi kastele poskia ja vieressä istuva joudu veden varaan. Joskus suorastaan tuntuu että tukehtuu hyvänolon tunteeseen.  Se on kai se kun joutuu pysähtymään ja ajattelemaan. Asioista ja ihmisiä. Ja sen voi tehdä rauhassa. 

Se tila kun matkaat jotakin kohti. Se että odottaa  määränpään saapuvaksi. Kun voi olla varma siitä. Sillä niinhän tapahtuu vääjäämättä. Fakta on että en voi matkan pituudelle mitään, se on ennalta määritetty. Se saa mut nyt rauhalliseksi. 
 

Bussimatka kaupungista Hervantaan kestää tietyn ajan, piste. Lentomatka Helsingistä Riikaan kestää tietyn ajan, piste. Kotoa kävely töihin kestää tietyn ajan, piste. Voinhan toki kulkea sen välillä pyörälläkin mutta matkan pituus ei silti muutu. 

 
Mä olen tainnut pikku hiljaa vihdoin osata siirtää tämän ajattelutavan myös elämän asenteeseeni? Elämä kestää tietyn ajan, piste. Ja ennen kuin se piste tulee, siitä pitää nauttia ja laittaa välillä ranttaliksi.  Ja ennen kaikkea.”Jos en tietäis että siellä oot, en jatkais. En katsettani maasta sais.”

 

Suhteet Oma elämä Matkat Ajattelin tänään

Hätäpuhelu

kuva_1.jpg

Löysin eilen illalla, palatessani kotiin keskiyön aikaa, jotain kamalaa ja hälyttävää asuntoni lattialta.

Sydänlihas verisenä muovimatolla. Solusäikeet irroinnena päistään, käpristyneenä, väsyneenä veren vuodon paineesta. 11 tapaa jättää nainen sai sivujatko-osan numero 12. 

Vasta tänään sain ensiapua shokkiin. Joku tuntematon ihminen kirjoitti suoraan mun verinirhamilla olevaan sydämeeni.

”Do you feel alone? Like no one cares? I care. Please, find a reason to live. You deserve it. You’re Beautiful. And it hurts me to see what goes on around me. The hurt, the pain, and what we go through, to feel accepted. You’re so much better than that. I love you.”

Kuka se oli. Kuka allekirjoittaa tuon? Jumala? äiti? maailmankaikkeus? vai kaikki rakkaat ja läheiset ihmiset ympärilläni?

Pohdintojen jälkeen mä löysinkin seuraavat syyt elää, olla kiitollinen ja iloinen tänään.

  • Mulla on työ jossa mä viihdyn. Täällä mua odottaa joka aamu mun työpöytä, lämmin ja sympaattinen työtoveri ja ilmapiiri missä tunnen olevani kotona ja hyväksytty. 
  • Mulla on ystäviä joille mä voin soittaa hysteerisen itkun keskeltä, nenä ja suu täynnä räkää, ja he sanovat mulle että kaikella on tarkoituksensa, he tietävät sen kuulemma varmuudella. 
  • Että joku on keksinyt sellasenkin turhan hyödykkeen kun tupakka. Ja joku nero yhdistänyt siihen kahvin ja saanut aikaseksi jotain äärimmäisen lohduttavaa. 
Suhteet Oma elämä Rakkaus Höpsöä