Pehmeitä päiviä

Täytynee tunnustaa eräs juttu. Kulunut kesä on loihtinut aivoilleni jonkin sortin pehmennyksen, minivoguen, kuten 80-luvulla oli tapana sanoa, enkä kerta kaikkiaan kykene erityisen skarppeihin tuotoksiin millään saralla. Tiukan faktan ystävät saavat siis odottaa vielä jonkin tovin, ehkä jopa ensimmäisiin pakkasiin, jotka kenties jysäyttävät tämän naisen jonkinlaiseen ruotuun. Toistaiseksi luvassa on vain pehmoilua ja haaveilua. purrrr…

Näissä tunnelmissa onkin siis mitä sopivinta postata lisää lällyreseptejä. Tämän päivän menultani löytyivät mustikkapehmis ja cashewkerma, joiden miksaamiseen innostuin eilen hankkimani Erica Palmcrantz Aziz & Irmela Liljan Raw Food – Makeita herkkuja raakaravinnosta -kirjan ansiosta. 

Suositeltava opus raw-herkuista kiinnostuneille!

Mustikkapehmis
3 desiä tuoreita tai pakastemustikoita
2 pakastettua banaania
2 rkl tocotrienolsia
½ tl luomuvaniljajauhetta

Viipaloi pakastetut banaanit moinitoimikoneeseen ja heitä perään mustikat ja vanilja. Soseuta ainekset kuohkeaksi. Kauho kulhoon ja lorottele päälle cashewkermaa.

Cashewkerma
2dl cashewpähkinöitä
2 dl vettä
1 pieni päärynä
1 tl lucumaa tai hunajaa makeuttamiseen

Hienonna pähkinät tehosekoittimessa jauheeksi, lisää vesi ja sekoita tasaiseksi. Lisää paloiteltu päärynä ja lucuma-jauhe tai hunaja ja sekoita.

peace & love.

♥ Virpi

Hyvinvointi Hyvä olo

laadi daadi lauloi mansikkalimonadi

Kaunista elokuun ensimmäistä iltaa armaat hyvikset! Pieni helteinen ikuisuus on humahtanut sitten viime näkemän. Kylläpäs te näytätte sangen vapautuneilta ja vitaalisilta, kesä on selvästi tehnyt tehtävänsä. 😉

Kaiken tämän nettihiljaisuuden jälkeen päätin tehdä pienen pirskahtelevan äänenavauksen näin elokuun kunniaksi ja postata teille kesän suloisimman juomaohjeen – mansikkalimonadireseptin. Nauttiaksesi kyseistä ihanuutta, kerää eteesi seuraava repertuaari aineksia:

litra mansikoita
pari desiä sitruunamehua eli noin neljä sitruunaa
pari ruokalusikallista hunajaa
puoli litraa kuplavettä tai ihan sitä tavallista tyyntä vettäPurista noin neljän sitruunan mehu blenderiin ja lisää pakastetut tai tuoreet luomumansikat. Itse mansikoiden suurkuluttajana suosin vain ja ainoastaan luomua, sillä noissa perusmalleissa on vähän turhan tuhti annos maatalousmyrkkyjä messissä, jotka aika näppärästi torpedoivat marjojen hyvyystehoja. Sitten, takaisin ohjeeseen: Kauho mansikoiden ja sitruunamehun joukkoon luomuhunaja ja sekoita koko kauneus tasaiseksi. Lorota sekaan jääkaappikylmää tavallista vettä tai kuplavettä. Tarjoile jäisten mansikoiden ja sitruunamelissan tai mintun lehtien kanssa. Nauti hurmaavassa seurassa, itseksesi tai kamraattorien kera.

…lopuksi pieni salaisuus: If you want to be sweet – eat and drink sweet.

♥ Virpi

Hyvinvointi Hyvä olo