Ne mun UUDET TYÖT!
Aina, kun kuvittelee elämänsä olevan valmis, sitä tupsahtaa eteen asioita, joita ei olisi edes osannut kuvitella vuosi aikaisemmin. Niin kävi taas äskettäin. Kun vuosi vaihtui, minua pyydettiin nimittäin kotimaiselle Joutsenelle töihin. Tarjous yllätti, innosti ja oli sellainen, etten vaan yksinkertaisesti voinut tai halunnut kieltäytyä. Joten: Kuun alusta lähtien olenkin blogin, H23:n töiden ja muiden omien juttujen lisäksi totellut Joutsen-töissäni titeeliä Head of social media marketing. Meikäläisestä tuli siis kotimaisen untuvavuodevaate- ja takkibrändin sosiaalisen median aivot (ja kädet ja varmasti paljon muutakin sellaista, josta en vielä osaa kertoa).
Minulle Joutsen on ollut tuttu merkki tietysti jo vuosien ja vuosien takaa, mutta paremmin tutustuin Joutsenen ideologiaan, tuotantoon, tuotteisiin ja henkilökuntaan viime syksynä, kun tein ensimmäisen kaupallisen kampanjani heille. Tässä vuosien saatossa bloggaajana on kohdannut niin monta brändiä ja hyvää tuotetta, että jos joku merkki jää erityisesti mieleen, tietää siinä olevan jotain erityisen spesiaalia. Mutta niin todella Joutsenen kanssa kävi. Brändi tuntui alusta asti monesta syystä ihan omalleni. Ja kaipa ne tuolla Riihimäen päässäkin – jossa Joutsenen tehdas, hallinto ja johto sijaitsevat – ajattelivat samaa, kerran halusivat lyödä hynttyyt kanssani yhteen. Nyt me ollaan tiimi!
Käytännössä uusi työni tarkoittaa joitain muutoksia meidän perheen arjessa. Vaikka montaa Joutsen-hommaa voikin tehdä etänä, olen Riihimäellä keskimäärin joka toinen viikko sellaiset muutaman päivää. Lähden seiskan junaan ja palailen illalla, kun työt on tehty. Näen Riihimäellä muita työntekijöitä ja pääsen sinne untuvan ytimeen ihan kirjaimellisesti paremmin kuin Tampereelta käsin. Ja onhan se vaan aika todella sykähdyttävää nähdä, miten kaikki ne prosessit tuotesuunnittelusta ihan lopulliseksi tuotteeksi asti tehdäänkään.
Olen oppinut tässä ajassa jo valtavan paljon Joutsenen brändistä, puhtaudesta, untuvan ja höyhenien erosta ja oikeasti vaikka mistä. Niin ja päässyt testaamaan takkeja eri säissä ja erilaisissa tilanteissa. Tutustumaan asiakaskuntaan ja näkemään välähdyksiä tulevasta.
Tämä kevät meneekin nyt osaltani varmasti aikamoisen untuvanpehmeässä alkuhuumassa. Mielessäni on monta sellaista asiaa, jotka haluan tehdä hyvin ja joissa ennen kaikkea haluan oppija tekijänä. Olen todella innoissani siitä, että saan yhdistää niin monta omaa vahvuusaluettani yhteen pakettiin ja samalla innostukseni kotimaisiin brändeihin ja tekstiileihin saa kulkea osana tätäkin työtäni.
Joten nyt kun katselette Instagram-videoitani, tiedätte, miksi juna vie niin usein Riihimäelle. Ja koska minun tehtäväni on olla Joutsenella myös linkki brändin ja teidän kuluttajien välillä, saa ihan kaikki toiveet, kysymykset, pyynnöt, ihastukset ja vihastukset toimittaa myös minulle esimerkiksi sähköpostin tai Instan kautta. Yritän vastata niihin parhaani mukaan ja suurimpiin kysymyksiin voisin kirjoitella vastaukset jopa tänne postauksiin astikin.
Kivaa alkanutta viikkoa! Huomenna ja keskiviikkona onkin taas edessä Joutsen. Saa seurailla instasta mun päivää Riihimäellä!
-Karoliina-
Kuvat: Krista Keltanen