Yksin baariin?
Tänään kävin kumppanin kanssa alkuillasta ravintolassa ja sen jälkeen yksillä paikallisessa kivassa istuskelupaikassa. Siinä istuskellessamme tajusin miten paljon kaipaan toisinaan kaupungin sykkeeseen, ihmisten lähelle, musiikin ja hälyn ympäröimäksi. Tarvitsen omaa tilaa ja rauhaa, mutta tarvitsen vastapainoksi myös viikonlopun tykyttävää elämää, naurua, hymyjä.
Voiko nuorehko nainen mennä yksin viikonloppuna baariin? Ilman, että vaikuttaa tyrkyltä / säälittävältä / onnettomalta? Tai kannattaako niin edes tehdä? Käykö siinä väistämättä niin, että ihmisten ympäröimänä tuntee itsensä vielä yksinäisemmäksi? Eristäytyneisyys ihmisistä on niin puuduttavaa, mutta en tiedä puuduttaako se vielä enemmän, jos on eristäytynyt ihmisten seassa. Mitä siellä edes voi yksin tehdä? Istua pöytään, tuijottaa tuoppia ja hörppiä liian nopeasti ilolientä? Hieman on hakusessa tämä elämä toisinaan.