Tapahtui H&M:ssä

Viime viikolla kuin olin haahuilemassa pitkin Aberdeenin katuja ja kauppoja tapahtui minulle mitä ihanin asia.

happy.jpg
Kävin H&M:ssä ja löysin kivan pitsimekon ja kun saavuin sovituskopeille meni dialogi jotenkin näin:

– Hey lovely, what a gorgeous jacket you are wearing! So how many pieces do you have with you today?
– Hi, thanks – I know, I just had to come in to town to enjoy the sun. And yes, I’ve got two dresses.
– Splendid my love. Just enter the fitting room and please do ask me for help you beautiful.
– Oh, sure I will. Thank you so much.

Siinä sitten sovituskopissani olin – maailman mairein hymy kasvoillani. Tämä ihana poika oli alle minuutin pituisen kontaktin ajan osannut luoda uskomattoman määrän positiivista energiaa. Kuuntelin siinä samalla kun hän jutteli kollegoidensa kanssa ja heillekin vaan sateli darling, lovely, my love kaltaisia kohteliaisuuksia. Ymmärrän, että tämä on osa paikallista small talk -kulttuuria, mutta voisimmeko saada sitä vähän Suomeen? Lupaan, että koitan tehdä parhaani palattuani kotiin.

laughter.jpg
Minulle tämä on sitä eksotiikka mikä Suomesta puuttuu. Ajatelkaa jos joku myyjä edes joskus sanoisi sinulle pukukoppiin mentäessä, ”Hei suloisuus, ihana päivä tänään – mitäs kaunista sinä päädyit kokeilemaan?” En missään nimessä sano etteikö Suomessa saisi hyvää palvelua, lähinnä pointtini ovat nuo sanavalinnat. Jos olisin asiakaspalvelutehtävissä töissä, ottaisin sanoja kuten kaunokainen, wau, ihana, upea ja hieno joka päiväiseen käyttööni.

Mitä mieltä te olette asiasta? Olisiko se liian feikkiä? Saattaapi olla, mutta jos saisin edes yhdelle ihmiselle niin hyvän olon ja muiston kuin tämä poika sai minulle, niin so what.

smile.jpg

Valitettavasti toinen mekoista oli liian pieni ja toinen liian iso. Mutta oikeastaan sillä ei ollut väliä – syy miksi tästä H&M-vierailusta tuli ikimuistoinen on tuhat kertaa tärkeämpi kuin se mekko.

Hyvää viikonloppua – muistetaan puhua kauniita sanoja ja hymyillä.

Kommentit (4)
  1. Hittade precis din glada blogg – härligt! Och jag håller absolut med, men den sämsta servicen får man nog på restauranger i centrala Helsingfors. Det är en bra dag om personalen hälsar då man kommer in 😀

    1. Hej gumman:) Jep, vi borde skärpa oss i kundservice. Senast idag då vi va till matbutiken sade en kund till kassatanten thanks my sweetheart – oh, mitt hjärta smälter. Sköt om dig finis! Kram.

  2. Kuin omasta suusta tämä pohdinta..Sitten kun täällä välillä jakelee kohteliaisuuksia ihmiset eivät edes kuule niitä, kun tuntuu ettei niihin vaan ole edes totuttu..En silti anna periks, sillä huomannut ,kuinka monet muuttuu ihan täysin pienellä positiivisella asenteella..

    1. Kiitos kommentistasi! Älä anna periksi. Kuten mainitsin, niin jo se että voit luoda yhdelle ihmiselle hyvän fiiliksen, on mielestäni jo voitto kotiin päin. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu 🙂 Cuidate Ninoh!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *