Mainen malliin

IMG_7922.jpg

IMG_7945.jpg

IMG_7801.jpg

IMG_7769.jpg

IMG_7816.jpg

IMG_7810 copy.jpg

IMG_7951.jpg

IMG_7741.jpg

Humiseva Atlantti, liitelevät lokit ja hiekalle rantautuneet aarteet.

Siinä Mainen viikonloppumme kohokohdat.

20 kilometrin pyöräreissumme vei meidät majakoille, tuuliseen rantaravintolaan ja jätskikioskille. Rannalle polttopuita keräilemaan ja niitylle villikukkia poimimaan. Ajoittain tunnelma oli kuin Suomen maaseudulla niin ikään  ainakin jos laskuista jätetään jättimaasturit ja jenkkityyliset omakotitalot koriskenttineen.

Kiitos veden läheisyyden ja raikkaan meri-ilman, Maine nousi helposti yhdeksi kauneimmista vierailemistani Yhdysvaltain osavaltioista. Aaltojen kohinaan ja lokkien ääniin olisi voinut herätä vaikka joka aamu. Virkistävä löytö ajokortittomalle olivat myös teiden varsilta löytyvät pyöräkaistat, jotka ovat äärimmäisen autokeskeisessä maassa harvinaista herkkua.

Vatsanväänteitä tuotti ainoastaan hummerikoju. Silloin tällöin merenantimia nautiskelevana en vain millään päässyt yli Mainen erikoisuuden vähintäänkin epäeettisestä valmistustavasta. Niinpä päädyin, Atlantin äärelläkin, vanhaan kunnon kasvisburgeriin. 

Porskikaa rauhassa, hummeriystävät!

Puheenaiheet Ajattelin tänään

Kukkaistyttö

IMG_7909.jpg

IMG_7898.jpg

IMG_7849.jpg

Mökkireissu ei ole mökkireissu ilman kahta asiaa: lumoavaa takkatulta ja pientareilta poimittuja villikukkia. 

Osa pulahti maljakkoon iltamme ratoksi, lopuista askartelin korean kukkaseppeleen. Olkoonkin tässä juhannustaikojen korvikkeeni, kun en ole pyhää enää seitsemään vuoteen juhlistanut.

Aika hyvä tästä lopulta tuli  ottaen huomioon sen, että kyseessä on ensimmäinen tekemäni. Se, mitä ei voi enää opetella kaksvitosena, ei tarvitse osatakaan!

Nyt riennän ulos takapihallamme kirmailevaa maaoravaa ihmettelemään. Palaillaan Maine-tunnelmiin pian!

sydan_2.jpg

Kauneus Meikki Matkat