Matkalle New Yorkiin: Skytown

img_4095.jpg

img_4096.jpg

img_4101.jpg

img_4082.jpg

 

”You guys thirsty for booze?!”

Kysyi reipas poikatarjoilija minulta ja seuralaiseltani heti baarin jakkaroille istahdettuamme. Hymähdimme kohteeliasti. Oli sunnuntai ja kello puoli kaksi iltapäivällä. Ei me ehkä ihan vielä?

Olimme saapuneet pieneen ja kotoiseen Skytown-kahvilaan, joka oli auennut Brooklynin Bedford-Stuyvesantin, eli kavereiden kesken Bedstuyin, kaupunginosaan muutamaa kuukautta aiemmin.

Tuona päivänä emme tutustuneet tähän latinalaisamerikkalaissävytteisen korttelin helmeen tuon kummemmin, mutta vannoin palaavani paikkaan aamiaiselle niin pian kuin mahdollista.

Suunnitelmani pääsin toteuttamaan eilen.

Paikka oli yhtä suloisen kotikutoinen kuin muistinkin. Menukin herätti huvitusta jo ensikättelyssä: kotitekoista mysliä jogurtin ja tuoreiden hedelmien kera! Sändäreitä! Drinkkejä! Kahvia! Ja kaikki tämä vain muutaman hölmön dollarin hintaan. Ennenkuulumatonta Manhattanin tai Williamsburginkin hinnakkaaseen menoon tottuneelle, kaiken kaikkiaan.

Ja mikäs siinä. Hipsterityöntekijöiden ja muun sekalaisen seurakunnan lomassa oli mukava vedellä aamiaista ja Bloody Maryja ja nauttia hitusen nolosta, 90-luvun lopun MTV-katkuisesta soittolistasta. 

Ainakin turha pönötys puuttui. Selvää kasiplussan kouluarvosanatasoa, ja sopivaa kamaa hieman massasta poikkeavien New York -kokemusten metsästäjille. Tai niille, joita kiinnostaa, miltä näyttää newyorkilainen kaupunginosa ennen kuin siitä on tehty trendikäsTänne voisivat ne Girlsienkin tytöt joku päivä eksyä.

 

Ja näin sinne löytää: 921 Broadway, Brooklyn, NY 11206.

 

Koti Ruoka ja juoma

Kun New Yorkiin lunta satoi

 

Kotirappusilla odotti varsin valkoinen näkymä tänä aamuna: 

img_4016.jpg

img_4000.jpg

img_4004.jpg

img_4002.jpg

img_4012.jpg

 

New Yorkiin oli satanut viime yönä lunta! 

 

Voi tätä lapsellisen riemun määrään kuuden lähestulkoon lumettoman ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen. Voiko näitä naurettavan paksuja kinoksia sittenkin tulla ikävä, kun tarpeeksi kauan odottaa? 

Mieli on ainakin taantunut takaisin eskariaikoihin, kun ajatukset keinuvat paraikaa jossakin vuosisadan lumisodan ja vanhan kunnon lumiukon rakennuksen välimaastossa. 

Pulkkamäkikin houkuttelisi aika lailla. Kuka lähtee mukaan? Williamsburgin sillalta saisi melko hillittömät vauhdit!

 

Talviterkuin Laura, joka siirtää tänään suosiolla naiiville, unohdettujen talvirealiteettien listalleen mm. seuraavat asiat:

Loskassa läpimäriksi kastuvat kengät. Kasvoja armottomasti piiskaavan lumisateen, joka muokkaa hiuksista viiden markan jääveistoksia. New Yorkin surkean jalkakäytävien kolaus- ja hiekoituslogistiikan. Potentiaalisen viikon mittaisen pyörättömyyden, sillä eihän menopelissäni talvirenkaita ole. Tietenkään. 

 

Valikoivalla muistilla voittoon!

 

Suhteet Oma elämä