Elämäni festariteltta

Joo, tämä on kyllä festariteltta minun makuuni. 17. kerros, 12 suurta ikkunaa kahteen suuntaan yli koko Kööpenhaminan. Näkyy esteettömästi tivoli valoineen, hulinoineen, laitteineen. Kirkontorneja, loputtomasti kauniita punaisia kattoja. Nostokurkia, liikenneruuhkia. Miljoona polkupyörää & muurahaisarmeijaa muistuttavaa ihmisvirtaa. Raatihuone, rautatieasema. Horisontissa meri ja tuulivoimalat. Ihan uskomatonta.

Jalkapallokentän kokoinen kylppäri, jossa sielläkin yksi seinä ikkunaa. Ei tartte mennä naistenlehden tai Aku Ankan kanssa juuttuakseen paikalleen tunniksi. Ei täältä malttais mihinkään festareille lähteä! Onneksi yhdet koisaavat vielä ainakin puoli tuntia, menen ikkunalaudalle personal coffee makerin ja orkidean kanssa leikkimään Scarlett Johanssonia Lost in Translationissa.

photo_on_2011-07-01_at_17.01.jpgphoto_on_2011-07-01_at_16.58_2.jpgphoto_on_2011-07-01_at_16.58.jpgphoto_on_2011-07-01_at_16.56_4.jpg

Etukäteen nolotti tulla ketjuhotelliin. Radisson SAS, voisiko vähempää kiinnostaa. Tokihan sitä mielummin suosii persoonallisia pienhotlia. Mutta tämä näkymä: tämä on lyömätön. Tämä kyseinen Radisson oli aikanaan Kööpenhaminan eka design-hotelli, Arne Jacobsenin suunnittelema. Kaikki huoneet uhkuvat yhä Arnea (olen hyvä kaveri, voin namedroppailla etunimellä, toki): kirjoitan tätäkin pistaasinvihreästä Egg-tuolista, joka on muuten supermukava. (Kai näitä on yhä tuotannossa? Ostoslistalle!) Huone 606 on säilytetty tyystin Jacobsenin suunnittelemassa alkuperäisasussa – pitäisikö mennä urkkimaan? Hinnaltaan huone on aika suolainen.

Aamiainen tarjoillaan täällä, vain kaksi kerrosta ylempänä.

aamiainen.

Näkymä ja ikkunat ovat samanlaiset kuin huoneessamme. Luulin, että nettisivujen kuvat olivat kusetusta. Eivät olleet. Maisemataivaaseen, bai!

Ps. Ai niin ja se Roskilde.. Unohdin oikeasti tunniksi, että tänne tultiin festaroimaan. Mmmmh joo ihan kohta lähetään.. Vielä hetki..

Suhteet Oma elämä Matkat Höpsöä

Houkutuskannu

Olen ältsin huono juomaan vettä. Minusta vesi nyt vaan on jotenkin ihan turhaa. Mautonta. Kuin joisi ilmaa.

Mutta helteellä on pakkopakkopakko juoda, sen tajuan minäkin. Huijaan itseäni juopottelemaan vettä seuraavalla setillä: kaunis kannu (mummin perhoskannu, vanhaa Arabiaa, sí sí) + maustehet (tällä kertaa pari luomulimeä lohkoina). Suosittelen samaa muillekin vedenvihaajille.

Kyä nyt uppoaa. Lisää limevettä, ryyst-ryyst.

limee.jpg

 

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Terveys