Kesäkuun ykkönen

Kesäkuun ensimmäinen päivä oli just eikä melkein sellainen kuin kesäkuun ensimmäisen päivän kuuluu ollakin. Läkähdyttävä helle, joka tuntui vielä intensiivisemmältä sisämaassa. Matkasimme siis Turusta ja merituulen puhalluksesta sisämaahan, kotikaupunkiini Kanta-Hämeen sydämessä.

Ensin neuvoltetiin lainasta pankissa. (Olen yksi niistä hassuista hyypiöistä, joka pysyttelee lojaalina ei-ainoastaan-tietylle-pankkiryhmälle, vaan myös tietylle konttorille! Hämeenlinnan Seudun OP forever!) Paria nimmaria erinäisiin papereihin, avot. Pankista lähtiessä on aina sellainen olo, kuin olisi tosi rikas ja maailma täynnä taloudellisia mahdollisuuksia, vaikka tosiasiassa tilanne on varmaankin aivan päinvastainen. Mutta sou not – tässä valheellisessa euforiassa leijuimme ulos konttorista nytkin. Ainoa miinus oli, ettei meille tarjottu edes kahvia, saatika pullaa. Soo soo!

Niinpä olimme nälkäkuoleman partaalla, kun neuvottelut oli neuvoteltu ja kaikista korkokatto-takaisinmaksuturva-jasitoisnääPohjolanvakuutuksetkin -kylkiäisistä kieltäydytty. Nokka kohti Tiger Sushia, joka teki viimeksi vaikutuksen. Niin nytkin. Tosi hyvät sushit, ja aivan älyttömän hyvä palvelu. En ole koskaan aiemmin törmännyt raflaan, jossa tarjoilija tulee oma-aloitteisesti kysymään, voisiko tuoda vauvalle ilmaiseksi kauniin kulhollisen kasvistikkuja. Kiitos, kyllä voit! Miten hyvälle mielelle voikaan tuollaisesta huomioimisesta tulla.

Ruokailtiin terassilla, kuuma tuuli heilautti kevyelle kesämekolle vähän soijakastiketta, eisemitää. Pankkihurmiossa ja kesähuumassa tilasin sushien kanssa pikkolopullollisen skumppaa. Kesä 2011, olen valmis!

sushiskump_1.jpgsushiskump2.jpg

Ps. Miksei miehet voi kuvaa ottaessa sanoa, että sulta tulee muuten kaksi tollasta vitun hiirenhäntää niskan takaa? Kaksi kertaa piti deletoida alempi kuva, koska nuo ovat vain liian hirvittävät julkaistavaksi. Nyt en enää deletoi. Hiirenhännät, siinä ovat. Hiirenhäntäkesä 2011, bring it on!

Muoti Ruoka ja juoma Oma elämä Päivän tyyli

Terkut lepralaaksosta

Oskari-Kerho kokoontui taas. Yhdeksän ihmistä pakkautui Juhon&Anjan melko paahteiseen olohuoneeseen kauniina kesäiltana. Koitoksen nimi oli Ben Hur ja kesto hulppeat 3,5 (kolme pilkku viisi) tuntia.

Kyllä. Kolme ja puoli. Tuntia. Charlton Hestonia puhumassa hitaasti ja melodramaattisesti. Charlton Hestonia erilaisissa kaavuissa, räteissä, kahleissa ja öljyttynä.

chartlon.

Olen nähnyt Ben Hurin ennenkin. Käsittämätöntä kyllä, tämä tapahtui ala-asteella. Käsittämätöntä kyllä, tämä tapahtui ala-asteella Hämeenlinnan silloin ainoassa elokuvateatterissa Maximissa (joka on muutenkin vieläkin pystyssä, ja se on mielestäni maailman hienointa!), jonka koulu oli vuokrannut erityisesti meitä varten. Tai sitten muistan aivan väärin, pliis kertokaa minulle, että muistan – en nimittäin ymmärrä, millainen sairas mieli sulkee pienet lapsit saliin kolmeksi ja puoleksi tunniksi katsomaan, kun Jeesusta nakutetaan nauloin kiinni ristiin, orjia kahlitaan kiinni uppoavaan laivaan, leprasairaita karkotetaan kivilouhokseen, ja vihollisen naama sytytetään palamaan ja kas, jonkun käsikin on taistelun tuoksinassa pudonnut irti. Traumaattisuuden tasosta kertoo varmastikin se, että muistin tosiaan 20 vuoden takaa näitä yksityiskohtia, jotka tänään näin vasta toista kertaa.

Ilta oli silti hyvä. Anjan jumalaista focacciaa, niitä tanskalaisia lettuja, viinipullo(ja), karkkia ja tuhottomasti räkätystä ja nokkelia vitsejä. Kyllä minä vaan tunnen maailman hauskimmat ihmiset, eivoimitää.

Seuraava kerho on jo ensi viikolla, kun toukokuinen tällä tavalla lipsahti. Silloin katsotaan The Apartment eli Poikamiesboksi. Kerhorakastus, nam!

Suhteet Ystävät ja perhe Leffat ja sarjat