Perjantaipiknik

Olen kova tyttö lanseeraamaan perinteitä ja rutiineita. Olen ilmoittanut Sulolle, että perjantaisin käymme piknikillä. Vastaus oli ”galigaligaligaligaligali”, jonka tulkitsen tarkoittavan ”oi, innovatiivinen äitini, kyllä”.

Piknikin ei tarvitse suuntautua kauas. Tällä kertaa kohde oli oma pihamme, joka on puhkeamassa kevään kauneimpaan loistoonsa. Omenapuu hautoo kukkasia, tulppaanit puskevat tarmokkaasti maasta ja voikukat ilakoivat jo. Nurmi on humalluttavan vihreää.

Annoin viikko sitten itselleni kerrankin luvan ostaa kirpparilta ihanat retroverhot, koska tajusin, että minulta puuttuu tällä hetkellä piknik-viltti. Kangas ei sovellu tarkoitukseen millään muotoa, mutta on rypäleterttumaisen herkullista. Toisesta verhosta aion tehdä Vekkulan terassipöydän liinan. (Siis ”tehdä” – aion vain levittää sen aikanaan pöydälle.)

Samalla reissulla kävimme Punaisessa Norsussa ostamassa Sulolle kesälätsän. En tajua, miksen ole käynyt putiikissa aiemmin, vaikka se sijaitsee puolen kilometrin päässä meiltä. Markkinoilla ja myyjäisissä ja jälleenmyyjäpuodeissa olen kyllä törmännyt lafkan somiin viritelmiin. He siis ompelevat kierrätyskankaista uutta. Kadehdin. He antavat mitä ilmeisimmin itselleen aina luvan ostaa kirpparilta retrokankaita ja kreiseimpiä kuoseja.

Ja minähän siis vannoin, että tällaista saakelin jukkapoikalätsää minun lapselleni ei tule koskaan. Sinne meni, sekin periaate, osa 49201930.

 

Perjantai on hyvä lehtipäivä. Laatikosta noukittu Kodin kuvalehti, Avun avustajakappale, Rumba ja Journalisti.

piknik1.jpg

Kissa joka luuli olevansa hiiri… No, ymmärtäähän tuon… Sarjassamme ”Eipä-vähän-psykedeeliset-lastenkirjat”.

piknik2.jpg

Poika leikkii, ööö, mikä on niinku triptyykistä seuraava, semmmmonen jossa on neljä, joku kvartyykki!

piknik3.jpgpiknik4.jpgpiknik5.jpgpiknik6.jpg

Muoti Ystävät ja perhe Ostokset

Toteutunut saaristohaave

Kun täytin 25 vuotta, järjestin suuret synttärijuhlat Semifinalissa. Massakutsun ”PS.” kuului: Lahjaksi haluan vain saaristomökin, Neil Youngin tai sipsejä.

En saanut noista mitään – ihan sinä oikeana iltana. Mutta kaksi kuukautta myöhemmin tapasin maailman kovimman Neil Young -fanin, rakastuin häneen ensisilmäyksellä, alettiin seukata, ja ekoissa romanttisissa sähköposteissa paljastui, että ihastuksen suvulla on Turun saaristossa saari täynnä mökkejä. (Sipsejäkin olen muuten syönyt viimeiset viisi vuotta yllin kyllin, joten kuka voikaan väittää, etteivät haaveet toteutuisi!)

Siinä vaiheessa tiesin, että tämä on kohtalo. Vaikka olen sisämaan kasvatti, olen jotenkin aina haikaillut saaristoon. Alun perin syynä oli kai epäterve Astrid Lindgren -addiktioni ja kuvitelma siitä, että elämä meren äärellä on yhtä Saariston lapset -idylliä.

Siihen liittyen: tämä on yhä lempikuvani maailmassa. Se inspiroi eniten, siitä tulee parhaalle tuulelle. Tämä kuva on onni! Ja kehyksissä kirjoituspöydälläni.

saltkrroo.

Ja tähän kaikkeen liittyen: saaristokausi alkaa tänään. Yhteysalus hurauttaa meidät keskelle ei-mitään. Ja kaikkea. Ja siellä luuhataan koko kesä niin ahkerasti kuin suinkin voidaan. Ja minun pojastani voi tulla ihan oikeasti saariston lapsi. Nyyh.

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat