Viikonloppu uusiksi

Tänä viikonloppuna oli tarkoitus korkata saaristokausi. Juuri nyt latoisin kaasugrilliin chorizoja ja maissintähkiä tai lakaisisin Päivärinteen lattialta hiirenraatoja. Mutta tuli soitto. Työtarjous. En oikeastaan pidä yllätyksistä, mutta työssäni ne ovat useimmiten ihania ja innostavia. Niin tälläkin kertaa!

Kiertääkö lempityöparini ja kummipoikani äidin kanssa (ne ovat yksi ja sama henkilö) viikonlopun verran Suomea? Kyllä kiitos. Kuten olen Riian-reissun yhteydessä hehkuttanut, Kaisun kanssa työnteko sujuu kuin leikki (muttakyllämesiistehäänkovastitöitä). Reissun sisällöstä ei sovi hihkua detaljeita vielä, mutta matkaseurasta saan tietääkseni laverrella vaikka koko loppuyön.

Kuvassa Kaisu keikkuu aasin vetämänä Saharassa. (Oliko se aasi? Ei kai kamelitkaan sellasia kärryjä vedä?)

kaisu1.jpg

Kaisu ilmoitti jo, että hän on lähdössä ostamaan eväitä. Meitä eittämättä kestitetään matkamme ajan, mutta Kaisu tarttee aina iltaisin Polly-pussin ja jotain pullaa. Cokistakin se kuluttaa kuin — en edes tiedä, mikä tai kuka kuluttaisi cokista kuin hullu. Toisaalta aamiaisella se aina valittaa hedelmien puutetta, kun minä syön tyytyväisenä vitivalkoista leipää, croissanttia, munia ja pekonia, enkä haikaile minkään värikkään perään.

Kaisun mielestä yksi huone on kivampi kuin kaksi. Minä taas olen niin antisosiaalinen, että mieluummin kuolen kuin hengailen 24/7 edes ihanan ystävän kanssa. Niin se vain on. Ja varsinkin nyt, kun hipihiljaisuus ja levollinen makuuhuone ovat olleet täysin vieras konsepti jo miltei vuoden ajan.

Kuvassa Kaisu kuikuilee minariteetin suuntaan Siwan keitaalla. Anteeksi nyt vaan, mutta tää kuva on tosi hieno.

kaisu2.jpg

 

Muistaakseni Kaisu ajaa kuin mielipuoli, mutta niin tai näin: odotan huomista kohtaamista Tampereen rautatieasemalla ihan älyttömästi. Plikkain roadtrip is GO! Ja eiköhän jossakin nimeltä mainitsemattomassa maakunnassa huomenna näytä ja tunnu ihan tältä…

tyopiste.

Ja mitä muuta tämä matka tarkoittaa? Sitä, että olen Sulosta erossa yli vuorokauden, ja kokonaisen yön. Ensimmäistä. Kertaa. Ikuna. Jos joku tulee pilaamaan yöuneni – olkoon se kiekuva kukko tai humaltunut hotellivieras – niin häirikön pää irtoaa. Suitsait. Thump.

Laukkuun läppäri (ärsyttävän salaperäisiä liveraportteja tiedossa!), pino aikakauslehtiä, villasukat ja rintapumppu.

Ja tämä tunne on minulle tärkeä ja aina yhtä arvokas: tuntuu kuin olisi lähdössä lomalle, kun on lähdössä töihin.

Suhteet Ystävät ja perhe Matkat Työ

Tapettitokkura

Miten kukaan ihminen maailmankaikkeudessa on koskaan pystynyt valitsemaan tapettia kotiinsa? Vastaukset postikortilla, kiitos. Vekkulaan olisi tarkoitus tapetoida yksi seinä, tai yksi kulma, portaiden alle jäävä lukunurkka. Helpommin sanottu kuin tehty.

Tiedän vain kaukaisesti, mitä haluan: pistaasinvihreään sohvaan sointuvaa vanhanaikaista kukkaa. Ei niinkään retroa kuin romanttista. Peribrittiläisen kukkaräjähdyksen! Tai siis ei – överiromanttista ruusumeininkiä. (Tämän takia jouduin jo sulkemaan eilen tapettikirjan hempukan pionipuskaluomuksen kohdalta. Nyyh. Mutta oikeasti – se oli vähän too much.) Williammorrismaista vuosisadan alun (siis ei tämän vuosisadan!) tyylikästä, mutta runsasta kukkaa ja koukeroa. Ihanan, rehevän viidakon, jossa lukea loputtomiin.

honeysuckle.

Eilen kiersin Sisustuksen Koodin ja Sisustusliike Teatterin, lempparini Turussa. Kummassakin sekoaminen oli lähellä, kun pläräsin paksua opusta toisen perään. Yhtäkkiä en edes tiennyt enää, mitä halusin. Ihanat, painavat kirjat lumosivat. Luulin jopa hetken, että haluan seinän täyteen Mulberryn lentäviä sorsia.

vesilintu.

En oikeasti halua! Linnut ovat pelottavia, ja siivekkäiden haikea lento jotenkin surullinen.

Kasvilajikkeet ovat ainakin tulleet tutuksi tämän jahdin aikana. Tahdonko viettää loppuelämäni (mistä sitä tietää, Vekkula voi olla loppuelämä!) tulppaanikedolla, liljameressä vai voikukkaniityllä? Senkutiätäs!

tulppaani.

liljaviida.

voikukka.

Suhteet Sisustus Oma elämä