Järkyttävän hyvät letut

Paistoin niin hyviä lettuja, että koko perhe meinasi pökertyä. Vaadin jokaista lukijaa tekemään näitä tänään. Ei voi olla mitään näin hyvää.

kokkailu.jpg

Taivaalliset tanskalaiset letut

5 dl vehnäjauhoja

0.5 dl olutta

7.5 dl maitoa (käytettiin super-rasvaista kyytönmaitoa, aijaijaijai!)

5 luomukananmunaa

1 rkl sokeria

1.5 tl suolaa

0.5 tl kardemummaa

1 vaniljatangon siemenet rapsutettuna

1 sitruunan raastettu kuori

 

(Latelin tämän nyt ulkomuistista. Toivottavasti mikään ei unohtunut.)

Sekasin vaan. Paistetaan runsaassa voissa. Tarjoillaan hillon, kermavaahdon tai jäätelön kera.

Resepti arvioitiin kuudelle. Meitä on kaksi (ja vauva, joka ei saisi syödä kauheasti lettuja vielä). Jäi noita jokunen, mutta kyllä kolme todellista lettuhullua vuoren saisi tuhottua.

 

Oi jeesus kristus tuota makua. Sitruuna, kardemumma, olut, vanilja. Voi, hillo. Resepti on peräisin juuri ilmestyneestä Mondo Ruoka & Matkasta. Pelkästään tällä reseptillä lehti kyllä oikeutti  olemassaolonsa. Hallelujaa.

Ps. Nyt joku tarkkasilmäinen huomaa, että kuvassa on vanilliinisokeria. Minulla ei ollut vaniljatankoa. Vauvan kanssa on mitä rasittavinta lähteä kauppaan yhden aineksen perässä, kun koko haalarishow vie puoli vuotta. Käytin siis vanilliinisokeria, jolla on hyvin vähän tekemistä oikean vaniljan kanssa, tiedän, anteeksi. No nii. Meni maku sitten tästäkin lettu-unelmasta. Kyllä minä niin mieleni pahoitin…

Koti Ruoka ja juoma

Vekkuli uutinen

Vekkula taitaa olla meidän. En usko vieläkään, ennen kuin nimet on papereissa. Mutta ensi viikolla ensimmäiset 10 000 vaihtaa omistajaa. En kerro pankkia tai konttoria, jottette tule kommandopipon kanssa räyhäämään paikalle.

njyyhoum.

Asuntokauppa äityi lopulta eräänlaiseksi laukkakisaksi, kun toinenkin pariskunta rakastui kaltevaan kaunottareen. Hekin pistivät oman asuntonsa myyntiin. Mutta meilläpä oli salainen ase nimeltä irrationaalisuus. Teimme siis (hyväksytyn) tarjouksen, vaikka omaamme ei ole vielä myyty. Pessimistien joukossa tätä kutsutaan kahden asunnon loukuksi.

En suostu vielä stressaamaan. Olemme olleet siinä mielessä fiksuja ihmisiä, että olemme lyhentäneet nykyistä asuntolainaamme miltei puoli vuotta eteenpäin. Seuraavan kuukausierä erääntyy vasta 30.9. Kyllä me nyt siihen mennessä tämä saadaan myytyä, shaatana.

Huh. Ajatus on liian iso käsiteltäväksi. Halailimme hämmentyneenä käryävän lettupannun äärellä. Tämä on melkein liian kivaa ollakseen totta. Kesä tuolla. Kattoikkuna hyttysverkolla. Oma laatoitettu piha ja grilli. Jotkut ihanat, pähkähullun väriset terassikalusteet. Kotipuistona Turun linnan puisto. Sulo saa kaksi kissaa. Minä saan olohuoneen, jossa ei ole tv:tä. Ja tv-huoneen, jossa voi omistautua sarjoille ja leffoille. Ja keittiön, jossa on kauniit tasot ja hana. Avohyllyt, joille asuttaa keittokirjakokoelma. Ikkunan takana suloista joutomaata. Pihapiirissä hippejä ja liukumäki. Puusauna, jonka saa lämmittää koska vain. Fiilistely-fiil-fiil!

Suhteet Sisustus Oma elämä Raha