Gaalailupohdintoja

Perjantain Aussie Blog Awardsit lähestyvät, jippii! Olen aivan innoissani kutsusta mukaan, ehkä erityisesti koska kyseessä on ensimmäinen tällainen isompi blogitapahtuma johon osallistun (iik). Tyttöjen reissu Helsinkiin, gaalailta jatkoineen ja yöunet hotellin peittojen välissä aamupaloineen tulevat tositosi tervetulleeseen väliin tässä kaiken remontin ja muun kiireen keskellä (tai no järjestelyllisestä näkökulmasta ei ehkä parhaimpaan, mutta breikki tekee varmasti hyvää). Nyt vaan varpaatkin ristiin etten nappaa tässä sairastelukierteessä seuraavan mahataudin/flunssankantajan arpaa, tai siis ettei kukaan muukaan perheestämme.

Ensimmäinen ajatukseni oli heti jeejeen jälkeen tietysti apua, mitä ihmettä tuonne keksin päälleni, eimullaoomitäänkivaa,voiei!! ja selasin maanisesti kaksi tuntia nettikauppoja. Huomasin etsiväni ehkä jotain nättiä ja simppeliä mekkoa, jossa olisi mielellään vaikka pitsiä ja joka olisi mielellään ehkä muutenkin monikäyttöinen. Sellaisille varsinaisille bilemekoille kun löytyy varsin vähän käyttöä minulla. Monen mekon kohdalla ajattelin, että ihan jees mutta jospa löytyisikin enemmän jotain sen oman pitsimekkoni tyylistä. Jotain vähän boheemia ja naisellista, kuitenkin simppeliä.

img_5986-001.jpg

Murehdin asiaa ystävälleni (kuinka hauskaa muuten onkaan murehtia joskus ihan vaan sitä, että minkähän mekon sitä valitsisi), joka tokaisi sitten heti, että no laitat tietysti sen oman pitsimekkosi. Minä siihen, että eikö olekin hölmöä kulkea aina samassa koltussa, kun viime kesänä viiletin samaisessa mekossa polttareissani ja syksylläkin osallistuin vintagemekkopippaloihin samat pitsihelmat hulmuten. Kuulemma ei, vaan fiksua ja vieläpä ekologistakin, ja että aikamuoto ”aina” on liian dramaattinen termi käyttämässäni yhteydessä. Mitä sitä tekee monella ns. melkein-mekolla, jos voi lähteä juhlimaan siinä lempparissa. 

heinakuu13_004_0.jpg

Voi kesä. <3

Niinpä tuumasin, että aika viisaita sanoja ja kaivoin pitsimekkoni esiin. Jos nyt välttämättä jotakin uutta halajan ostaa, niin ehkäpä jotkut makeat kengät, korun tai laukun mekon kaveriksi? Nyt ei ole kuitenkaan tarkoitus viilettää vielä paljain säärin kukkaseppeleessä ja avokkaissa (tai ”morsian 2013”-sydän rinnassa), niin ehkä en näytäkään polttareistani karanneelta? 

Ja tämän pohjustukseni kautta pääsenkin nyt siihen varsinaiseen ”ongelmaani”, eli mitähän voisin pukea mekon kaveriksi? Auttakaahan! Ajattelin jo, että mustat sukkahousut toisivat mekkoon hiukan särmää (enkä muutenkaan halua olla vielä paljain säärin), ja ehkä sitä voisi vielä lisätä asusteilla? Mutta millä? Niin ja entäs hiukset ja meikki? Niin ja onko ihan tyhmää tulla vanhassa mekossa? 

 

Muoti Oma elämä Trendit

Terveisiä remontin keskeltä

Minun suunnitelmissani pintaremonttia vaativaan kotiin muuttaminen tarkoitti sitä, että pari päivää vähän maalaillaan ja sitten laitetaan tapetit. Voin kuvitella, kuinka aika moni remonttikonkari sillä puolella nauraa nyt hihaansa. Teimme heti alkuun aloittelijan virheen ja teimme liian tiukan suunnitelmallisen aikataulun. Emme laskeneet aikatauluun yllärilisäpäiviä lapsen sairastelukierteelle, paneeleista riisuttujen seinien tasoittamiselle, maaniselle taistelulle hiomapölyä vastaan tai sille, ettei niitä tapetteja/maalejakaan valita ihan vaan sormia napsauttamalla. 

Viikonloppuna olen ollut muuminkatselu- ja kirjanlukusylinä pienelle nuhanenälle, reagoinut asioihin valmistamalla lempiruokia pöydän täyteen lasagnesta tortilloihin, himoinnut tölkki-Cocacolaa (enkä edes juo oikeastaan limsoja) ja tehnyt täydellisen Spotify-soittolistan maalaamiseen. Olen keksinyt muuten tuosta maalaamisesta itselleni oikein uuden lempiharrastuksen: on jotenkin terapeuttista kääntää lempibiisit soimaan ja sutia väriä seinään. Onneksi täällä riittää vielä harrastettavaa. 😀 Maalauspuuhat ovatkin ainoa konkreettinen remonttijuttu johon olen tähän asti osallistunut, sillä muuten olen hengaillut pojan kanssa, huolehtinut remontoijien kaffe- ja ruokapausseista ja purkanut laatikoita. 

hiljattain_paivitetty2.jpg

Pojalla on oma työkalupakki, jota hän tietenkin kantaa ahkerasti mukanaan ja auttaa hommissa. <3

img_5974.jpg

Pahvilaatikoiden keskellä eläessä voi pienet jutut tuntua suurensuurilta. Tänään pääsin ripustamaan vaatteitani lattialistoja vaille valmiin makuuhuoneemme kaappiin, tuntui jotenkin epätodelliselta ja niiin kivalta.

img_5975.jpg

Vinkki muille kaappitilaa niukasti omaaville: Ikean kankaiset päältä vetskarilla avattavat ”hyllylaatikot” ovat tosi käteviä! Itse sain näppärästi kaikki perusjutut kuten teepaidat, topit, pitkähihaiset ja yövaatteet näihin laatikoihin. 

 Kuvat ovat tällaisia hyvin rajattuja otoksia ihan siitä syystä, että oikeasti ollaan vielä tosi kaaoksen keskellä. Ensimmäisenä taitaa valmistua meidän makuuhuoneemme, siitä sitten luvassa vähän kokonaisempaa kuvaa. 🙂 

img_5963.jpg

Ja vaikka kaikki onkin sikin sokin, niin keittiössä voi sentään hetken leikkiä, että kaikki olisi jo paikoillaan jos katsoo poikieni tuomaa kukkakimppua. 

Otetaanko kaikki huomenna ihan iisisti?

<3

 

 

Suhteet Sisustus Oma elämä Ystävät ja perhe