Mieliruokaa-kirjan voittaja

Saimme uuden asuntomme avaimet käteen hieman odotettua aiemmin, ja olemme viettäneet päivän ihmettelemällä uutta kotiamme. Alakerran lattia saa sittenkin jäädä, sillä keinovalossa punertavalta näyttänyt lattia näyttikin puhtaassa luonnonvalossa kauniin vaalean puun väriseltä parketilta. Ensimmäisenä meinaamme iskeä portaiden, listojen ja seinien kimppuun. Sitten ovet ja vessat. Olen aivan hullun täpinöissäni tästä kaikesta! Vielä kun saisi vuorokauteen muutaman lisätunnin, tai jos joku haluaisi vähän aikaa tehdä opintoni ja esittää niistä tiivistetyn version minulle, tehdä loppusiivouksen, järjestää paperit, auttaa pintaremontissa tai keksiä itsensäkloonauskoneen, niin olisin ihan tyytyväinen. 😉 Eli muutto/remppajuttua varmasti luvassa ensi viikolla!

Arpaonni suosi tällä kertaa Seleä, onnittelut! 🙂 Books on Demandilta ollaan sinuun yhteydessä, ja saat oman Mieliruokaa-kirjasi postissa. Kannattaa kokeilla sitä Suurpiirteistä bataattikeittoa!

 

Mukavaa sunnuntai-iltaa! 

Kulttuuri Kirjat

Synttäreitä ja jäähyväisiä kotikulmille

img_5925.jpg

Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea kulta, paljon onnea vaan lauloi epävireinen duomme aamulla pojalle. Heitettiin synttärilahjoilla leikkimisen jälkeen vaatteet niskaan ja olimme kahdeksan jälkeen liikkeellä. En varmaan koskaan totu siihen, kuinka oudon autiolta ja kauniilta kaupunki näyttää viikonloppuaamuisin.

img_5919.jpg

Koska melkein kaikki astiatkin ovat jo sanomalehtiin kääriytyneenä muuttolaatikoissa, menimme hotelliaamupalalle Ilvekseen. Synttärisankari sai itse valita lautasensa täyteen herkkuja, ja kahvikuppi kahvikupilta minäkin aloin tuntea oloni ihmeen virkeäksi ajankohdan huomiooon ottaen. Aamupalakeskustelu koostui vain ja ainoastaan siitä, mitä kaikki vanhemmat puhuvat lapsensa kaksivuotissynttäreillä: ajattele, siitä on jo kaksi vuotta kun hän syntyi, voimeidänvauvaonjoniiniso, mieti miten iso poika hän jo on, vertaapa mikä muutos on viime synttäreistä jne, kyllä te varmaan tiedätte. 😉

img_5909.jpg

Minua kaihertaa juuri nyt niin kovasti, ettei meillä ole iloisilla viireillä ja ilmapalloilla koristeltua kotia tänään eikä synttärivieraita oven takana. Yritän kuitenkin vakuuttaa itselleni, ettei pojalle jää mitään traumoja siitä, että syntymäpäiviä ei juhlittu juuri virallisena synttäriviikonloppuna vaan sitten vasta uudessa kodissa muutaman viikon kulutta. Ainakin hän leikkii niin innoissaan uudella kassakoneellaan ja muilla kauppajutuilla, etten ainakaan havaitse suuria mielensä pahoittamisen merkkejä.

img_5935.jpg

Viimeinen viikonloppuaamu keskustakodissamme, niisk. Naapurinrouva toi eilen kukkasia ja pojalle muistipelin, halasi jokaisen ja toivotti perheellemme kaikkea hyvää. Minua itkettää pelkkä asiasta kirjoittaminenkin.

Näihin hieman haikeisiin mutta onnellisiin tunnelmiin, ihanaa viikonloppua kaverit. Me aiotaan käydä isovanhempien onniteltavina ja loiskutella kuralätäköissä, sekä syödä vatsat täyteen synttärikakkua.

Ps. Palaan tässä viikonlopun aikana vielä julkistamaan Mieliruokaa-arvonnan voittajan.

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe