Voihan Eppu!

Tänään Marimekossa huomasin erään pitkään uinuneen tunteen hiipivän pintaan, ja tunnistin sen välittömästi. Päähänpinttymä. Huomasin sen jo liikkeen ovella, kun porhalsin ympärilleni vilkuilematta suoraan laukkuhyllylle, erään tietyn mustapintaisen, kätevätaskuisen ja ihanan simppelisti muotoillun repun kohdalle (joka toimii myös laukkuna!). Sellaisen, jossa läppäri, muistiot, ensiapupussukka ja pari pojan välttämätöntä tavaraa kulkisivat moitteettomasti ja tyylikkäästi käsivarrellani tai keikkuisi selässäni. Eppu on ollut mielessäni jo pitkään, ensi silmäyksestä asti. Joka päivä se muistuttaa minua pihalle lähtiessäni siitä, kuinka se ratkaisisi täydellisesti laukkutarpeeni. 

emmi_49767_12_0.jpg

 

Katsokaa nyt, on se vaan nätti.

Meidän tiet jo melkein yhdistyivät tänään, kun ajattelin miettiväni vielä alekierroksen ajan ostopäätöstä. Kierrettyäni koko kauppakeskuksen, ajattelin, että no voinhan ostaa Epun itselleni myös Kodin ykkösen yhteydessä sijaitsevasta Marimekon myymälästä, että en viitsi sanoa enää anopilleni että hei lähdetäänpäs sittenkin koko paikan toiseen päähän vielä. No eipä näkynyt Eppuja seuraavassa etapissamme.

No, uskon kuitenkin vakaasti ettei mene kauaa kun minä oman Epun nappaan. Sen verran tuttu tämä tunne meinaan minulle on, se on meinaan merkinnyt muutamia luetellakseni paria tatuointia, koko huushollin huonekalujen uudelleen mööbelseerausta puolessa tunnissa, fiilistä oikeasta hääpuvusta, milloin otsiksen leikkaamista, uutta harrastusta, elokuvaa, joskus karkkipussia. Nyt Eppua.

 

Kuva lainattu Marimekon nettikaupasta. 

 

Muoti Ajattelin tänään Ostokset

Tilannekatsaus herkkupöytien ääreltä

20131226-183121.jpg

Jouluterveisiä täältä Raumalta! Tälläisessä asussa olen viettänyt Tapaninpäivää. Sain joulupukilta aivan ihanan Marimekon kaulakorun, jonka yhdistin Zaran valkoiseen lempparimekkoon. Rennossa mekossa ja sukkiksissa oli mukavaa istahtaa mummuni joulupöytään. 😉

Meidän joulu on koostunut mamien ja isomummujen joulukattauksista, sukulaisista, uusissa yöpuvuissaan joululahjoja tutkivista lapsista, iltaisista Scrabble-mittelöistä keittiönpöydän äärellä ja yön tunteina ahmituista lahjakirjoista (ja konvehdeista). Paljon yhdessäoloa, juustoja, pari lasia ihanaa punaviiniä, puheensorinaa, suklaata, koiria vähän joka puolella, uudella Brion hellalla valmistettuja ja tarjoiltuja aterioita, vanhoja valokuva-albumeita, auton pakkaamista ja purkamista. 

Niitä vanhoja valokuva-albumeita ja joulukuvia 70-luvulta katsellessani mietin, että tässä me nyt luodaan niitä joulumuistoja, joita poika tulee vanhempana muistelemaan. Haluan, että poikani miettii kuinka olipas silloin lapsena ihanaa kun kaikki olivat yhdessä, ruuat maistuivat paremmilta kuin milloinkaan, joulukuusi oli koristeltu värikkäästi, paketit rapisivat jännittävästi, kuinka illalla kaikki lojuivat sohvalla lukemassa kirjoja tai katselemassa elokuvia. Haluan luoda hänelle perinteen joulusaunasta, hassuista koristeista, toistensa päälle puhuvista sukulaisista, kauniista vaatteista ja rennosta tunnelmasta. Ehkä ensi jouluna tuon lapsuuteni joulukirkonkin perinteeseen. Mietin albumien sivuja katsellessani, kuinka aika meitä kohtelee, ja miten me kohdellaan sitä. Mietin mummujani kauniina ja vapautuneesti nauravina näteissä mekoissaan, hekin ovat olleet kaksikymmetäneljä. 

img_3756.jpg

Olin ollut muuten melkoisen kiltti, sillä naputtelen tätä postausta uudella MacBook Airilla. Ihanaa, enää en väännä yhtäkään luentopäiväkirjaa harmitellen, kuinka paljon helpommalla olisin päässyt jos olisin kirjoittanut muistiinpanot jo alunperin tietokoneella! Ehkä myös postaan tännekin useammin, kun läppäri kulkee kätevästi mukana laukussa. Tontut olivat paketoineet myös uudet nyrkkeilyhanskat ja kirjoja. Ehkä ensi vuonna pitää olla vähän tuhmempi, etteivät tontut tuhlaa ihan niin paljoa.

img_3492-001.jpg

 

Rauhallista Tapaninpäivän iltaa, tänään saa vielä herkutella joulun piikkiin! <3

img_3555_1.jpg

 

 

Muoti Ystävät ja perhe Ajattelin tänään Päivän tyyli