Blogi-ikävä

Pari päivää ehti vierähtää ilman blogia, melkein kolmaskin, mutta nyt iski sellainen ikävä että halusin tulla sanomaan moi ja näyttämään uutta Mukavan rusettihattuani. Löysin sen eilen designtorilta ja rakastan sitä.

joulukuu_2013_036-001.jpg

Viime päivinä olen joutunut pihistämään blogiaikaa kouluhommiin. Ja eilen sijoitin aikaa rakkaisiin ystäviini tyttöjen illan muodossa. Tänään puolestaan hyötykäytin tuntejani Ideaparkissa jouluostoksia tehden, ja jäljellä olevan hetken sunnuntaita annan miehelleni, sohvalle ja jaksolle Frendejä. Olen myös viime päivinä ehtinyt olla ylpeä Tampereesta itsenäisyyspäivän juhlapaikkana, leiponut pojan kanssa joulupipareita, tuhlannut liikaa Pakkahuoneella designtorille, herkutellut ja nauranut yöhön asti ystävieni kanssa ja käynyt urheasti joululahjalistan kimppuun. 

Palataan huomenna, pus!

Muoti Oma elämä Ostokset

Torstain pikavinkki: tuunaa kahvisi jouluisemmaksi!

Ystäväni keitti meille eräänä iltana niin ihanat kahvit, että olin heti ihmettelemässä mitä tässä on? Kaardemummaa, kanelia, joulupiparia? Maistui aivan joululta! Hän kertoi vaihtaneensa viimeisen mitallisen tavallista kahvia Pentikin joulukahviin. Olin yllättynyt, sillä yleensä kaikki maistamani valmiit joulukahvit ovat maistuneet aika pahalta. Liikaa joltain, ja liian vähän kahvilta. Tämä taas oli mielettömän herkullista. Ehkäpä salaisuus piili maltillisessa mittauksessa, tiedä häntä, mutta tänään pojan mentyä päikkäreille eli minun kahvihetkeni alettua minun alkoi tehdä ihan hirmuisesti mieli sitä kaverini kahvia.

joulukuu_2013_008.jpg

Meidän kaapeista ei kuitenkaan löytynyt joulukahvia, mutta jouluteetä kylläkin. Ripottelin hieman epäileväisenä teelusikallisen jouluteetä kahvipurujen joukkoon, naksautin keittimen päälle ja jäin odottamaan. Mikäänhän ei ole sen ärsyttävämpää, kuin jos on laittanut vaikka liikaa tai liian vähän puruja ja kahvin keittämisen joutuu aloittamaan alusta. Olen aika tarkka kahvistani. Mutta onneksi keksintöni osoittautuikin loistavaksi! Heti ensimmäisen hörpyn jälkeen olin sitä mieltä, että maku on juuri oikea. Maistuu kahvilta, mutta läpi tulee juuri oikean verran teessäkin maistuvat kaneli, kaardemumma, inkivääri ja appelssiininkuori. 

Jos kaapista ei löydy joulukahvia eikä jouluteetä, niin kahvipurujen sekaan voi suoraan ripotella jouluisia mausteita.

Mitä kahvivinkkejä teiltä löytyy? Erityisesti jouluisia otan ilolla vastaan! <3

Kaardemumman makuisia kahvihetkiä toivotellen,

-R 

 

Koti Ruoka ja juoma