Lomalla kampaajan penkissä

2013-11-16_marraskuu13.jpg

 

Sain eilen päähänpiston, että minun täytyy päästä kampaajalle ja äkkiä. Selasin keskustan kampaamojen nettiajanvaraustilanteita, hihkaisin jes, ja varasin ajan Glo Hairiin tälle aamulle. Nappasin vielä kotona ”ennen”-kuvan ja kolmen tunnin jälkeen otoksen lopputuloksesta. Jännä kuinka pienellä muutoksella voi olla niin piristävä vaikutus!

Milka Rantamon kampaajareissusta ja freesistä lookista rohkaistuneena annoin napsia tuhathaaraisiani reippaalla kädellä, ja hieman keventää muutenkin. Hiusten sävy pysyi edelleen luonnollisena, mutta sitä paranneltiin vähäsen laittamalla latvoihin hiukan vaaleampaa, ja tyveen hyvin samaa sävyä kuin luonnollinen hiusvärini. Tykkään kovasti lopputuloksesta, ja siinä kampaajan kanssa jutustellessani varasin pojallekin ensimmäisen kampaaja-ajan parin viikon päähän!

Katselin tuossa hieman kateellisena vastaan käveleviä pikkujouluporukoita, sillä minunkin olisi tehnyt heti mieli alkaa kähertämään ja laittamaan virkistyksen saaneita hiuksiani (ja etsiä pikkujoulumekko, tehdä iltameikki ja sulloa mukana kulkevat tavarat johonkin kauniiseen ja epäkäytännölliseen pikkulaukkuun). Mutta tämä kampaamokäynti toimi tällä kertaa vain minilomana, sillä muuten oletan että tänään olohuoneessamme kuuluu vain näppäimistön tasainen naputus ja paperikaaokseni kahina. Eli nyt uudella energialla kandin kimppuun! Laitoin itselleni lisäporkkanaksi illalla viinilasillisen, jonka saan juoda vain jos Microsoft Wordiin ilmestyy tekstiä ainakin kello yhdeksään asti. Tämä on sitä Saturday Night Feaveria jos mikä. 😉

Kauneus Oma elämä Hiukset

Poitsun huominen kuvaustyyli

Vietin tänään tovin penkoen lipaston laatikoita ja mallaillessani erilaisia asuyhdistelmiä. Tällä kertaa kyse ei ollutkaan omasta vaatekriisistäni, vaan penkomisen päämääränäni oli keksiä pojalle asukokonaisuus päiväkodin huomiseen valokuvauspäivään. Karsintani läpi selviytyi kolme asukokonaisuutta, joiden huomasin myös aika hyvin edustavan sitä tyyliä ihan yleisesti, mitä tykkään pukea tuolle minijäbälle.

marraskuu13_004_0.jpg

Housut Lindex – Collegetakki H&M -Ruutupaita Seppälä

marraskuu13_009.jpg

Pehmoiset farkut Lindex – Neuletakki Polarn O. Pyret 

marraskuu13_016_1.jpg

Neule Saksantuliainen kummitädiltä – Henkselipökät Lindex

Arvaatteko, missä asussa poika lähtee huomenna päiväkotiin kuvattavaksi? 😉 Minusta on jotenkin ihan super liikuttavaa täyttää pojan kuvakaavaketta. Niitä samoja kirjain per ruutu -lappusia kuin itse niin monena vuonna koulussa kannoin kotiin, ja nyt meidän ”vauva” menee sinne hymyilemään kameralle tarhakavereiden kanssa. 

Pojan talvivaatteet ovat melkein kaikki tälläistä tosi neutraalia värimaailmaa. Olen melko nirso printtien suhteen, ja raidat (ja no ruudutkin) melkeinpä vaan kelpaavat tällä hetellä. Poikalapsen äitinä olen monet kerrat turhautunut lastenvaateosastoilla, kun ”tyttöjen puolella” on vaikka mitä kekseliästä ja hauskaa, mutta ”poikien puoli” on lähes aina vähän tylsempi. Toki tyttöjen puoleltakin teen joskus löytöjä, esimerkiksi katselin juuri jossain ihania paksuja ns. talvilegginsejä hauskoilla värikkäillä graafisilla printeillä. Toisaalta omakin pukeutumiseni on talviaikaan melko neutraaleissa sävyissä kulkevaa, joten ehkä vain jotenkin luonnostaan valitsen tätä samaa tyyliä myös pojalle… En muuten malta odottaa että hän alkaa itse ottamaan kantaa pukeutumiseensa, sillä vaatteet selvästi kiinnostavat häntä! 🙂

Muoti Oma elämä Ystävät ja perhe Trendit