Heijastinvinkki: Vicia Faba Design

Joskus parhaat jutut löytyvät ohi mennen naapurin kanssa jutustellessa rappukäytävässä. Ainakin nämä kauniit käsintehdyt kukkaheijastimet löysivät pipoihini ja huiveihini juuri tälläistä kautta. Naapurini tytär suunnittelee ja valmistaa näitä, ja tämä naapurini syystäkin ylpeänä äitinä esitteli minulle pahviarkillisen ihania värikkäitä heijastimia.

Minuun iskee kaikki ideat, joissa tylsästä arkiesineestä tehdään jotain kaunista ja kiinnostavaa. Nämä Vicia Faba Design -heijastimet ovat juuri tälläisiä! Todella kiva idea tehdä heijastimista korumaisen nättejä. Keskeltä heijastinta löytyy blinginä Schwarowskin kristallia. 

marraskuu13_008_1.jpg

Ostin heti muutaman, sillä huomasin talvivaatteideni olevan vähän turhankin mustia eli maastoon sulautuvia. Nyt sekä näyn turvallisesti että kimallan! 🙂

marraskuu13_011.jpg

Kiinnitin pinssimallisen heijastimen ensin takin rintamukseen, kunnes keksin, että näitähän voi laittaa vaikka pipoon tai huiviinkin! Pimeällä kulkiessa on toki hyvä laittaa heijastin myös hihaan heilumaan, mutta näitä voi kätevästi lisäillä asusteisiin tuomaan kivan näköistä lisänäkyvyyttä.

1383924_607995419246272_2116786236_n-001.jpg

Tuosta ylläolevasta kuvasta näkee saatavilla olevat värit ja hinnat, ja omaa heijastinta voi tosiaan kysellä yllä olevasta sähköpostiosoitteesta. Tämä postaus ei muuten ollut mikään sponsoroitu mainos, vaan olen todella aidosti innoissani näistä ihanista heijastimista ja pyysin tuon kuvan naapuriltani tänne vinkiksi teitä varten. 🙂 

Muistakaa näkyä pimeällä! <3

 

Muoti Oma elämä Ostokset Trendit

Sunnuntain suositukset

1. Kävelyretkeä kaupungille aikaisin viikonloppuaamuna. Ota mukaan koira ja kamera. Fiilis on jännä, kuin autiokaupungin katuja tallustelisi.

marraskuu13_021_0.jpg

marraskuu13_027_1.jpg

2. Valokuvien tilaamista paperiversioiksi. Varaa projektiin reilusti aikaa, esimerkiksi yksi lauantai-ilta, ja lasi punaviiniä. Sain jopa klikattua häiden kiitoskortit tilaukseen.

2013-08-27_haahumua.jpg

Ekstravinkkinä ”miten yllätät häävieraat jälkikäteen”: lähettäkää kiitoskortit kuukausia myöhässä, ja vieraat yllättyvät sillä luulivat hääparin unohtaneen koko kiitoskorttiasian. Mutta oikeasti vain taktikoitte ja suunnittelitte asian näin… 😉

3. Vinkki tummiin silmänalusiin ja väsyneeseen nassuun: käy kampaajalla ja laita huulipunaa.

2013-11-16_marraskuu13_0.jpg

4. Kari Hotakaisen Lastenkirjaa ja Satukirjaa. Joskus tapahtuu niin, että kirjallisuus vaikuttaa samalla tavalla kuin uusi lempibiisi ensimmäisen kerran kuunneltuna (ja parhaassa tapauksessa myös kolmenkymmenenneljännen): iho nousee kananlihalle ja tunnet että tähän on nyt tiivistetty nyt jotain isoa ja paljon, sellaista jonka jälkeen olo jää vähän kevyemmäksi. Suosittelen näihin novelleihin tarttumista erityisesti kahvilan ikkunapöydässä.

5. Tauot ovat yhtä tärkeitä kuin opiskelu. Ja aurajuusto ja kirsikkatomaatit leivän päällä.

marraskuu13_009_0.jpg

Entä mitä taas en suosittele? Kahvilasta poistumista ilman maksamista. Tapasin eilen ihania matkalaisia Helsingistä kahvila La Famillessa, ja syötyäni vuohenjuustosalaattini kipitin iloisesti kotiin. Siinä laukustani tavaroita purkaessani tajusin että yksinkertaisesti unohdin yhden ihan pikku jutun, nimittäin maksamisen lähtiessäni! Jouduin ihan kamalaan paniikkiin, näin jo silmissäni muistiinpanoja rikospaikallani kirjoittavat poliisit tai maksumieheksi pakotetun Ella F:n hämmästyneen ilmeen, tai ainakin tarjoilijatyttöjen harmituksen kun kassa ei illalla täsmääkään. Lähdin juosten takaisin kahvilaan ja maksoin tosi nolona salaattini kovasti pahoitellen. Onneksi kahvilan tytöt ottivat asian rauhallisesti naureskellen ja rauhoittelivat minuakin, etten ole (mukamas) ensimmäinen jolle näin olisi käynyt. Sanoinko jo, että noloa! Olen ilmeisesti liian tottunut suomalaisten kahviloiden itsepalvelukulttuuriin ja minun olisi syytä pysyä poissa kivoista pikkukahviloista.

Aurinkoista sunnuntaita, mussukat!

Suhteet Oma elämä