Pakkaspäivän paras työasu (tai ainakin yksi niistä)

pakkasmicci1_0.jpg

Tammi- ja helmikuun pakkasissa päälläni nähdään hyvin usein nahkahousut yhdistettyinä johonkin neuleeseen. Tämänkin talven pakkaspäivistä useimmat olen viettänyt nahkahousuopena, miksi mua kutsuttiin joskus vuosituhannen alussa, kun aloittelin opettajan uraani. Nahkahousut olivat jo silloin ahkerassa käytössä erityisesti talvella, tosin käytän niitä kyllä paljon myös muina vuodenaikoina – paitsi kesähelteellä. Nämä nahkapöksyt ovat suunnilleen viisi vuotta vanhat ja löydetty Ellokselta. Ovat muuten lempparifarkkujeni eli Levis Demi Curven lisäksi ainoita vaatteita,  joita olen kyseisestä putiikista onnistunut hankkimaan.

Tänään mentiin varsin yksinkertaisella yhdistelmällä, eli nahkahousut, lämmin musta neule ja mokkasaapikkaat. Työmatkat vetelin kuitenkin toppapuvussa ja biker-saappaissa myssy lähes silmille vedettynä ja huppu päässä, kuten aina näillä keleillä. Vaihtovaatteet ja -kengät kulkevat kassissa, ja töissä voi käyttää vaikka mekkoa, jos siltä tuntuu, ilman että kävellessä paleltuu. Tai sitten nahkahousuja ja neuletta, sillä meillä on töissä välillä aika viileää.

kaulusjakoru.jpg

Neuleessani on tuollainen iso kaulus, joka aina asettuu vähän miten sattuu…

Asu tuntui hieman liiankin yksinkertaiselta, joten kiinnitin  kaulukseen isoäitini vanhan, sangen näyttävän rintakorun. Kellon ja sormusten lisäksi ei sitten muuta enää tarvittukaan.

Muoti Päivän tyyli

Ai niin, mulla oli synttärit (taas)

synttarimicci.jpg

Shanilla on vielä vähän opettelemista uuden kameransa ja ulkoisen salaman käytössä… 😉

Viime sunnuntaina 19. tammikuuta täytin taas vuosia, joita nyt on sitten takana 41. Ja todellakin tuo sana ”taas” kuvaa tapahtumaa hyvin. Niin hirmuista vauhtia kuluu aika, ja tuntuu ihan siltä, kuin edellisistä synttäreistä olisi vasta joitakin kuukausia. Mutta ei, taas se yksi vuosi vierähti ohi. Itse vuosi oli kaikin puolin mukava ja sisälsi useita tärkeitä juttuja ja tapahtumia vanhana muisteltaviksi. Näistä päälimmäisinä tietenkin häät ja maaliskuinen matkani Egyptiin.

Tällä(kään) kertaa en juhlinut synttäreitä mitenkään erityisemmin, vaan kutsuin vain lauantai-illaksi pari ystävää syömään fajitaksia. Lisäksi pari lasia viiniä ja sitten ajoissa jo heti puolenyön jälkeen nukkumaan. Selkeästi keski-ikäisempi meininki alkaa olla ainakin tässä suhteessa.. 😀

Ja vaikka emme lähteneet minnekään kodin ulkopuolelle, halusin tietenkin juhlistaa hetkeä myös pukeutumisella. Sähkönsininen kimalletoppi on joitakin vuosia sitten tehty löytö H&M:ltä, mutta en ole käyttänyt sitä kuin kerran ennen lauantai-iltaa. Suurin syy siihen on se, että toppi on sellaisenaan sen verran juhlava, ettei sitä ihan milloin vaan ole tullut päälleen valittua. Jos sen yhdistäisi johonkin arkisempaan, kuten neuletakkiin, se menisi kyllä tavallisinakin päivinä, mutta tuo epäsymmetrinen pääntie rypytyksineen ei oikein näytä hyvältä minkään muun vaatteen kanssa. Olen kyllä kokeillut, nimittäin. Lauantaina yhdistin toppiin kapenevalahkeiset, mustat housut ja sähkönsiniset avokkaat sekä nuo kuvassakin näkyvät korvikset. Kiva ja simppeli asu, mutta silti tarpeeksi juhlava synttäreille.

Muoti Oma elämä Päivän tyyli