Paratiisia ja palautetta

Ihan ensimmäiseksi pari kuvaa tiivistämään viime päivien säät: aurinkoa, kuumaa, kosteaa, ihanaa, lomaa!

biitsi1.jpg

biitsi2.jpg

DSC04547.jpg

Sitten asiaan. Muutama asia on hieman nyppinyt tässä resortissa. Palvelu on ollut aika nuivaa, pari kertaa emme ole päässeet sisälle huoneeseen avainkorttilukijan jumittamisen vuoksi ja eilen tuli piste iin päälle, kun lounaalla emme saaneet lopulta ruokaa lainkaan, kun tarjoilijapoika unohti tilauksemme – kahdesti! (Ensimmäisen puolen tunnin jälkeen asiasta jo kysyimme ja saimme sentään juomamme…). 

Olin jo aiempien sattumusten perusteella pyöritellyt mielessäni palautteen antamista ja eilinen lounas lopulta sai kielenkantani ja näppäimistöni laulamaan. Kirjoitin hyvin asialliseen, mutta tiukkaan sävyyn meilin resortin johdolle, missä melko yksityiskohtaisesti selitin tapahtuneet ja kuinka niihin oli henkilökunnan puolelta reagoitu. Ilmoitin myös hyvistä puolista, kuten erinomaisesta ruoasta ja snorklausmahdollisuuksista, mutta harmittelin huonon palvelun pilaavan kokemuksemme muuten mukavasta resortista. 

Parin tunnin päästä saimme pitkän meilin paikan johtajalta, joka (melkoisen huonolla englannilla) pahoitteli tapahtunutta, kiitteli yksityiskohtaisesta palautteesta ja vakuutteli ottavansa jokaisen kohdan huomioon tulevaisuudessa henkilökuntansa kanssa. OK – tämä hyvä. Palautteemme on noteerattu. Tuntia myöhemmin saimme ihan kirjepostia. Johtaja oli käsin kirjoittanut kirjeen, jossa hän mainitsi, että hänen henkilökuntansa oli pian meilin jälkeen myös maininnut lounasepisodistamme. Silläpä hän halusi tarjota meille kolmen ruokalajin illallisen juomineen hotellin ravintolasta. Voisimme myös seuraavana aamuna vaihtaa normihuoneemme puutarhan bungalowiin. Mieheni kanssa kanssa hämmentyneenä hymyiltiin… Tämähän oli mukava yllätys! 

Illalliselle saapuessamme heti ensimmäisenä meidät käskettiin valitsemaan coctailit ja muutenkin koko illallinen oli herkullinen. Johtaja kävi myös henkilökohtaisesti tervehtimässä, pahoitellen tapahtunutta vielä kerran ja kiittämässä palautteesta. Bungalowista kieltäydyimme kohteliaasti ja sanoimme huoneemme olevan moitteeton (kunhan vain avainkortti toimii ja pääsemme sinne). 

DSC04543.jpgEli summa summarum – antakaa ihmiset palautetta! Ei vain freebien toivossa, vaan ihan yleisesti rakentavaa hyvää tai huonoa palautetta. Vain silloin siihen voidaan puuttua ja vaikuttaa. Itse olen palautteen annon ja pyytämisen suuri fani ja töissäkin säännöllisesti vaadin ja myös annan palautetta. Voisin keskustella ja kirjoittaa tuntikausia johari-ikkunoista ja muista asiaan liittyvistä. Vihaan selän takana puhumista, koska se ei auta ketään. Joskus palaute kirvelee, joskus se on omasta mielestä kohtuutonta, mutta silloinkin se auttaa meitä hieman paremmin ymmärtämään käytöksemme tai palvelumme muiden näkökulmasta. Positiivinen palaute myös lämmittää mieltä, rohkaisee jatkamaan ja ehkä pelastaa koko päivän, joten muistakaa laittaa hyvä kiertoon! Ugh, olen puhunut. :)

biitsi3.jpgKaikki kuvat Mooreasta. Kolme ensimmäistä Les Tipaniers – rannalta, jonka löysimme eilen vuokra-autolla ajelessamme saaren ympäri. Panoramakuva on otettu saaren keskiosasta Belvedere – näköalapaikalta. Alin auringonlasku kuvattu eilen illalla hotellimme laiturilta.

Happens next – Bora Bora!

kulttuuri matkat
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.