Dyson teki sen taas

Meikkipää sai taannoin salaperäisen kutsun lähteä Dyson -merkin kutsumana Pariisiin tutustumaan brändin uutuustuotteeseen, josta ei tuolloin hiiskuttu muuta kuin että laite liittyy hiuksiin. Supersonic -hiustenkuivain on ollut maailmanlaajuinen menestys, joten arvasimme että lanseerattava uutuus olisi muotoilija.

Ja näin oli. Perillä pääsimme tutustumaan sekä Dyson Airwrap -styleriin että yllätyksenä myös tapaamaan itse herra James Dysonin, koko merkin perustajan ja edelleen aktiivisesti työelämässä vaikuttavan brittiherran.

Airwrap on monipuolinen laite, jonka avulla voi kuivata, suoristaa, kihartaa, silottaa ja kohottaa hiuksia. Teho perustuu korkean lämpötilan sijaan ilmavirtaan sekä lämpimään puhallukseen ja viilennysominaisuuteen. (Hiusta voidaan väliaikaisesti pakottaa uuteen muotoon eli suoristaa, kihartaa tai silottaa "kosteasta kuivaksi" sekä "lämpimästä viileäksi" -prosessien avulla. Airwrap hyödyntää näitä molempia.) Koska teho ei perustu kuumuuteen, hiukset rasittuvat vähemmän.

James Dysonin sekä Dyson -insinöörien lisäksi Airwrap-laitteen suunnittelutiimissä on ollut aktiivisesti mukana hiusmuotoilijoita.

Lanseeraustilaisuudessa saimme nähdä kuinka ohuet hiukset saivat runsautta, pitkiin hiuksiin loihdittiin upeat laineet ja miten afrokihara suoristettiin Airwrapilla.

Nyt kun olen käyttänyt laitetta hetken voin todeta, että omien pitkien hiusten kihartaminen ei ole koskaan ollut yhtä helppoa. Airwrap hyödyntää ns. Coanda-ilmiötä, ja ilmavirta ohjaa hiukset rullan ympärille kuin itsestään. Ensin käytetään lämpöpuhallusta muodostamaan kihara, joka lopuksi kiinnitetään viileän puhalluksen avulla. Tämän tekniikan omaksuminen vei itseltäni hetken, mutta lopputulos palkitsee.

Airwrap -laitetta on saatavana eri käyttötarkoitusten mukaisina setteinä, joko Volume & Shape-, Smooth & Control- tai Complete -vaihtoehtoina. Hinnat vaihtelevat 449€-499€ välillä. Laite kuitenkin kestää ja säästää hiusta siinä määrin, että rahaa ja aikaa voi säästyä pitkällä aikavälillä runsaastikin.

Tiesitkö?

  • Dyson on perheyritys, jonka kaikki työntekijät tuntevat toisensa
  • James Dyson, (71v.) on yhä aktiivisesti mukana jokaisen yhtiön tuotteen suunnittelussa
  • Dyson Supersonic -fööni on ollut suositumpi Suomessa kuin Ruotsissa

Dyson Airwrap Complete -laite on saatu.

Kommentoi