Fishy
Kenzon s/s 2014 kampanjan eka sneakpeak kuva on aikamoinen C-vitamiini injektio. Kenzo hengaili viime viikolla Art Basel Miamissa ja promotoi uutta kampanjaansa. Beachiltä löytyi esimerkiksi Kenzo pyyhkeitä, ilmeisesti up for grabs? Oi, miksi Miami blogia ei kutsuttu Miamiin? Tarvitsen niiiin tuollaisen!
Kampanjakuvan kalaisuus selittyy sillä, että Kenzo tekee yhteistyötä Blue Marine Foundationin kanssa, joka pyrkii lopettamaan ylikalastuksen ja merien myrkyttämisen päästöillä. Kenzo on suunnitellut järjestölle vaatteita printillä ”No fish, no nothing”, jotka tulevat myyntiin tammikuussa. Jos ne ovat samaa kaliiberia ja aiheuttavat yhtä mittaavan shoppailuhysterian kuin Kenzon tiikeri paidat kalakantojen tulevaisuus saattaa olla turvattu.
On ihailtavaa ja tervetullutta, että ympäristöstä ja yhteiskunnasta yleisesti piittaamattomassa muotiteollisuudessa, joku yrittää tuoda ongelmia esiin. Toivotaan, ettei tämä eco-conciousness ole Kenzon puolelta vain mikään ohimenevä trendi ja että Humberto & Carol jatkavat ”aktivismiaan”. Blue Marine Foundationin kotisivuilla ei kuitenkaan selvennetä kuinka monta % vaatteiden myyntituloista oikeasti menee hyväntekeväisyyteen.. Kenzo promotoi myös kamppistaan Art Baselissa ajeluttamalla kampanjakuvilla koristeltua bussia ympäri Miamia, toivon mukaan se myös pysähtyy kuljettamaan tyyppejä paikasta toiseen & on hyödyksi. Luin myös, että Kenzolla on joku lentokone, ilmeisesti myös samoilla kuvilla koristeltu, jota esitellään Art Baselissa. Toivottavasti sitä ei lennätetään sinne tänne ympäri Miamia.
Kampanjan on toteuttanut Toilet Paper Magazine, eli taiteilijaduo Maurizio Cattelan ja Pierpaolo Ferrari sekä AD Micol Talso. Kolmikko vastasi myös viime sesongin (tai siis OMG, vielä tämän sesongin – en kestä kuinka nopeatahtista muoti on) ihqusta kampanjasta:
Kenzosta puheen ollen en voi olla näyttämättä näitä sympaattisia kuvia miehestä merkin takaa (jo eläkkeellä olevasta) herra Kenzo Takadasta joskus back in the good old days: