Sokereiden mittaamista!

Perjantaina aloitin 4 päivän sokerinmittausputken. Mittaan sokerin aamulla ennen aamiaista, tunnin päästä syömisestä ja jatkossa taas tunnin päästä jokaisen ruokailun jälkeen.    

image.jpg

Hienossa kangaspussukassa kulkee kätevästi mukana sokerimittari liuskoineen, värikkäät neulat ja itse pistolaite. 

 

image.jpg

Aamulla ennen syömistä sokerini tulisi olla korkeintaan 5,5 ja aina ruokailuiden jälkeen korkeintaan 7,8. 

 

Sokereiden mittauksesta tulee hetkessä ihan perusjuttu, eikä kyseinen toimenpide ota paljoa aikaa. Sormenpäät tosin kiittävät pistelystä… Onneksi en enää pelkää hemoglobiinin ottoakaan, toisin kuin lapsena. Ja sokereiden mittaamiseen käytettävä neula on pienempi! 🙂

 

image.jpg

Tässä on tuloksia parilta päivältä. En ole syömisiäni muutellut pienempiin annoksiin tai jättänyt mitään pois. Mikäli sokerit olisivat liian korkeita tai pystyisin yhdistämään jonkin ruoka-aineen sokereiden nousuun, niin sitten pitäisi alkaa katsoa ruokavaliota tarkemmin. Tällä hetkellä yksikään arvo ei ole ollut edes lähellä liian korkeaa. 🙂

 

Niin ja miten tähän päädyttiin? Sokerirasituksessa yksi kolmesta arvosta oli juuri raja-arvo, joka nykyään tarkoittaa suoraan satunnaista kotiseurantaa. Kahdesta arvosta ilmeisestikin olisi tullut tarkempi seuranta ja kolmesta olisi joutunut Tyksiin vierailulle. 

Koko juttu sokerirasitustestistä löytyy täältä. 🙂

Suhteet Oma elämä Terveys Raskaus ja synnytys

Mitä vuonna 2015?

En tehnyt mitään uuden vuoden lupauksia. Moiset eivät koskaan ole kuuluneet omaan vuoden vaihteeseeni. En ole juossut hakemaan salikorttia, tai päättänyt elää ilman karkkia/alkoholia/sokeria jne. 

 

Vuoden 2015 alkuun kuuluu nyt kuitenkin ensin töitä, katsotaan kuinka kauan… Helmikuun puolessa välissä viimeistään siirryn kuitenkin äitiyslomalle meidän Tiidu seuranani. 🙂

Kevät tulee pitämään sisällään ainakin synnytyksen, josta toivon selviäväni yhtä hyvin kuin esikoisemme synnytyksestä. Sekä tietysti vauvantuoksuisen, kahden lapsen(!), uudenlaisen arjen. 

Kesä saapuu varmaan kevät-tohinoiden lomassa nopeasti ja on toivottavasti lämmin, jotta saamme nauttia pienten palleroidemme kanssa omasta pihasta ja uimarannoista!

 

Kaiken tämän lisäksi toivon tälle vuodelle paljon kivoja juttuja ja terveenä pysymistä omalle perheelleni, rakkaille ihmisille, sekä tietysti kaikille lukijoille/lilylaisille! 🙂

 

image.jpg

RENTOA ALKUVUOTTA! 🙂

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Raskaus ja synnytys