Treffaillaan!

Alle kahden viikon ikäero kuopuksilla, alle kahden vuoden ikäero esikoisilla, jotka kaipaavat leikkiseuraa. Puhun minun ja Papriksen lapsista! 

Oli siis aika pistää pystyyn LEIKKITREFFIT! 

 

Papris suuntasi Pertsan ja uusimman perheenjäsenen kanssa meille keskiviikko aamuna. Heidän lapset on aamuvirkkuja, meidän iltavirkkuja. Lupasin, että kymmeneltä meillä ollaan valmiita vieraisiin. 😀

Minä ja migreenini (joka helppasi vasta illalla) keräsimme itsemme sängystä yhdeksän jälkeen, esikoisen kävin herättämässä puoli kymmeneltä ja kuopuksemme sai jatkaa uniaan rauhassa. Pieni heräsi vieraiden tultua ja Papris nappasi hänet pian minulta syliinsä siksi aikaa, että sain lopetella aamiaiseni rauhassa. Paitsi sen teekupin jätin pöydälle, unohdin sen, ja muistin vasta kun tee oli jo kylmää. (Näin käy nykyään yllättävän usein.)

Meidän esikoiset tekivät palapelejä ja koittivat saada leikkejä aikaiseksi, joka ikäeron takia paljastui vielä vähän hankalaksi. Pertsa juoksi innoissaan kissan perässä, halusi luonnollisesti tutkia uusia leluja ja kokeilla kaikkea. Meidän Tiidulla oli sen sijaan selkeä näkemys siitä mitä halusi leikkiä, ja lopulta neiti nyyhkytti sohvalle tehdyssä majassaan, kun kaveri ei tullut leikkimään. 😀 <3

Vieraiden lähtiessä Tiida olisi vielä halunnut kaverin kanssa pihalle leikkimään. Sovimmekin lämpimien kelien saapuessa ja Muumitalon siivoustalkoiden jälkeen pitävämme pihaleikkitreffit. 🙂

Me äidit saimme höpistä maidon kastelemista paidoista, siitä kuinka erilaista onkaan kuopuksella, kuin esikoisella ja lasten kehityksestä. On hauskaa kuinka sitä onkaan unohtanut miten nopeasti vauvat kehittyy! 

Meidän pikku A oli aamulla itse aurinkoinen ja naureskeli vähän väliä. Ja Papriksen ”rento-Reino” otti tapansa mukaan rennosti. 😀 Voi murut! <3

 

Hauskaa muuten, että meidän A oli RR:ää noin sata grammaa painavampi ja 4 senttiä lyhyempi. Noin pienessä näkee hyvin pienten kokoerojen vaikutukset. Terveisin pulleaposkisen murun äiti. 😛 <3

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Lasten tyyli

Teräsäiti!

Ei, otsikolla ei viitata yliluonnollisiin voimiin tai astetta parempaan äitiyteen. Vaan siihen yllättävään voimaan (tai heikentyneeseen kankaaseen) jonka takia aamulla vauvan vaatteita vaihtaessa ja bodyn nappeja avatessa sanoi kangas skräts. Esikoiselta säästetty ihana pöllöbody sanoi sopimuksensa irti. Vitsit, meikäläinenhän on oikea superwoman!

Yöheräilyjen suhteen sen sijaan en ole yhtään super. Vaikka kuopus menee esikoisen kanssa samaa linjaa ja parisen syöttöä yössä on tarpeeksi, olen silti välillä ihan tööt. Sitten kun vaan saa itsensä hereille, niin kaikki hyvin, mutta se pehmeä tyyny ja lämmin peitto vaan tuntuvat niiin houkuttelevilta! Voiko olla, että neljässä vuodessa sitä on jo vanhentunut niin, ettei samalla tavalla kestä yökukkumista? Luojan kiitos halusin lapset nuorena! 😀

Onneksi on lasten elokuvat ja vieressä istuskeleva esikoinen, jota ei haittaa jos äiti ottaa torkut kesken elokuvan. Näin tapahtui perjantaina. 😀

Suhteet Oma elämä Vanhemmuus