Suunnitelmat uusiksi.

Alunperin oli suunnitelmana, että ystäväperheemme tulisi lauantaina iltapäivällä kylään. Ja sitten illalla suuntaisimme toisen ystäväpariskuntamme luo yöksi, josta olisi sunnuntaina aamupäivällä  naisten kesken helppoa lähteä katsomaan Fifty shades of Grey. 

No ensin ystäväperheemme suunnitelmiin tuli muutos perjantai-iltana ja heidän vierailunsa peruuntui, joten ilmoitimme ystäväpariskunnallemme ilmestyvämme heille illan sijasta jo päivällä kera kinkkupiirakan ja muffinsien.

 

image.jpg

 

Lauantaipäivä ystävillä menikin leppoisasti. V kävi sovitusti iltapäivällä ratsastamassa, miehet puuhasivat omiaan ja me otimme tyttären kanssa rennosti. Röhnötimme sohvalle, tytär katseli lastenohjelmia ja minä luin Vuorisen uusinta Juoppohullua: Dokumenttia. 

 

image.jpg

 

Illemmalla aloin kuitenkin kärsiä satunnaisista vatsakivuista, jotka sitten jatkuivat yöhön asti. Kyseessä ei ollut sopistukset, muttei vatsa ollut kuitenkaan kunnolla sekaisinkaan. Ja koska vatsani ei aamullakaan vielä ollut täysin rauhoittunut, päätimme siirtää elokuviin menoa ainakin iltapäivään tai skippaavamme herra Greyn täysin tällä viikolla. V kun oli myös onnistunut kasvattamaan omaan kurkkuunsa kaktuksen. 

 

Lopulta tämä päivä meni subin sarjoja tuijotellessa, päiväunia ottaessa ja hyvin syödessä. Haavenani oli nähdä herra Grey isolta screenilta, mutta totesin, että se ei ehkä ole niin kauheaa, jos odotan dvd:tä. Kaipa ne Dornanin paljaat pakarat riittävän hyvin näkee meidän isosta telkkaristakin. 😀

 

 

En tiedä onko vatsakivut ja vatsan lievä sekaisin olo nyt jotakin synnytystä edeltävää kropan valmistelua, vaiko pientä jännityksen seurausta siitä, että laskettuun aikaan tosiaan on enää tasan kuukausi! Saattaapi olla molempia. 

Vaikka kaikki nyt on vauvaa varten valmista, on stressitaso noussut sen suhteen, että meneehän kaikki hyvin ja päästäänhän me koko perheen voimin kotiin pian synnytyksen jälkeen. Eräs tuttuni kun viettää perheensä kanssa nyt aikaa Lastenklinikalla vastasyntyneen kuopuksen saadessa siellä parhaan mahdollisen hoidon. Muistutus siitä, että aina kaikki ei mene niin kuin haluaisi ja kotona kivasti käynnistyvä synnytys saattaakin jäädä haaveeksi raskausmyrkytyksen iskiessä. 

Nyt voidaan vaan toivoa heidän perheensä pääsevän pian kotiin vauvan kanssa. Ja odotella meidän vauvan kasvavan vielä muutaman viikon vatsassa, ennenkuin tuntee olevansa valmis saapumaan katsomaan innoissaan odottavaa isosiskoa ja vanhempiaan! Niin ja tietysti kasaa sukulaisia ja ystäviä! 🙂

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Raskaus ja synnytys

Vilinää ja vilskettä!

Päivä alkoi neuvolalla, jossa todettiin kaiken olevan edelleen ihan normaalisti. Ei mitään mistä pitäisi olla huolissaan, ja neuvolatäti sanoi veikkaavansa tämän lapsen syntyvän aika tarkalleen lasketunajan paikkeilla, kuten tyttäremmekin aikoinaan. 🙂

 

image.jpg

Sf-mittaa oli nyt 33cm, kauniisti mennään omaa käyrää keski- ja yläkäyrän välissä. 🙂 Vauvan syke oli suunnilleen siinä 145. Koko ajan ollaankin taidettu mennä 140-150 paikkeilla. 🙂

Vauva on yhä pääedellä tulossa, mutta edelleen kuulemma vähän hassussa asennossa. Nyt laitettiin kuitenkin raskausdiabeteksen takia lähete synnytystapa-arvioon joka sisältää ultrauksen. Vaikka vauva kuulemma tuntuu pieneltä, eikä todellakaan miltään ”sokerilapselta”, niin Tyksin arviointi kuuluu minulle ja lähetteeseen kirjattiin myös ”vauvan asennon tarkistus”. 

 

Kiloja minulle on kertynyt nyt se kivat 17!!! Tunnen itseni norsuksi! Tosin kahdella viimisellä käyntikerralla painoa on tullut vähän, Eli kasvuni lienee hidastumassa. 😀 

Vanha työkaverini, joka itsekin on normaalisti aina todella hoikka, mutta raskausaikana leviää kuten minäkin, tokaisi tänään, että on ihanaa kun minäkin muutun ihan eri malliseksi raskausaikana. 😀

 

image.jpg

 

Niin ja tässä syy miksi ostan ja käytän enää pääasiassa tunikoita… Esikoista odottaessa ostettu toppi, joka muistaakseni kyllä riitti suht hyvin loppuun asti. Hyvä kun se nyt peittää navan! Eli kyllä tässä nyt vähän isompi ja etenkin eri mallinen ollaan. 😀

 

Neuvolasta suuntasimme vanhan työkaverini luo ”leikki”treffeille. J:llä on vuoden verran meidän Tiidua vanhempi tytär ja pian vuoden täyttävä poika. Siellä sitä hurahtikin leppoisasti 2,5 tuntia!

Kun lapset oli saaneet leikkiä tuntikaupalla ja meidän neitikin alkoi hinkata silmiään, oli hyvä aika siirtyä moikkaamaan isoisovanhempia. Minun mammani ja pappani päättivätkin tarjota meille yllärilounaan!

Iltapäivällä kävimme vielä minun äitini luona pikaisesti ennen kauppaan menoa. Ja kun vihdoin selvisin kotiin, yläkertaan, keittiöön kaikkien ostosten kanssa, mietin hetken mahtaako lapsivedet mennä tai synnytys käynnistyä supistuksilla. Vielä kuitenkin on ihan ehjä olo. 😀

 

Ensi viikolla haluan vielä käydä ystävillä ja laitattamassa kulmani ja ripseni kuntoon! Sen jälkeen vietetään Babyshowereitani ja sitten voinkin majoittautua tyttären kanssa kotiin odottelemaan sitä ihan oikeaa synnytyksen käynnistymistä! 🙂

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Raskaus ja synnytys