Joulusuklaata – one more for the road
Kulutuskäyttätyminen, vai miksi sitä tulisi kutsua, on ihmeellistä.
Joulusuklaat ovat nyt alennettu puoleen hintaan monissa kaupoissa. Siis eilen oli vielä joulu, Tapaninpäivä, ja tänään se on ohi. ”Suklaat ulos, ei näitä konvehtirasioita voi enää täyteen hintaan myydä.” Siis miksi ei muka? Samaa kamaahan se kun tavallisestikin, eri pakkauksessa vaan. Parasta ennen on vappuna tai juhannuksena.
Lasketaanko ne sisäänostot niin, että kun 70 % myydään täyteen hintaan ja 30 % puoleen, niin edelleen ollaan voiton puolella? Ehkä.
Ja mikä meitä kuluttajia vaivaa? Miksi emme voi ostaa konvehtirasiaa tammikuussa tai maaliskuussa? Ja, jos Reijo-eno tuo joulusuklaata helmikuussa synttäreille, niin Reijollehan nauretaan. ”Pihi-perkele osti alesta ja jakaa näitä nyt loppuvuoden.” Tai: ”Kitupiikki! Saanut jouluna lahjaks ja antaa eteenpäin.
Nyt skarppausta ihmiset, ei se paketointi mitään tuotetta pilaa.