Solmukohta

Mitas jos ei oikein luista? Saako siita sanoa aaneen?

Syksy on ollut paska ja siita on vauhkottu blogeissa jo ihan tarpeeks. Nyt jo Kim Kardashian ja Kate Middleton on saaneet naamansa lehtiin mustien silmanaluksien takiakkin. Yrityksia menee nurin ja Kevassa on myrsky, kun asunto- ja autoedut naki paivanvalon. Ei mee Ailuksellakaan siis tuubiin. Talvi tulee Rivieralle tana vuonna odotettua aikasemmin ja Sini Saarelan oikeudenkaynnissa on tauko Saarelan vaadittua uutta tulkkia. Harri Syrjanen telo varpaansa ja sai silmat kostumaan kannattajiltaan Tanssit Tahtosten Kera ohjelmassa. Ei silti, etta olis helppoa Brandi Glanvillellakaan, se oli paassyt Radar Onlinen sivuille nakit silmilla, kun talutettiin synttareistaan ulos. Talvivaarakin hakeutu velkasaneeraukseen vaikka Pekka Pera kiistaakin kaiken.

Hoh hoh, aika vasynytta siis kaikin puolin.

Taalla ei nyt luista. Mua huvittaa yhta paljon mikaan, kun lapioida mammia 5 kiloa muurahaispesassa istuen. Siippa on positiivinen, arsyttavan ”kato kaikki jarjestyy kylla” henkinen, Piski ontuu eika voi kertoa jeesaako siihen nyt mikaan muu kuin laaketokkurat. Toissa on ihan okei. Ei kivaa eika paskaa, vaan ihan okei. Mitaansanomatonta. Kotona vituttaa lamput tai niiden puuttuminen. Siella killuu hehkulaput johdoissa, ettei tarvi kasikopelolla suunnistaa. Taulutkin on laittamatta seinalle, mutta niihinkin tottuu seinan vieressa. Pyykkikori haisee kylpparissa, mutta pesulaankaan ei jaksa lahtee ennen pakottavaa tarvetta puhtaille kalsareille. Koko aikaa ei voi olla menossa, pakkohan viihdyttajana on Piskillekkin olla jossain kohdin paivaa. Sahkolaskusta oon valittanut 7 kuukautta. Nyt sekin perkele meni perintaan. 280e loppulasku, jossa on vaara osoite. En todellakaan maksa ja uuden ovat luvanneet lahettaa tuon 7 kuukautta. Hah, eipa oo nakynynna, mutta perintatoimiston muistutus asiasta sen sijaan kylla kolahti luukusta.

naminami.jpg

Mikaan ei ole huonosti, mikaan ei ole hyvin. Mikaan ei vituta. Kaikki ottaa paahan kuitenkin. Jotain olis kiva tehda, mutta kun ei mikaan huvita. 

Oikein kun pinnistaa niin keksin ma yhden tsembalon aiheen. Joulua ma odotan kuin verottaja yrittajan rikastumista. Joulutoreja, vin chaud’ia kaupungilla matelun kunniaks, nayteikkunoita, joululauluja, kylmempia ilmoja. En hossotysta. En paniikkia. Sita fiilista! Saiskohan sen Monoprixista ostettua?

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään

Lähiöni

Okei, myonnettakoon. Oon kaupunkilainen, en viihtyis maalla pellonlaidalla ihan hirveen kauaa. Mokkeilyna ja kylailyna, haavekuvissa joo, mutta realiteetit myontaen en parjais viikkoa pidempaa. Samaa olisin voinut sanoa lahioista. En niinkaan yleistaen, koska Suomessa lahio oli okei. Koiran kanssa kiva kulkea, autopaikka mahdollisuudet helpommin jne, mutta Ranskassa pidin itseani aina keskustan tyttoina. Sitten kavi niin kuin kavi ja lahiossa ollaan. Pari kilsaa keskustasta ja paadytaan suoraan pois turismin jaloista, paikallisten keskelle.

Tassa olisi tervetulo-toivotus meidan huudeille. Tarttukaa punaviiniin, torpatkaa itsenne soffalle ja nain virtuaalisesti matkaillaan meidan kulmien ympari ikaan kuin iltakavelyna.

 

DSC04131.JPG

DSC04181.JPG

Yksi tarkeimpia kriteereita oli, etta julkiset yhteydet taytyy olla hyvat. Kavellen pitaa paasta silta keskustaan eli ei 5 kilsan tarpomista ennen vaen paljoutta, max 3 km kiitos.  Koiran omistajina oli myos talla karvaiset syyt. Ulkoilumaastojen on oltava lahella, kun kerran sinne lahioon lahdetaan. Ei siis autoon pakkausta vaan aamulenkkien taytyy onnistua sivukujilla missa on nurmikkoa ja oikeiden lenkkimaastojen on syyta sijaita suht koht lahella. Kuinkas kavikaan… Talolta on kontaten 5 minuutin matka alikulku polulle jokirannan vartta. Paatepysakkina meren ranta. Tasta ehdoton plussa!

 

DSC04284.JPG

DSC04352.JPG

Sano mua typeraks, mutta tarkeeta on myos mita niista ikkunoista sitten nakee. Noh. Huonomminkin olis voinut kayda…

 

 

DSC04125.JPG

Nurkan takaan loytyy niin ylikallis pikku marketti, huonekaluliike, pankkiautomaatti, leipomo kuin apteekki ja parturikin. Bussipysakki on talon edessa ja juna-asemalle on 400 metria. Win win, melkeimpa. Yksi iso plussa on ehdottomasti ettei taalla ole loma-asuntoja samassa talossa. Tyossakayvia ja elakelaisia , mutta ei kesakuukausista hurmaantuneita lomalaisia joilla ei ole ”penniakaan kiinni”-periaate muiden youniin tai kotirauhan kanssa.

Edelleen sisustelua olis tekematta. Miten sitakin odotti kun kuuta nousevaa, mutta edelleen killuu meilla hehkulappu olkkarin katossa vaikka kauppa ja lamppukin olisi jo tiedossa? Verhojen kaveri en ole ollut ikina, mutta nyt houkuttelee ihan hulluna jotkut pirtsakat. Jouluksi koti kuntoon? Kuullostaa muuten hyvalle, kassotaan kuin kay.

Suhteet Oma elämä