Pyrähdys Italiaan

Viikonloppu oli pitka taalla Ranskan paassa. Maanantai oli ”iso vapaa”, ensimmaisen maailman sodan muistopaiva. Mitas me tehtiin sitten? Viikonloppuna pyorahdettiin Italiassa muutaman tunnin reippaalla pyrahdyksella ainakin!

 

DSC04336.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Italian puolelle on matkaa tunnin ajomatkan verran Nizzan huudeilta. Matkalla voi pysahtya Mentoniin ennen rajan ylitysta tai kayda Monacossa Cafe de Paris’n terassilta katsomassa onko julkimoita likella. Ainakin autolla mennessa kannattaa kuvaus sessiolle pysahtya Beausolein huoltamolle ihan moottoritien varressa! Maisemat on u-pe-at. Siina katsellessa alas naet Monacon, Monte Carlon ja Beausolein samalla istumalla.

DSC04304.JPG

DSC04305.JPG

DSC04315.JPG

Italiassa ensimmainen pitaja rajan jalkeen on suttuinen Ventimiglia. Eurodrinks-halli heiluu heti tullin jalkeen ja voi kylla, sielta jos mista kannattaa kayda hakemassa viinaksia ja rookia. Hinnat ovat halvempia kuin Ranskan puolella.

heinä12 (33).JPG

Matkaa jatkaen paastaan Ventimiglian keskustaan. Vanha kaupunki jaa oikealle, keskusta vasemmalla ja suoraa eteenpain. Sahkobusseja vaistellen on keskusta alue ihan jees. Rannassa voi pysahtya kahviloihin ja ravintoloihin katselemaan Valimerta. Hetken matkaa jos matkaa jatkaa eteenpain on vuorossa San Remo, mutta rehellisyyden nimissa: et huomaa kaupungin vaihtuvan. 

heinä12 (34).JPG

heinä12 (32).JPG

heinä12 (31).JPG

Torilla kannattaa ehdottamasti kavaista jos siella pain pyorii! Minestrone keittoon saa ainekset tuoreina suoraa pussiin napattua eika lihatiskitkaan pahoilta vaikuta.

heinä12 (30).JPG

heinä12 (39).JPG

heinä12 (37).JPG

heinä12 (38).JPG

heinä12 (35).JPG

Kaiken kaikkiaan Italian puolella on kiva pyorahtaa. Kavaista ulkomailla! Hinnat ovat edullisempia verraten Ranskaan eika matka taalta kasin huuda monen paivan valmisteluita vaan matkaan voi todella hypahtaa ihan tunnin varoitusajalla. Junalla paasee katevasti mikali omaa autoa ei ole kaytossa. 

DSC04348.JPG

Suhteet Oma elämä Matkat Suosittelen

Marraskuu

Blogeissa, lehdissa ja tienvarsien mainoksissa tolkutetaan nyt olevan marraskuu. Kiitos tasta tiedosta, tiedostan asian nyt entista paremmin ja otan asian kasittelyyn, kuten kunnon kansalaisen naemma kuuluukin.

Kaamoshan ei ole viela Suomessakaan eika meilla nyt tama Ranskan Rivieran kuuluisa valo ole ottanut hatkoja vaan syksy jatkaa ennatys lampoisilla keleilla hellimista ja asteet paukkuu edelleen 2-kympin huitteissa. Tuulia on jo, sateitakin sillon tallon, mutta perusilma on edelleen lammin ja kesainen. Ei siis syksyn himottuja rytkyja niskaan, vielakaan! Illat ja yot ovat jo viileita, joten villasukkien kaytto on sallittua. Hurraa talle!

Onkohan mussa suomalaisena kuitenkin jotenkin sisaanrakennettu tuo syksyn fiilistely moodi? Tai miksika sita kutsutaan, synkistely syksyn tullen? Mitaan parempaa en meinaan tieda, kun kotona olo, pesan rakennus, lotvaily eika oikeastaan mikaan huvitakkaan muuten. Kaupungilla huvittaa kylla, sitten, kun sinne paasee, mutta itse lahteminen mihinkaan kotiovesta ei nappaa.

maalis-huhti13 (13).JPG

Ihan oikeasti meinaan kaipaan nyt viileytta ja syksya! Variloistoa, talven tuloa. Ainoa mika meilla taalla muistuttaa tasta edellamainitusta kaipuusta on flunssa ja sen olisin voinut noiden muiden sijasta kylla blokata pois… Maanantai aamu kuitenkin valkeni taalla paassa tuulisena ja muutaman pisaran verran sateisena. Jessssh! Ei silla ettei  siita lammosta nauti, mutta hei come on, onhan syksy nyt…. SYKSY! 

DSC04061.JPG

DSC04065.JPG

DSC04066.JPG

Halloweenin kunniaksi paukautin kauan himoitut laventelit parvekkeelle ja naiden hakumatkalla pusikosta riuhdoin myos naita paskanmarjaoksia mukaani. On niin nattia, etta! Siis Syksy; ole hyva ja saavu. Voit jattaa kuitenkin ne vetta heittavat mistraalit viela pois.

DSC04293.JPG

… ja miksi naa kuvat heittaytyy kallelleen?!?

Suhteet Oma elämä