Mennyt loma

Ohi on, mennytta kauraa. Nimittain meidan rykmentin loma. Se kauan odotettu ja kaivattu vapaus olla vaan. No mita sillon tehtiin? Kuvaoksennusta kehiin!

 

Synttareiden kuuniaksi ihania pioneita yopoydalla. Ah, I’m in love.

DSC03741.JPG

Kuka voi vastustaa tuoretta basilikaa omalta keittion ikkunalaudalta? Auringosta jonkun rehotusvimman saanutta ihanaa puskaa tungettu joka paikkaa, kirjaimellisesti.

DSC03767.JPG

Sadepaiviahani ei viela ole, mutta sateisia iltoja kylla! Tuulisia paivia silloin talloin, joten pitkia kavelyita, turistinahtavyyksien paivityksia ja valokuvia vain pitaakseen itsemme jotenkin edes liikkeessa.

DSCF2783.JPG

DSCF2785.JPG

DSCF2795.JPG

DSC04117.JPG

”Pulujen ruokkiminen on rikos. Pahimman laatuinen virhe.” Elettiin siis vaarallisesti…

DSCF2883.JPG

Ei niita kuvan kauniita sisapihoja vaan niita tavallisia sellaisia. Niita joista ei koskaan kuvia oteta. Paitsi nyt.

Antibes-20130530-00348.jpg

IMG-20130530-00347.jpg

Rosée. Pitaako sita edes puollustella? Nyt se tuntuu hyvalle jaakylmana, kohta punaviini lammittaa. Valehteluhan olisi vaittaa, etta meilla rosée poistuu talvellakaan viinihyllysta kylla…

DSC03898.JPG

Rauhallisia aamupaivia omasta kodista ja niista meidan huudeista nauttien.

DSC03915.JPG

DSC04058.JPG

DSC04061.JPG

DSC04079.JPG

Junalakkoja, myohastymisia. Illan viimeista junaa odotellessa taysien bussien kaarrettua jo ohi.

kesä 11 (35).JPG

DSC04080.JPG

Lenkkeilya, Suomen syksya miettien. Shortsit paalla auringon paistaessa, akkuja ladaten.

 

kesä 11 (7).JPG

…vaikka ei se hullua ole illallakaan antaa koiran ravata rantahiekkaa eessuntaas ja itse lonkotella perassa.

kesä 11 (17).JPG

kesä 11 (29).JPG

 

JEP. Tasta herkusta ma en paase yli. En paassyt edes lomalla tai sen jalkeen. Vanilja jadee, valkosuklaa paloja, punasia viinimarjoja ja kaakaojauhoa. Ei nmitaa kruusailua ja niin kovin majesteettista, mutta syntisen hyvaa sen kermavaahtokasan alla. OH. 

DSC04087.JPG

 

Tassa siis meidan loman peruspilarit. Mitaan ei suoritettu, kaikki meni vaan fiiliksien mukaan. Suurin osa ajasta valvottiin myohaan telkkaria tuijottaen haltioituneina ja nukuttiin havyttoman pitkaan.

Onhan meilla ens vuonnakin lomaa, onhan??

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Että sellasta kiiruun tynkää

Hektinen elama. Ainanen kiire. Armoton aikataulu. Stressi. Tainnuttava vasymys. Kesken loppuvat tunnit vuorokaudesta.

Sita just naa viimeset viikot on ollu ja kertoen kaiken ton viela potenssiin sata. Ilman liiottelua. Muuten kuuluu kylla ihan perus hyvaa 🙂

antibes-20130615-00365.jpg

Normaalissa elamassahan tata sattuu ja tapahtuu hetkittain tai useammin ihan jokaiselle eika se yrittajyys ainakaan hommaa muuta. Nain uskallan omakohtaisilla kokemuksilla vaittaa. Kaikki arkihommathan pitais pyoria tassa samalla ihan kaavan mukaan, mutta mun sunnuntain piti olla sita, etta pesulan koneet huutaa hoosiannaa kahden viikon pyykkien edessa, koitan saada avaamattomia posteja selattua lapi ilman sydankohtausta, tsekkailla tyhjaa jaakaappia silla silmalla, etta sinne jotain nopeeta ja helppoa on pakko hamstrata asap ja antaa hellyytta havyttoman vahalle huomiolle jaaneelle Piskille. Onnistuin viimeisessa hellyys-missiossa ja kaupasta hakemaan tuoreet leivat aamulla. Siippa veteli pyykishown lapi ja toimii kotihengettarena, kun muija vetaa unta kuulaan. Ihanat kolmen tunnin paikkarit, mutta hei come on… Pienet morkkikset toisen ollessa reipas kuitenkin.

heina_10_128.jpg

Siina kohtaa sita heraa oikeasti miettimaan missa on viimeiset pari viikkoa viilettanyt jos kaapissa ei ole puhtaita kalsareita, koiranruokaa koitetaan etsia kymmenelta illalla ympari kaupunkia ja kotiintullessa tajuat kaipaavas kotiruokaa niin, etta takahampaita kivistaa Makkarin hampurilaisen jarsiminen. Ma tiedan kylla missa oon ollut ja mita tehnyt: toita suoli pitkalla ja siina sivussa yrittanyt pitaa lankoja kadessa miljoonassa muussakin asiassa. Tassa kohtaa vaan tajus, etta ihan totta, taa menee nyt niilla rajoilla koska alkaa puhti loppua totaalisesti. Varhaisian dementia on ainakin, en meinaan muista mitaan. Muistilappuja koitin viikko sitten, mutta hukkasin ne laputkin. Toissa tulee isoja mokia ihan paivittain joiden korjailu itkettaa jo turhautumisen kertaantuessa. Iltaisin vituttaa olla niin kanttuvei ettei suihkusta tullessa saa edes kuontaloaan harjattua eika aamulla tunne nukkuneensa hetkea pidempaa. Tassa ei kuitenkaan, kaikessa lykyssakaan, ole siita kyse ettenko tykkais duunistani ja tasta pakertamisesta, mutta liika taitaa nyt olla liikaa.

Syy siihen minka takia taa on ollut nyt tallasta myllytysta on se, etta meilla alkaa LOMA maanantai iltana. Tavallista olis, etta lomaa oltaisiin lykatty ensi vuoteen kuten on viimeiset nelja vuotta tehty, mutta nyt lykkaysta tuli VAIN neljalla paivalla. Jokseenkin juhlallista siis! Tassa mietin, etta mika meihin yrittajiin kaiken muun hulluuden keskella tulee, koska tassa aikalailla tuntuu, etta tuo tuleva loma on jotenkin korvattava ja tehtava sisaan ennen kuin saa luvallisesti jaada muutamaksi paivaksi hengahtamaan. Pure madness, mutta nain se nayttais olevan. Kyseessahan ei ole mikaan kuukauden rietas irtiotto vaan vajaan viikon mittainen paussi. Suunnitelmia ei viela ole nukkumista ja kotona oloa lukuunottamatta ja jos jokin niin just se tuntuu niin houkuttelevalta ettei oo tosikaan.

 

 

Suhteet Oma elämä Työ