Vapaapäivä

Taalla me mysteerisesti lenkkaavan Piskin kanssa ylhaisessa seurassamme vietetaan vapaapaivaa perjantaina. Koitetaan nauttia tuulen vireesta parvekkeella, herkutella, makoilla ja ottaa torkkuja ja sen verran olla reippailtu, etta tiskithan on tiskattu. Hah.

Cannesin koruryostojen jalkeen, on Nizzan Palais de Méditerranéeen aulaan hyokanneet rosmot jo heti aamutuimaan. Aikamoista, mutta meilla paivaan ei oo kuulunu mitaan vauhdikasta tai jannaa, vain ihan lotkottelya.

DSC04088.JPG

En ole lukenut lehtea, nyt vasta avannut tietokoneen, en syonyt terveellista aamupalaa, mutta hampaat on pesty ja Piski ulkoilutettu. Jotain pitais tehda, koska on hieno ilma, on vapaata, olis aikaa, mutta onko se vain sita suorittamisen jaloa taitoa ja kolkuttavaa aanta takaraivossa vai voiskohan sita ihan hyvalla omallatunnolla vaan maata persiis homeessa ja odottaa iltaa jolloin voidaan jatkaa samalla kaavalla koko pesue?

Mikahan sita ihmiseen tuleekin, etta vaikka tama olo nyt juuri tassa hetkessa tuntuu hyvalle, on joku ihme vikapisto paassa vinkumassa tekemisesta ja mita vois, pitais, kannattais tehda juuri kun sita aikaa kerrankin olis. Ihan kipeeta ja typeraa. Naaporin talo poliisi kysyi ihmetellen, etta olenko ihan virallisella vapaapaivalla eilisen pyhapaivan ansiosta. Totesin nain paasseen kaymaan, hieman hammentyneena tietty. Syyllinen olohan tasta viela puuttuu… Talo poliisi kuitenkin kertoi sen ihan varmasti tekevan hyvaa ja kehoitti avaamaan lounaalla viinipullon ja nauttivan jotain hyvaa ruokaa sen kanssa, nauttimaan omasta kodista, lukemaan kirjaa tai katsomaan telkkaria ja olla unohtamatta torkkuja.

Jos koirat ja elaimet osaavat nauttia tilanteista sellaisinaan, taitavat myos ranskalais papat elakkeella ollessaan. Joko kyylaten naapuria tai mita ikina, mutta neuvot olivat kultaisia kerrassaan. Taidankin siis ihan oikeesti haistattaa suorituksen aanelle siella paakopassa pitkat, antaa puhelimen ollakkin koko paivan aanettomalla ja santsata viela kupin tata herkkua. Sitten voiskin ottaa torkut ja suunnitella vasta joskus myohemmin minka elokuvan sita illalla katsois. Nyt on hyva just nain.

DSC04086.JPG

 

Puheenaiheet Ajattelin tänään Höpsöä

Viikonloppu

Perjantain ruokatunnilla ittensa liian tayteen ahtaneina me ostettiin Mots Croises sana-arvat ja raaputeltiin puistossa pari sataa viikonloppu fyffea. Ajoissa kotiin, kasvohoitoa ja kynsien lakkausta, suihkussa ilman kiiretta, makaroonilaatikko uuniin ja suunta kohti Cagnes sur Mer’n Prom Partyja. Ainoa miinus oli, etta me aina myohassa olevat ihmissaaliot ei ehditty paikalle. Me oltiin myohassa, samoin juna. Bussit oli jo menny, kun me paastiin ulostautumaan kotoa. Noh, se myohassa ollut juna sitkeesti vaan haltuun ja suunta hieman pidemmalle, Antibesiin ja vanhaan kaupunkiin. 

Kaiken muun voi skipata, mutta voi hyvat hyssykat teki hyvaa! Aikuisia ihmisia, ventovieraita ja tuttuja. Siippa. Bastis. Shamppakalja. Liian lujalla soiva musiikki. Vessajonossa tehtyja uusia tuttavuuksia. Kaksoisolentoja. Rattijuoppo pain seinaa taksia odotellessa. Poliisi TV:hommaan kuvatuksi tuleminen. Taksimiehen kanssa yhdessa liikennesaantoja rikkoen. Kasi kadessa hirnuen jollekkin. Yosyopotteleminen keittiossa hyssytellen.

heinä 11 (129).JPG

heinä 11 (147).JPG

kesä12 (140).JPG

 

kesä12 (144).JPG

Lauantai aamuna kokeiltiin pienilla hallituilla liikkeilla onko tukka kipea, uitettiin aamulenkilla niin Siippa kuin Piskikin ja napattiin pirssi alle kohti kirppareita. Missiona loytaa kaappi eteiseen ja vaikka olen kuin Sulo Vilén ja aina loytyy ostettavaa, ei meidan ostosreissu tuottanut hedelmaa ollenkaan. Vasynytta, ruuan himoista ja raukeeta elamaa ihannoiden koko paiva. Ah.

Sunnuntaina daami makas rannalla koyhien ritareiden siivittaman aamupala/brunssin jalkeen. Reporanka, tiriseva ja karistyva lahna sai Siipan seuraks (!!!!) loppupaivaks jossain kohden viinipullon ja ranskis-kupin siivella. Lievat sunnarit, rento olo ja aurinko vasymys.

heina_11_171.jpg

Kiva viikonloppu takana.

Talla viikolla saatetaan Mamma kentalle, tehdaan toita, mietitaan tupareita, nahdaan ystavia ja toivottavasti kaydaan uimassa niin, etta suomut kasvaa ihoon.

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe