Tavallinen bussimatka

”Pascal? Ei, kun paska. Ha? Niin, etta PASKA, shit, merde, ei Pascal. Hahahah, Pascal on paskalla!”. Maailman vanhin, mutta tosi tilanteessa jopa naurattava juttu. Koska pissakakat ei olis, niin lapselliselta kun se kuullostaakin… Yak. Meita katsottiin bussissa hieman kieroon, kun kikatus alkoi ja ennen kuin se koveni rakatykseksi oli puoli bussillista jo mukana. Miettikaa, hauskempiakin vitseja on, mutta loppujen lopuksi se oli kai se tilanne mika pisti suut nykimaan. Nama vieraat tyypit taydessa bussissa eivat tuskin myoskaan nauraneet ainakaan kokonaisuudessaan talle keskustelulle vaan nauru tarttui.

Siella myos ihmeteltiin yhden sortin kylahullua, jonka pelastuksena juuri tapotaysi vankkuri toimi. Tati meinasi nimittain vaihtaa kesken huojuvan menon housuja ja lievahkosta kusen katkusta paatellen aihettakin olisi ehkapas ollunna… Mukavuusalueensa ulkopuolella ollut herra attasia salkkuansa puristaen ja hugobossit valkkyen. Tuskan hikea valuen, ymparilleen epaillen palyileva mies, joka vaihtoi ahtaassa bussissa paikkaa jatkuvasti. Lieko ilmavaivoja vai koittiko herra paasta valjemmille vesille, en tieda, mutta toivotonta touhua. Ekaa kertaa veikkaisin, sen verran oli jannitysta ilmassa. Todistettavaa myos, etta ranskalainen nainen ei hatkahda liikkuessaan ilman rintsikoita. Ei vaikka valkoinen paita olisi marka. Ei vaikka muut tuijottaisivat ihan tahtomattaankin. Tai sitten todistin maailman suurinta itseluottamusta.

Bussimatkoilla voi reenata myos huomaamattaan jalkalihaksia. Seisoa kaytavalla ja koittaa pysytella kaarteissa ja ennen kaikkea vauhtimuutoksissa mukana ja pystyssa. Perkele. Jarrua, kaasua, semi rullailua, liinat tiskiin, torvea, koukkaus, jarrua, kaasu pohjaan ja taysia, jarrua. Siina pienen aasialaisnaisen niskaan yli lentaessani mietin, etta joko mun on tehtava talle elopainolle jotain tai sitten ruvettava reenaan ihan tosissaan naita formula ajoja.

Bussissa oli siis montaa moneksi ja tunnelmaa. Kokheilkaa. Ihan ensimmainen matkustus vinkki.

Puheenaiheet Höpsöä

Sadetta!

Tuossa muutaman viikon takaa meita helli tai pelotteli akillinen ja todella yllattaen iskenyt ukkosmyrsky. Junaan oli iskenyt salama, jonka johdosta ah-niin-ajallaan-toimiva junaliikenne oli entista enemman sekaisin kuin yleinsa. Palmuista lehdet viuhtoivat taivaalla, aallokot hiveli mistraalien nostattamaa tasoa, sahkokatkoja ja tulvia. Noh, taman aamun sade oli kuitenkin lempea ja helliva kaikin puolin. Ukkonen koitti jyrista muutamaan kertaan jossain kauempaa, mutta lahinna sade ja nopeasti viilennyt ilma helli ilmaa hetken. Edelleen on pilvista ja asteet reippaasti alempana 32 peruslammosta. 

Mitas sitten, mahan olen kitissyt just ainasesta hikoamisesta,joten ilo irti!

Koiran kanssa muistamattoman pitkaan aikaan lenkin pituudesta aikaansaatu hiki pinnassa.

Nice-20130620-00392.jpg

Nice-20130620-00393.jpg

Nice-20130620-00394.jpg

Nice-20130620-00395.jpg

 

Meilla Piskin kanssa oli ihan ilman ansiosta aikaa naatiskella tyhjasta puistosta ilman kiiretta, vetaa raikasta ilmaa kituset tayteen eika kumpikaan ei ollut pinna kireella, vetanyt piuhasta eri suuntaan tai ollut valmis samantien kaantymaan takasin kotiin ja varjoon. Siella me kaks pallisteltiin ja viuhdottiin vauhdikkaasti hetkittain eika ketaan muista mailla halmeilla! Ma olen aina ollut sita mielta, etta kurjimmilla keleilla ei nae ulkona kuin koiran kusettajia, mutta sadepaivina meidan huudeilla ei kylla edes muihin kusettajiin tai niihin kusetettaviin tormaa. Ehka seurapiirirakkoiset piskit ja omistajat tseppailevat muihin aikoihin, who knows.

Ei nyt kuitenkaan ihan puhuta taytta paskaa. Ei taalla ole kylma tai edes viileeta. Edelleen mittarissa on reipas 28 astetta, MUTTA se on vahemman kuin 32 tai siita ylemmas. Eika mulla ole villasukkia tai yopaitaa, jotka fiilistelyyn useimmiten tarvitaan. Myoskaan peiton tai viltin alle on turha menna tai hiki nostaa paataan. Eika silla, etta aikaa olis maata soffalla ihan koko paivaa. Sadepaivan ilohan on, etta saat juuri olla vaan kuten edellamainittu, ilman minkaalaista pakon tarvetta toimia ja touhuta. Tanaan nyt kuitenkin on tyopaiva ja vaikkakin siita suurimman osan vietan kotona, on asiakkaiden kanssa mailailu ja muut pakolliset hommat hoidettava, lahdettava iltapaivalla kaupungille asioille, kannettava niska limassa ruokakasseja kuten tavalliseenkin tapaan ja odoteltava bussia. Mita luultavammin myos loppupaivasta kiroan markia hiuksia ja lahmasta sateenvarjoa kassissa. Siihen asti nyt kuitenkin on just niin kivaa, kun sadepaivana voi olla.

 

 

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään