Piski-rakas; Soot sitten nössö spot mun syrämmessä.

Jos sua sattuu, mua itkettää. Olis kiva jos osaisit puhua vaikka katsees kertoo suorempaan kuin moni ihminen. Oot harvinaisen vilpitön tyyppi, iloinen joka kerta kun nähdään vaikkei erossa oltais oltu varttia pidempään. Soot välillä rasittava kuljeskellessas nenä kiinni mun persiissä, hieman välimatkaa ja mamma ei kiljuis niin usein.

Tiedäthän, että oot rakkain rakin räyhkä maailmassa mulle?

kesa12_94.jpg

 

Nyt seuraa het alkuun varoitus: Tämä posti to-del-la-kin ON juuri sellainen fanitus postaus lemmikistä. Jos siis on ällöö jo alkuun, skippaa tämä.

Siis, teille jotka harkitsette koiraa; ota ihmeessä. On varmasti yksi parhaista elämän valinnoista mitä voit tehdä, mutta yhtä itsekäs kuin lastenkin hankinta. Sori vaan, mutta niinhän se on. Iloa ja surua samassa paketissa, luopumisen tuskaa, huolta ja murhetta, naurua ja onnistumisia, hermojen palamista ja rahan menoa. Velvollisuuksia ja vastuita, ne pitää vaan sitten olla positiivisia sulle, joka koiraa haluat ja tiedostaa kuvio jo ennen hurtan kotiin rehaamista.

En vaihtais tuota kommandoa mistään hinnasta kuitenkaan, Siipan jälkeen harvinaisia elämän nössöjuttuja mulle, hard ass bitch’lle.

dsc02852.jpg

Tän kyseisen karvakasan kanssa on nähty, koettu, menty ja eletty jos jonkinlaista kaaosta ja tasasta alankoo. Luonnetta on omistajiinsa katsoen sopivassa suhteessa.

Tiesittekö, että Ranskassa on rotikat kuitattu luokka 1’een? Tarkottaa siis myös ihmisille vaarallista, aggressiivista olentoa. Kuonokoppapakko ihan lain puolesta löytyy ja uutta vuokra-asuntoa etsiessä hommattiin eläinlääkäriltä liput ja laput, joissa meidän koira esiteltiin seuraavasti; ”hyvin koulutettu, ihmisystävällinen perhekoira. Omistajat valveutuneita ja vastuuntuntoisia kasvattajia. Koira on lujahermoinen, ei stressaannu pienistä. Tulee ihmisten kanssa toimeen, välinpitämätön vaarattomissa tilanteissa. Lapsiturvallinen yksilö.” NICE. Hyvää kirjotusta, mutta FOR REAL! Me hommattiin kyseinen paperi, että saadaan muuttolupa tämän hirviön kanssa. Mummot meinas agentin toimiston edessä lentää pyrstölleen, kun ammuttiin kuonokoppasen Hannibal Lecterin kanssa autosta ulos. Hymyilin hampaat näkyvillä ja kiekasin, että kiltti on, ei raatele ketään. Mua ällöttää… Se on siis pelkkä ulkonäkö-juttu joo usealle, mutta on täällä ollut niitä kuoliaaks raatelu-hommiakin ihan kiitettävästi. Kukaan ei vaan satu muistaan, että saahan se mäyräkoira tai kultanennoutajakin ihmisen hengiltä kaluttua. Okei, nää on taas niitä juttuja mistä mulla menee vaahtoomisen puolelle.

Me ollaan Siipan ja Piskin kans tiukka kolmikko. Me mennään, tehdään ja touhutaan pitkälti ja paljon yhdessä. Lässytetään ja leperrellään kasassa kotona, silitellään ja sössötellään. Kierrellään ja käydään paikoissa. Ranskassa se on helpompaa kuin Suomessa: täällä on okei ottaa koira mukaan ravintoloihin ja kahviloihin, kuljettaa keskustassa, pitää autossa ja töissä mukana. Tietyt hankaluudet ehkä tulee kuitenkin koon puolelta. Olishan se helpompi rehata 3 kilosta papanaa mukanaan kuin almost 60 kilosta ruhoa… Me ei olla annettu estää kuonokoppien tai ihmisten ilmeiden meidän menoja tuloja esim. keskustassa. Eihän se meidän vika ole jos porukka pamahtaa kattoon Piskin saapuessa paikalle?

Rotu tuli aikanaan mun puolelta. Mistään muista roduista, kun en tienny ja näiden kanssa touhunneena, en kokenu edes tarvetta harkita muita. Kaikki mitä haluttiin, löytyy kirjoista ja kansistakin jo rotumääritelmän kohdalta plus, että mun lapsuus ja nuoruus on menny näiden vaahterapersiitten kanssa melskaten. 

Siis, tässä on Piskeistä piruin, rakeista räyhkein;

heina_11_125.jpg

(Toi ylimääränen pallo suussa on muuten vaaleanpunainen silmämuna millä ollaan koitettu koulia tästä yksilöstä rajua hirmua. Joo, tuloksetta.)

Suhteet Oma elämä

Viimeiset ateriat

Voi hevon vee, sanon mä. Oon nyt sattuneesta vierailijoiden syystä nähnyt itestäni kuvia ja rehellisyyden nimissä mä näytän Matti Nykäsen siskolta ilman takaraivoa, Mervi Tapolan naamalla ja Tony Halme on mun ruumiinrakenteen idoli. Mä olen MÖRSSÄRI jumaliste! En pikkasen pläski vaan ihan oikee mursu!

Mulla on ruokavamma a.k.a keliakia. Todettiin joskus reipas 10 vuotta sitten, löytyy iholta ja suolistosta. Piece of cake, mutta Ranska ja keliakia ei synkkaa. Muuttettua tänne patongin luvattuun maahan, ei kaupoissa tajuttu edes mitä koitin sönkätä. Sans gluten, siis et halua vaaleaa leipää? AIVAN SAMA ONKO TUMMAA VAI VAALEETA, kunhan on viljatonta! Nykyään homma pelaa täällä paremmin. On saatavilla jopa lasagnelevyja gluteiinittomina, leivissä on ihan valinnanvaraa, samoin makarooneissa. Italian puolelta saa vielä halvemmalla, joten shoppailureissun ohella voi haalia olemattoman pakastimensa sitten aina täyteen jos jonninlaista apetta kyllä.

dscf2616_0.jpg

Tunnustan, mä olen auttamattoman perso, siis ihan terveydenkin uhalla, ruualle kuin ruualle, että tuoreen patongin saatavuus heittää meikäläisen keliakiat ikkunasta sekunnissa. Sitten ollaan maha solmussa ja iho ruvella. Nyt kuitenkin alkaa olla suolisto siinä kunnossa, että meidän lääkäri setä saa slaagin ellen ala pitään tätä vammaa pikku hiljaa hyvänä. Siispä maanantaina alkakoon uusi elämä! Julisti hän vimmoissaan…

dscf2870_0.jpg

                     Näitä jälkkäreitä mä yrrrrritän välttää, mutta hei…

Maanantaista alkaen on tuleva muutamia muutoksia mun täydellisen epätäydelliseen elämään:

a)tupakan poltto (rakas paska paheeni) loppuu. Aloitan uudelleen hetkellisesti jos siltä tuntuu, joka kerran baarissa, mutta päivittäinen selvinpäin sauhuttelu loppuu maanantaina klo:14.00.

b)keliaki ottaa niskalenkin. Mä alan pitään itsestäni huolta ihan oikeesti terveydellisistä syistä.

c)lopetan olemasta läski. Tää on paha, koska peilistähän katsoo kovinkin hoikka ja rimpulasäärinen neito…In my dreams. Nyt vaan täytyy muistaa, että on laihiksella. Helvetti, oliskohan noloa laittaa se jotenkin puhelimeen piriseen parin ekan viikon päivän ajaks?

Mä olen syönyt ja syönyt ja syönyt ja SYÖNYT koko viikonlopun. Kaiken minkä käsiin oon ikinä saanut. Törsänny kauppaan uskomattomat summat seteleitä vaan saadakseni kaiken hyvän tungettua almost kerralla suuhun yhden viikonlopun aikana. Ällöttävää… Ranska on jumaliste ruuan Romeo, juustojen taivas ja patongin Jeesus. Mä teen siis nyt universumin kovimman yrityksen ja koitan laiharia tässä ruokalandiassa. Huuh. Ranskalaisethan muuten on suurimmalta osin paskamaisen lapamatolaihoja. Ne kävelee paljon. No miks mun kävely ei tee musta lapamatolaihaa?Syö pitkään ja paljon. Niin mäkin, kappas miten kävi… Mä myös katson kaiken maailman läskinpoltto-ohjelmat missä mörssäreista tulee missejä. Syön jäätelöä ja tuskailen, että tulispa joku vetäseen mulle verkkarit kinttuihin ja musta tulis kans missi.

Njääh. Emmä sääliö oo ihan. Käyn salilla ja uinti on mun juttu. Harmi vaan, että samoin on myös syöminen 😀 Kun tosta ruokavammasta saadaan taas kohtalainen ote niin sillä päästään jo johonkin, eiks niin? Koitetaan nyt ainakin silti vielä kokeilla ihan oikeeta dieettaamistakin. Kun vaan taas muistais olevansa moisella… Edes viikon tai pari.

Tuleeks kellään muulla hirveetä poltetta oikeesti tehdä vartalolleen jotain, kun kattelee jos jonkinlaista ohjelmaa missä näet niiden piruparkojen pulleroiden muistuttavan itseäs? Niistä tehdään auttamattomasti joka kerran norminäkösiä, saadaan hihkuun salilla ittensä almost transsiin jne. Mä olen KOVIN mustavalkonen salilla; se on veren maku suussa, hiki tirskuen ja kipu on kaveri. Mä en vaan jotenkin silti saa otetta kroppaani salin ulkopuolella… Olen siis vätys. Huh.  

dscf2760_0.jpg

Viimeset hetket käsillä lähden nyt syöpöttään, haalin torilta kaikki herkut mukaan, lupaan syödä itteni oksentavaks mätisäkiks ja huomenna olla ruodussa. Ugh.

Hyvinvointi Hyvä olo Liikunta Terveys