Miten niin ylläreitä viime metreille?

Siis ihan täydellisen epätäydellistä, if I may say so. Eilen illalla agentti laittaa tekstiviestin, että muistattehan ottaa mukaanne huomiseksi kotivakuutuksen uuteen asuntoonne sekä vakuutuskirjan koiran multisriski vakuutukssta. WHAT. Miten mulla vois olla kirveelläkään suomalaisella ajattelutavalla kotivakuutusta asuntoon jossa en vielä asu, josta en ole paperiakaan allekirjoittanut tms?! Koran vakuutus case; tottakai mulla on, mutta suomeksi! Mitä niillä nyt tehdään vielä erikseen, sertifikaattihan jo on! Eikä tässä mitään, se suomalainen Fennia ei nyt oikein pelitäkkään vaan pitää olla ranskalainen, ranskalaisesta vakuutusyhtiöstä ja yksin Ranskassa toiva. Perkele.

Oon tänään kipittänyt vakuutusyhtiöön heti aamusta, onneksi Ystävä siellä työskentelee, ja hoitanut nämä. En siis todellakaan tiennyt näidenkään vuosien jälkeen, että vakuutus kotiin pitää ottaa papereiden allekirjoitusta varten jo. Muuten ei tule kauppoja. Huh. Mitäs tämä toinen sitten… No kategoria 1, ihmiselle vaarallinen hurja otus. ”Sterilisoitu, kuonokoppapakko ulkona, ei saa ottaa mukaan linja-autoon, vältettävä yleisiä puistoja (!!!!), ei saa pitää missään olosuhteissa irti.” Jep. Teki mieli haistattaa tapolat, mutta en edes tiedä kenen välkkypään aikaansaannoksia nää kuviot on alunperin.

Se siitä vouhkaamisesta, nyt on tuliset paikat käsillä. Koska me ei muutenkaan tehdä näemmä mitään ajoissa, huomattiin myös tässä paria tuntia ennen, että meidän shekkivihko on yhtä shekkiä vaille vajaa. Parin tunnin päästä niitä pitäisi olla kolme. FUUUUUUUCK. Miks tää on aina tätä sählääistä…! 

Viikonloppu nyt kuitenkin alkaa virallisesti tästä ehtoosta. Erilaisia kun ollaan tässäkin suhteessa, me ollaan vielä aamu huomenna töissä ja shittennnn; kylpylää, rantsua, shamppakaljaa, herkkuja, leffoja, fiilistelyä. Ah då, kuulkaas. Himottais myös enemmän kun jumalattomasti Ikean reissu Toulon’iin, mutta mä en usko tähän saavani kannatusta.. Mikä siinä Ikeassa miehiä oikein riepoo? Nainen on iloinen, innostunut ja hymyilevä, nauttisitte! 

Puheenaiheet Ajattelin tänään

Reipas rykäsy Suomeen ja takasin

SUAMESSA. Mää oon Suooomessa. Suomesha. Tääl ollaa.

DSC03286.JPG

DSC03289.JPG

DSC03322.JPG

DSC03527.JPG

DSC03528.JPG

DSC03532.JPG

DSC03559.JPG

Oon myös ihan näillä näppäimillä poistumasta maasta takaisin kotiin, mutta tunnen itteni maailman matkaajaks postaillessa täältä Pohjolan perukoilta. On ollut siis yhdet häät, leffatreffit kiristävien 3D kakkuloiden kanssa, nakkikioskin turkkilaismiehen kanssa ihmettelyä missä sitä on ihan oikeasti paras asua Euroopassa, lenkkeilyä Suomen suvessa ja uutta kynsilakkaa. 

dsc03514.jpg

Häät oli kivat pirskeet ja vaikka ensin panikoin raidallinen housuissa mitä ihmettä sitä ihminen laittaa päälleen, oli kuitenkin fiilis jees koko pirskeiden ajan. Morsmaikku oli nätti ja sulho komia, ruoka maistuvaa ja kuplivaa kului. Viimeisten tuntien fiilarit tässä;

dsc03524.jpg

 

Ilmat on hellineet ihan jees, mutta täällä sisämaassa ollessa MIKÄ tää ainanen tuulihomma oikein on?! Tukka heiluu alvariinsa, käsikarvat huojuu ja korvissa vislaa jatkuvasti. Ymmärtäisin meren ääressä, mutta hei haloo ollaan kuitenkin Pirkanmaalla! Voitaisko nyt siis todeta, että Pirkanmaa vois olla Suomen tuulisin alue? Tuulesta huolimatta, oon lenkkeilly yksin hiljasuudessa, nauttinu perus ääs-marketin hyllyjen notkuvasta glute-tarjonnasta, huokaillu uutuuksia ;”lisää vesi ja jauhoseos;tuoretta leipää puolessa tunnissa”-paketit on niiiin lähdössä jo kentälle… urvahtanu aivan jäätävän aikasin sänkyyn joka ilta ja unohtanu katsoa telkkaria. Tiedätteks, että ulkomailla asuessa on Suomi-ruuat, joita yleisesti odotetaan kaipaavan, saaneet myös listalle parit lisät. Launtaimakkaran, dippikastike-jauhot, Oltermanni-juuston ja perus siiderin. Näillä mä meinaan ruisleivän ja salmiakin lisäks täyttää matkalaukun kaikkien glute-uutuuksien lisäks 🙂

Aiemmin mainitut treffit 3D-lasien kanssa oli siis The Great Gatsby’ä katsomassa. Aina ihku Leonardo DiCaprio, suloinen Tobey Maguire ja valloittava Carey Mulligan ja yllättävä Isla Fisher. Kova joukko, huikee puvustus, yllättävä musiikki=kaikin puoli hyvä sunnuntain päätös!

thegreatgatsby_670.jpg

 

thegreatgatsby_800b.jpg

Tää keikka oli siis samaan aikaan kun Bon Jovi paukutti Jonne Aaronin lämmittelemää väkijoukkoa Ratinassa. ”Living on a prayer” kaiku leffasta ulostautuessa, oih. Jotain ekaa kertaakin tässä sunnuntaissa oli… Nimittäin mä en ollut aiemmin onnistunu kokeilemaan 3D laseja. Kaikki leffat on ollu tavallisia mihin viime aikoina oon menny ja hups, tää homma oli kokonaan kokeilematta. Ainoa huono homma oli, että ne kirotut lasit on oikeesti puristavat tosta klyyvarin varresta! Tajutonta. Siinä mä sitten mussutin kaksin käsin karkkia ja pohdin elämää nenä kipeenä.

Suhteet Ystävät ja perhe Leffat ja sarjat Suosittelen