RENNOMPAA JOULUA!
Jouluvalmisteluihinhan kuuluu lasten kanssa piparkakkujen leipominen ja koristelu. Minäkin päätin sen lasten kanssa tehdä, hyvä äitihän niin tekee. Onneksi en tehnyt itse taikinaa tänä vuonna vaan olin ostanut yhden paketin valmista piparitaikinaa. Ennen leipomista kerkesin miettiä että siinä on taikinaa ihan liian vähän. Leipomisen jälkeen tulin tulokseen että taikinaa oli siinäkin jo minun lapsilleni liikaa! Poikien keskittyminen leivontaan kesti vajaan kymmenen minuuttia ja minä sain itse leipoa taikinasta yhden kolmasosan kun pojat kiirehtivät leikkimään.
Koristeluosuus olikin sitten yksi ohjelmanumero vertaansa vailla! Aiempina vuosina vanhempi pojista ei ole jaksanut kauaa keskittyä, joten olin jo valmistautunut henkisesti että koristelu hoituu minun toimestani. Poika yllätti minut täysin! Jaksoi istua paikallaan hieman yli kymmenen minuuttia (tähän EHKÄ vaikutti se että hän oli saanut tuoda kaverin mukaan) ja koristeli piparkakkuja yllättävän keskittyneesti ja tarkasti. Jotain on tapahtunut!
Pienempi sitten. Hmm… Aikani ensin hyysättyäni kuopuksen ympärillä, ettei koristeita menisi ylen määrin lattialle, totesin mielessäni että ”antaa mennä!”. Päätin ottaa rennosti ja olla välittämättä siitä että koristeita lapattiin lusikalla suoraan lattialle. Ottakoon riemun irti! Kerran vuodessahan piparkakkuja koristellaan. Riemukkain kaksivuotiaan oivallus oli, että: hei! nonparellit lentelee kivasti jos niitä ottaa lusikkaan ja puhaltaa siihen! Niin muuten lentää! Ja kuka sanoi että nonparelleilla voi koristella vain piparkakkuja, niillähän voi koristella itseäkin ja äidin myös!
Rakas poikani, tämä nuorempi, ilmoitti itse koristelu-urakan jälkeen haluavansa kylpyyn. En ihmettele 😀
Rennompaa joulun aikaa! <3











