Äiti lähtee reissuun

Voi ei! Olen saanut lisää tykkäyksiä ja lukijoita. Olen otettu ja iloinen. Tästä sainkin hyvän syyn kirjoittaa uudestaan, ja nyt kirjoittelu toivottavasti on säännöllisempää – tai näin olen itseni käskyttänyt ;).

Paljon on tapahtunut sitten edellisen tekstin julkaisun jälkeen. Suurin syy kirjoittamattomuuteen on ollut kipu. Olen ollut todella kipeä. Hermokipu yltyi kipsin poiston jälkeen sellaisiin sfääreihin, etten tiennyt sen edes olevan mahdollista. Mutta siitä toisen kerran. Kipu on niin suuri osa elämääni että se mielestäni ansaitsee ihan oman jakamattoman huomion.

Onpa tässä ollut paljon muutakin. Olen päässyt ihanassa tyttöseurassa mökkeilemään, tehnyt käsitöitä – tai ennemminkin haaveillut niiden tekemisestä -, nauttinut lasten seurasta, leiponut lapsen luokan myyjäisiin, riidellyt, suudellut ja pohtinut tulevaa. Nyt, tänään, olen lähdössä tyttöjen kanssa Tallinnaan. Aivan loisto porukalla! Määränpäänä on mm. Karnaluks, tuo käsityö-ja askarteluihmisen paratiisi. Ostoslista taskussa, uusi passi laukussa ja tiukka budjetti. Siellä nimittäin riehaantuu ihan täysin jos ei ole listaa ja budjettia – kokemusta on – ja rahallisesti se on paha moka. Toooodella paha moka.

Koska olen lähdössä reissuun ja olen KAUAN poissa (tulen jo huomenna takaisin ;)), olen pyykännyt ja kokannut kuin demonisoitunut kotirouva konsanaan. Lapsille on tehty mokkapalat ja makarooni-jauheliha-mössö jääkaappiin ja iltaruokakin pitäisi vielä tehdä. Ja määrähän on vähintäänkin riittävä: miehelle ja kahdelle pienelle pojalle on varattu huomiselle päivälle 4,5 litraa makaroonimössöä ja pellillinen suklaaherkkua. Pärjääköhän ne sillä mitenkään? Mistä tämä tällainen tiedostamaton häärähöyry tulee?! Ihan kuin perhe ei pärjäisi ilman minua YHTÄ VUOROKAUTTA. Haloo pahvi. Etenkin kun olen viime aikoina vetänyt enemmän lonkkaa ja venyttänyt perslihasta kuin liikuttanut evääni. Todennäköisesti perhe on vain hetken hengähdystauosta onnellinen, saavat olla hetken omassa rauhassa miesten kesken. Niin.

Tästä inspiroituneena, lähdempä ripustelemaan pyykkejä ja meinaanpa koukata koruaskartelujeni kautta ennen kuin tulen pakkaamaan laukkuni loppuun ja tekemään iltaruuan. Hyvää viikonloppua!

7.11.2014 Reissuun.JPG

 

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään Höpsöä

Maailman paras pannukakku

Piti kirjoittamani jotain syvällistä ja henkevää tänään. Mutta eihän siitä mitään tullut. Ei vain ollut oikea hetki tänään. Siispä tarjoilen teille maailman parhaan pannukakun reseptin, jolla herkuttelin tänään aamulla. Olen joskus aikoinaan onnistunut kovan kinuamisen jälkeen samaan reseptin tädiltäni. Resepti ei siis ole minun omani ja itseasiassa ei tätinikään, vaan se on poimittu jostain lehdestä aikoinaan. Mutta se on ihan maailman paras pannukakku! Minun mielestäni.. Jotta pinta olisi oikealla tavalla rapea ja sisus pehmeä, kannattaa käyttää oikeaa voita ja unohtaa rasvattomat maitotuotteet. Tänään herkuttelin pannukakun päällä äidin tekemällä omenasoseella, jonka tuunasin ripauksella sitruunamehua. Ja oli niiiiiin herkkua! Nams ja slurps! Rattoisaa tiistaita!

Päivin pannukakku

4 dl vehnäjauhoja

n. ½ dl sokeria

1 tl vaniliinisokeria

1 tl suolaa

2 kananmunaa

6 dl maitoa

2 dl vettä

n. 50g voisulaa

Sekoita ainekset huolella, paista 225 asteessa n. puoli tuntia

30.9.2014.JPG

 

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä Mieli