Synttärihumuinen elokuu

Onneksi tekonivelleikkauksen odotusaika sattui meidän perheen synttärihumuisimpaan aikaan. Mieheni ja kuopukseni täyttävät vuosia elokuun aikana, niin olen saanut keskittyä herkkutarjoilujen suunnitteluun ja tekoon oikein urakalla 🙂

Jääkaappi oli mielestäni ollut siivottomassa kunnossa jo pidemmän aikaa ja pahin painajainen: joku avaisi jääkaapin oven jommissa kummissa juhlissa, ottaakseen sieltä lisää kahvimaitoa ja näkisi sen siivon. Ei! Olin miehelleni siitä vihjailut naiselliseen tapaan jo monta kertaa. Toivoin että ottaisi onkeensa ja hoitaisi homman. Mutta ei. No ei tietenkään, kun en ollut sanonut suoraan.   Ei muuta kuin lusikka omaan vasempaan käteen ja rätti viereen, onnistuu se yhdellä kädelläkin kun sisuunnutaan! Hidasta hommaahan se oli. Yksitellen ensin jokainen purkki ja purnukka ulos. Lokeroiden poistoon tarvitsi vähän auttaa kipeällä kädellä, mutta se kävi aika helposti. Lopputulos oli puhdas jääkaappi ja parempi mieli. Ja jostain kumpusi hentoinen onnistumisen tunnekkin, ”mä tein sen, vaikka teki vähän kipeää ja oli työlästä”. Taputus omalle olalle, hyvä minä.

Rakastan leipomista ja juhlien suunnittelua! Koen leipomisen välillä jopa meditatiivisena terapiana. Käsien upottaminen pehmeään taikinaan silloin, kun elämä stressaa, on mielestäni parasta mahdollista terapiaa. Yhdellä kädellä leipominen vaati hieman kikkailua ja paljon apukäsiä. Sekä mies että sisko ja isomummo pääsivät auttamaan. Onni on leivontareseptit! Kinuskikissa, Kotiliesi, Leivonta-lehti <3 Kaksivuotissynttäreiden mansikkakakku syntyi omasta inspiraatiosta, voileipäkakun taikoi isomummo. Miehen synttäreiden osalta en luottanut omaan päähän, vaan helpot ja valmiit reseptit olivat pelastukseni. Juustokakut teki isomummo, muut leivonnaiset on tehty reseptien mukaan. Ihanan helppoja, kauniita ja herkullisia –  ja onnistui jo ekalla kerralla!

Yhdessä tekeminen oli niin hauskaa, että kunhan tervehdyn ja saan molemmat kädet käyttöön, hoidan juhlat jatkossakin talkoovoimin jos vain mahdollista! Oli herkullista ja oli hauskaa, alla kuvia juhlien herkuista (ei meidän jääkaapista kuitenkaan vaikka puhdas nyt onkin ;)).

20.8.2014_1.JPG

20.8.2014_2.JPG

20.8.2014_3.JPG

20.8.2014_4.JPG

20.8.2014_5.JPG

20.8.2014_6.JPG

20.8.2014_7.JPG

20.8.2014_8.JPG

20.8.2014_9.JPG

20.8.2014_10.JPG

20.8.2014_11.JPG

20.8.2014_12.JPG

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Ajattelin tänään

Koirankakka todellisuutta

Oikea käsi kantositeessä ja koira flexissä vasemmassa. Ongelma: kuinka noukkia koirankakka pussiin lenkillä? Joko päästän koiran irti ja toivon ettei juuri sillä hetkellä vastaan tule juoksulla oleva narttu joka saa oman koirani kiihkosta sekaisin tai koiraa pelkäävä kanssaihminen. Tai jätän koirankakan noukkimatta. Oikealla kädellä se kun ei oikein onnistu, ellen asettuisi käytännössä maahan mahalleni, olisipa sekin näky! Nainen mahallaan lenkkipolulla, vasemmassa kädessä koira flexissä ja ryömimistekniikkaa mukaillen yrittää koukata kakan pussiin. Heh. Näin ollen ratkaisin ongelman näin: menemme koiran kanssa pururadalle ja koirankakka saa jäädä maatumaan metsään. Anteeksi kakan vihaajat, ymmärrän teitä, onneksi kakka maatuu kolmen kuukauden sisällä ja polun vierus on jälleen puhdas. Noukin taas kun, molemmat kädet ovat käytössä., koitetaan kestää siihen asti! 🙂

002.JPG

006.JPG

 

Hyvinvointi Liikunta Ajattelin tänään Höpsöä