Feikkikansia, tai: Naistenlehtien uudet otsikot

Olen aina rakastanut kaikenlaisia vastamainoksia ja brändiväännöksiä, ja erityisesti nautin feikkilehdistä. Sanasta sanaan -palstan Idan postaama kuva Cosmopolitanin feikkikannesta saikin minut melkein räkäisemään aamukahvini läppärille, niin osuvasti kansi parodioi tietynlaisten naistenlehtien kliseitä.

”SEX – You’re doing it wrong, dammit!”

lehti2.jpg

Toisaalla internetissä puolestaan pohdittiin sitä miltä naistenlehtien jutut näyttäisivät, jos miehet kirjoittaisivat niitä. Otsikoiden perusteella sisällössä ei oikeastaan tapahtuisi kovin huomattavaa muutosta, mitä nyt pikkuriikkinen painotusero.

lehtiii.jpg

Netissä näitä esimerkkejä etsiessäni opin myös, että feikkikansia käytetään nykyään mainostamistarkoituksessakin – ja aika törkeästi sittenkin. The Guardian raportoi tämän nuorille tytöille suunnatun, plastiikkakirurgisia toimenpiteitä mainostaneen karsean julisteen tulleen poistetuksi katukuvasta viime viikolla.

cosmetic-surgery-ad-banned.jpg

Tiedättekö te hyviä lehtiparodioita tai feikkikansia? Tai naurattaako hupi-Cosmo ollenkaan?

 

Kuvat: cracked.com, coolmaterial.com, guardian.co.uk

Kommentit (2)
  1. Vieras Mies, totta, ne tuntuvat kyllä jotenkin tosi vääriltä, sellainen sirkusmeikattujen neljävuotiaiden keikistely lavalla. Ja itseasiassa kiinnitin asiaan vasta nyt huomiota, mutta kasvojen perusteella tämä silaritissimainoksen mimmikin on hätinä täysikäinen, jos sitäkään!

  2. Tuosta jälkimmäisestä kuvasta tuli mieleen lasten missikisat, mitkä ovat varsin kova juttu jenkeissä. Omasta mielestäni on varsin sairasta tuputtaa niin pienille lapsille moisia kauneusihanteita tuosta mainoksesta puhumattakaan.

    Toivottavasti moinen ei rantaunu Suomeen ikinä.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *