Kun mitä tahansa voi myydä seksillä

Olen tässä viime päivinä hämmästellyt kovasti Helsingin seudun liikenteen (HSL) uusia matkakortinlukijoita koskevia mainoksia. Nykyään on toki tapana, että kaikkea mahdollista markkinoidaan seksin avulla – myös sellaisia kertakaikkisen epäseksikkäitä juttuja kuin julkista liikennettä ja sen uutta laitteistoa. Nämä ilmeisesti jonkinlaisia parfyymimainoksia imitoivat ja vihjailevat ranskankieliset (why????) mainokset ovat kuitenkin jotain aika överiä.

hsl.jpg

hal3.jpg

Bongaa kuvasta ryhmäseksivihjailuja sekä bloggaajan koipien heijastus! 

Facebook-sivuillaan HSL on perustellut mainoksia huumorilla sekä sillä, että ”lähdimme tekemään rohkeasti tunteiisin vetoavaa mainosta”. Itse en ole ihan varma, että minkälaisiin tunteisiin tämän tulisi vedota, mutta ehkä olen jotenkin tunnekylmä tyyppi. Niin ja ranskankieliset tekstit selittyvät kuulemma sillä, että mainostettavat matkakortinlukijat on valmistettu Ranskassa. Itse en voi väittää olevani näiden perustelujen jälkeenkään kamppiksesta kauhean vakuuttunut, mutta ottaen huomioon että seksillä on myyty myös esimerkiksi sellaisia epäseksyjä asioita kuin pikakahvia ja pesusieniä sekä jopa ruumisarkkuja ja vessanpönttöjä, HSL lienee loppujen lopuksi mainoksineen ihan hyvässä seurassa.

Jos siis kaipaat vähän erotiikkaa päivääsi, muista kulkea bussilla. Ja niitä uusia matkakortinlukijoita kiihkeästi odotellessasi voit tyydyttää uteliaisuutesi tsekkaamalla tämän huokailua ja hiplailua sisältävän, kertakaikkisen sensuellin mainoksen:

Kyllä nyt tekee jo paatuneemmankin yksityisautoilijan mieli ryhtyä liikkumaan julkisilla!

 

Ylin kuva: HSL

Kommentit (13)
  1. Eikö ole ristiriitaista kirjoittaa tällainen kriittinen kirjoitus Trendi-lehden blogiyhteisöön? Trendi näet on yksi monista naisille suunnatuista lehdistä, joissa naisen esineellistäminen joko pinnaksi tai suorittajaksi on viety äärimmilleen.

    Samaa naisen tuotteistamista ovat täynnä kaikki naistenlehdet. Kuvat ovat siloteltuja ja sisältö vaatimuksia esittävää. 

    Ei tarvitse ihmetellä, miksi naista käytetään julkisessa kuvastossa. Siksi, että esineellistetty nainen myy sekä naisille että miehille. Näistäkin kansista valtaosa tihkuu erotiikkaa. Jopa raskaudesta yritetään tehdä eteeristä erotiikkaa.

    http://urly.fi/WXl

    Kaikkein eniten tuotteistettuja naisia kuluttavat toiset naiset. Pintalehdistä miehet ostavat vain pikkuruisen osan. 

    Jos tahtoo vastustaa naisten esineellistämistä, siihen voi vaikuttaa itse lopettamalla tuotteiden ostamisen ja palveluiden käytön, joissa naisesta tehdään pintaa. Esimerkiksi Lilyyn kirjoittamalla ainoastaan vahvistaa naisen pelkistämistä pinnaksi, koska tämän palvelun taustalla oleva bisnesidea perustuu vain ja ainoastaan tuotteistettuun ja pelkistettyyn naiseen.

  2. Muutenkin on vähän eri asia mainostaa jotain yksityistä ihme tuotetta seksillä, kuin sellaista perusasiaa kuin julkinen liikenne, joka aivan varmasti lävähtää kaikkien silmille. Pitäisikö alkaa mainostaa julkisia terveyspalveluitakin samalla lailla, vai tulisiko sanomista? 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *