Sanoitusraivarit, tai: Kusipäisten muusikoiden musta lista

Tiedättehän sen fiiliksen, kun tajuat hyvässä biisissä olevan paskat lyriikat? Eikä vain peruspaskat, vaan poliittisesti epäkorrektit, loukkaavat, naisvihamieliset paskat lyriikat? Seuraus: sanoitusraivarit.

Minä vedin tänään sanoitusraivarit New Boyzille. Alunperin pidin tästä jerkin’-duosta, mutta Better With The Lights Off -biisin sanoituksiin perehdyttyäni en voi enää ikinä kuunnella bändiä yökkäämättä.

http://www.youtube.com/watch?v=4vTS_UOlr9c&feature=fvwrel

Pojat aloittavat aika perinteisesti mutta ihan kohteliaasti groovaavan biitin päälle: I’m so happy you’re mine (so beautiful) / Top of the line (so unusual). Seksikäs biisi menee kuitenkin pilalle vain hetkeä myöhemmin.

I just wanna see you with the lights off / Girl you look better with the lights off / Every guy wanna know how it is / To clap off the lights and turn Khloe into Kim.

Siis mitä helvettiä?

Ja ihan siltä varalta, että joku lukijoista on elänyt tynnyrissä ja siten säästynyt juorulehdiltä viime vuosien aikana – biisissä viitataan siis kahteen Kardashianin siskoksista, noista turhista julkkiksista joista on tullut Paris Hiltoneita Paris Hiltonin paikalle. Ja haaveiden kohteena oleva Kim on näistä tietysti tuo oikeanpuoleinen, mahdottoman nukkenaisen näköinen:

kim_khloe_same_dress_e__opt.jpg

Toisaalta, ehkä minun ei pitäisi olla biisin sisällöstä yllättynyt – mitä muutakaan voi odottaa kappaleelta, jossa on fiittaamassa jo valmiiksi mustalla listallani komeileva Chris Brown, tunnettu naistenhakkaaja jolle ei kelvannut edes Rihanna, vaan tätäkin piti lätkiä nyrkillä naamaan.

Mutta takaisin aiheeseen, eli kappaleen herättämiin suuriin kysymyksiin. Kuten: kuinka uskomaton persreikä on oltava voidakseen tehdä (muka) kuuman herutusbiisin, jossa leperrellään rakastetulle tämän kauneudesta… ja muistutetaan sitten samaan hengenvetoon, että tämä ei kuitenkaan ole ihan tarpeeksi seksikäs, ei kyllin kuuma, toivotun täydellinen? Kaunistelematon viesti on siis se, että ”Khloe” ei kelpaa, ei vaikka tätä rakastaisi ja pitäisi kauniina, vaan siitä huolimatta kundien tekee aina mieli laittaa valot pois päältä ja kuvitella ”Kim” tämän tilalle.

Mitä tällaiset lyriikat kertovat New Boyzista? (En nyt mene yleistämään, että kaikista miehistä, sillä olen onnekseni tavannut kylliksi uroksia jotka ovat todistaneet, ettei koko sukupuoli koostu tällaisista kusipäistä.) Mitä ne kertovat näistä miehistä, ja miten he ajattelevat tällaisen paskan potentiaalisten kumppaniensa itsetuntoon?

misogyny-feat.jpg

Toisinaan harmittaa, etten kykene kuuntelemaan musiikkia vain musiikkina, kiinnittämättä huomiota lyriikoihin. Monet vetävät biisit kun ovat menneet pilalle jäätyäni kuuntelemaan ja kauhistelemaan niiden sanoja. Yleensä olen tästä kuitenkin vain iloinen – tiedänpähän ainakin, etten kuuntele muusikoita jotka eivät selvästikään arvosta naisia, eivätkä siten varmasti myöskään kaipaa naiskuluttajan rahoja.

En nimittäin todellakaan tahdo antaa penniäkään tällaisille urpoille, joiden mielestä on ihan ookoo vahvistaa naisiin upotettavaa pelkoa siitä, ettemme koskaan kelpaa sellaisina kuin olemme, mahdollisesti emme edes miehelle joka väittää meitä rakastavansa. Mustalle listalle tällainen roska, välittömästi!

Siispä haistakaa paska, New Boyz. Nimellänne varustetut mp3:t lentävät tietokoneeni roskakoriin just nyt. Tästä lähtien sheikkaan pebaani ainoastaan sellaisen musiikin tahtiin, joka ei saa minua tuntemaan epävarmuutta kyseisestä pebasta ja ajattelemaan, että oispa pimeää, näyttäis varmaan persekin ton kundin mielestä paremmalta.

misogyny_hard_to_spell.jpg

Kenelle sinä olet vetänyt sanoitusraivarit? Onko mielessäsi seksististen tai muuten vain urpojen artistien musta lista? Kerro kommenttikentässä, jotta tiedämme kaikki olla päästämättä kusipäitä soittolistoillemme!
 

 

Kuvat: cocoperez.com, xxlmag.com, leftwingnutjob.blogspot.com

Suhteet Rakkaus Musiikki Ajattelin tänään

Turvaseksistä, tai: Parhaat kortsumainokset

Olen viettänyt koko sunnuntain sängyssä – yksin. Ainoastaan läppäri ja nessupaketti ovat pitäneet flunssaiselle naiselle seuraa. Ja koska tästä sänkymaratonista on ollut seksi kaukana, olen jonkinlaista tasapainoa ylläpitääkseni viihdyttänyt itseäni perehtymällä netissä erilaisiin kondomimainoskampanjoihin. Tässä suosikkini:

1.

Tämä video ei ole mainos sinänsä, vaan kertoo Olla-kondomien erikoisesta mainoskampanjasta. Kampanja nimittäin koostui Facebook-profiilien luomisesta kuvitteellisten isiensä mukaan nimetyille kuvitteellisille vauvoille… Ja sitten vain kaveripyyntö isukille.

Jos olisin mies, tällainen pelottelutaktiikka tehoaisi kyllä minuun ihan satavarmasti!

http://youtu.be/GVtKx1I8DWo

 

2.

Joulukuun ensimmäinen oli kansainvälinen AIDS-päivä. Viime vuonna MTV:n Staying Alive -kampanja julisti vastuullisen seksin ilosanomaa vähän Pixar-vaikutteisella lamppufilkalla.

http://youtu.be/lTfiTAKvhq0

 

Video muistutti minua jostakin syystä Durexin pahennusta herättäneestä mainoksesta, jossa kondomieläimet panevat menemään kuin pienet puput konsanaan. Molemmista pätkistä nousi taannoin pienoinen kohu ihmisten pohtiessa, että ylitettiinkö tässä nyt hyvän maun rajat. Minä olen aina pitänyt ilmapalloeläimistä, enkä siksi tykkää huonoa tästäkään. Päinvastoin, nehän on oikein söpöjä!

http://youtu.be/i-L06PfDF-M

 

3.

Olla-kortsut eivät ole ensimmäisiä pelotteluun mainostusvälineenä turvautuneita. Samaan suuntaan nojaa tämä monien tuntema, klassinen esimerkki bännätystä mainoksesta. Ja viesti tulee kyllä perille!

http://youtu.be/MpYLZNunnE0

 

+1

Lisää? Regretful Morning -sivusto kokosi parhaat telkkarista torjutut kortsupuffit listaksi, ja Bored Panda puolestaan luetteloi lehtimainosten kerman. Don’t be stupid!

condom-ads-swat.jpg

 

Mitkä ovat teidän suosikkinne kortsumainoksista? Missä menevät hyvän maun rajat – mitä saa näyttää, entä mitä sanoa?

 

Psst! Turvaseksistä -sarjan aiemmat postaukset löydät täältä, täältä, täältä ja täältä.

Suhteet Rakkaus Terveys Höpsöä