Vuorilla
Tämä viikko on ollut sateinen nyt viikonloppua lukuun ottamatta. Täällä Aurinkorannikolla on ollut ihan tavallinen sadekeli ukkosineen, mutta vain 600km päässä Valenciassa tulvat ovat aiheuttaneet valtavaa tuhoa. Tällä hetkellä kuolleita on löytynyt yli 200, ja tuhannet ihmiset ovat menettäneet kotinsa ja koko omaisuutensa. Tuntuu epätodelliselta, että jotain noin järkyttävää on tapahtunut niin lähellä. Lämmin osanottoni tulvan uhreille ja heidän läheisilleen <3
***
Me ollaan ihailtu vuoria tähän asti vain täältä alhaalta käsin, mutta tänään viimein ajoimme Sierra de Mijakselle. Sääkin on taas aurinkoinen ja lämmin. Haluaisin löytää lähistöltä maastoa, jossa koiraa voisi juoksuttaa vapaana kuten Suomen metsissä. Vuoristo ei selvästi ole tällaista aluetta, koska polut olivat kapeita ja kivisiä, ja rinteet erittäin jyrkkiä. Vuoristo on varmasti mm. vaeltajien suosiossa, ja syystäkin! Patikointireittejä oli useita, ja niitä oli eri mittaisia ja erilaisilla korkeuseroilla. Maisemat oli niin upeat, että ihan jo niiden vuoksi kannattaa ajaa vuorille vaikka vaan katselemaan.
Nämä onkin nyt viimeiset lomapäivät täällä. Maanantaina alkaa työ ja arki. Saa nähdä kuinka kauan sopeutuminen tulee vielä viemään aikaa, koska olen edelleen vähän pää pyörällä monessa paikassa. En aina osaa sujuvasti edes yksinkertaisia asioita, kuten maksaa ostoksia itsepalvelukassalla tai tankata autoa, koska joissain paikoissa systeemit on niin uusia ja outoja. Tunnen itseni tosi tyhmäksi ja avuttomaksi välillä, mutta elämällä ja tekemällä nämä asia oppii yksi toisensa perään pikku hiljaa 🙂



