Eurovision Song Contest 2013
Kuten edellisessä postauksessa kerroin, pääsin mukaan Schwarzkopfin järjestämälle lehdistömatkalle Euroviisuihin Malmöön. Jännitin reissua kuukausia ihan turhaan! Matka oli todella kiva ja matkaseura myös ihan ykkösluokkaa 😉
Ennen illan kohokohtaa, eli viisujen finaalia, Schwarzkopf piti lehdistötilaisuuden, jossa meille kerrottiin mm. kauneuden tulevista trendeistä, Euroviisujen esiintyjien valmistautumisesta ja bäkkäri-meiningeistä. Schwarzkopf oli siis vastuussa kaikkien esiintyjien kampauksista aina harjoituksista finaaliin.
Tämän vuoden viisujen suurin hiustrendi oli luonnollisuus. Ja esimerkiksi erilaiset letit näkyivät myös viisulavalla. Norjan esiintyjällähän nähtiin iso ja rikottu kalanruotoletti, jonka senkin olivat siis Schwarzkopfin tyypit suunnitelleet ja toteuttaneet. Inspiraatiota otettiin myös 40-luvulta, mikä näkyi esimerkiksi Suomen ja Moldovan esiintyjien kampauksissa. Kuulemma Kristan kampaus oli koko kisojen muodikkain ja ns. ”fashion forward”. ”It takes a lot of time and effort to make hair look effortless and undone” 😀
Meille kerrottiin myös ihanan Loreenin hiuksista, joita suunniteltiin vuoden verran (!) ja tuloksena oli kampaus, joka aiheutti Ruotsissa valtavan otsatukkabuumin. Kampaajille mentiin viime vuoden viisujen jälkeen pyytämään ”Loreen-fridgeä”, joka on siis silmiin asti ulottuva, luonnollinen ja mystisen fiiliksen antava otsis.
Illan suurin pettymys oli tietysti meidän ihanan Kristan jääminen kisan hännille, mutta ihan rehellisesti voin sanoa, että Kristan ja muun Ding Dong -tiimin esitys oli yksi illan parhaista ja menevimmistä! Ja muuten, Schwarzkopfin tiimi kertoi lehditötilaisuudessa, että Team Ding Dong oli kaikkien maiden esiintyjistä pirtein ja iloisin ja heidät saattoi aina nähdä tanssimassa tai laulamassa käytävillä. He olivat kuulemma vetäneet extempore-esityksen myös Carolalle kesken viisuvalmistelujen! Toivon kaikkea hyvää Kristalle ja toivottavasti hänet nähdään pian vieläkin isommilla lavoilla! :)
Ja kauneuden tulevista trendeistä vielä sen verran, että kannattaa seurata Korean markkinoita, sillä useat maailmanlaajuiset ilmiöt syntyvät Aasiassa. Seuraaviksi suuriksi hiteiksi esitelmän pitäjä arveli hiushajusteet, Chia-siemenet, 3D-printtauksen ja etanan erittämän liman (”etanaseerumin”) käytön kauneusteollisuudessa – ja nämä kaikki ovat siis jo isoja juttuja Aasiassa. Saas nähdä, mitkä näistä ennustuksista toteutuu lähivuosien aikana, mutta mä innostuin jo nyt ainakin noista Chia-siemenistä! ;)