Sporttimimmit, jeesatkaa jooko

Kysyisin, että kuinka monta kertaa viikossa on järkeä käydä juoksemassa, ettei vammaudu tai tule ylikuntoon..Minä ja ylikunto ei oikein istuta samaan lauseeseen, mutta nyt on käynyt niin hassusti, että hurahdin taas juoksemiseen pitkän ajan jälkeen, ja Sulo on huolissaan. Ei vissiin saa ihan jokapäivä lenkkeillä? Kuin monta palautumispäivää kannattais pitää viikossa? Riittääkö yks? Kaks?

Kommentit (7)
  1. Kiitos Vierailija sullekin kommentista, ehkä on joo parempi levätä välissä kunnolla..ainakin näin aluks:) Oli melko kipiät jalat kehden päivän jälkeen kun kunto ei muutenkaan oo mikään hyvä:]

  2. Itselleni (entisenä moni-urheiluvammaisena, nyt jo tosi pitkään ihan terveenä) paras sääntö on ollut: ei kahta peräkkäistä juoksupäivää. Jalat ehtii palautua eikä tule juoksu-uupumusta. 😉 Ja ei tarvii mitään ohjelmia! Tietysti kannattaa vähän fiilistellä, ettei ihan samanlaisia lenkkejä juokse koko ajan, jokus pidempää ja joskus nopeammin lyhyempää jne.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *