Kohta 18

Marko (bless that man<3 ) toi mulle makuunista Kohta 18-leffan ajanvietteeksi kun se itse tuijottaa Walking deadin toista tuotantokautta alakerrassa ties kuinka monetta tuntia. Finnkinon synopsis kertoo seuraavaa:

”Meitä oli viis kundii. Me pidettiin yhtä – melkein aina. Musta meillä oli kaikilla ihan normaalit perheet. Normaalit ongelmat. Normaalit fiilikset. Ei mitään, mistä ei ois päässy yli. Sitten sinä yhtenä vuotena kaikki alkoi mennä jostain syystä päin vittua.”

KARRI, 17 lähtee viimeiselle ajotunnille ajo-opettajanaan oma äiti, joka aikoo keskustella elämän vakavista asioista. Ratti kääntyy kuitenkin jo heti kotipihalta väärään suuntaan: ajon aluksi Suomi menee jälleen kerran häviämään MM-lätkän Ruotsille ja äiti haistaa viinan poikansa hengityksestä.

PETE, 17 hoivaa aborttipillerin ottanutta tyttöystäväänsä. Syyllisyys ihmisen tappamisesta ei jätä Peteä rauhaan.

ANDRÉ, 17 hakee kolmannen kerran samalla viikolla pikkuveljensä tarhasta. Äiti on taas ”jäänyt ylitöihin”. Aamuyöllä äiti tulee kotiin – vieras mies kainalossa.

AKSELI, 17 matkaa viikonlopuksi maalle isovanhempiensa hoiviin ja törmää ex-alkoholisti-isäänsä. Isä ja poika päätyvät yhteiseen päivänviettoon peurakytylle, kahden neliön metsästyskoppiin, jossa ei saisi hiiskua sanaakaan.

JONI, 18 on kesätöissä Linnanmäellä susipukuun pukeutuneena maskottina vetäen kaikki teinitytöt karvaiseen syliinsä. Vapaa-aikanaan Joni tekee omaa keikkaa strippaamalla vanhemmille, maksukykyisille naisille.

Mulla ei ollut järisyttävän suuria odotuksia ainakaan näyttelijäsuorituksien suhteen, mutta sain yllättyä positiivisesti. 

Kohta 18 on Maarit Lallin ohjaama ja käsikirjoittama draama viidestä 17-18 vuotiaasta kaveruksesta ja heidän perheistään ja elämistään. Henrik Mäki-Tanila, joka näyttelee Karria, on osallistunut käsikirjoittamiseen onnistuneesti. Normaalisti ns. aikuisten ihmisten käsikirjoittamat nuorten elämää kuvaavat leffat on dialogiltaan ihan täyttä kuraa, ja enemmän vaivaannuttavia kuin todentuntuisia. Tulee sellanen olo et kuka noin muka puhuu!? Tää leffa on hieno poikkeus. Suurimmaksi osaksi leffa on sen tuntuinen ettei sitä ole näytelty, vaan kohtaukset on kuvattu salaa kaveripiirin saunaillasta. Tietty luonnollisuus selittyy varmaan myös näyttelijöiden kokemattomuudella. 

No niin, tietenkään ei pidä unohtaa niitä poikia. Näyttelijäkaarti on vielä suhteellisen tuntematon, ja jotenkin tuli sellainen olo et MISSÄ NÄÄ JÄTKÄT ON PIILOTELLU!? Wikipediakaan ei tiedä heistä mitään, googlen kuvahaku antaa vaan leffan promokuvaa, haki kenen nimellä tahansa.

 

 Karim Al-Rifai  … André  
 Arttu Lähteenmäki  … Akseli  
 Henrik Mäki-Tanila  … Karri  
 Anton Thompson Coon  … Pete  
 Ben Thompson Coon 

… Joni  

   

Varsinkin Thompson Coonin veljekset ovat ihan syötävän suloisia! (nyt on muuten spooky fiilis kun tsiigailin sivusilmällä leffan poistettuja kohtauksia niin noin minuutti ton ”syötävän suloisia”-lauseen kirjoittamisen jälkeen yhdessä kohtauksessa sanottiin että jos lapselle antaa nimeksi Sasu ni se kuulostaa suklaapatukalta, ja että siitä tulee sitten syötävän suloinen 😀 Freaky!!)

Katsii katsoa, tykkäsin ite kyllä kovasti (ja en pelkästään söpöjen poikien takia)!

Kulttuuri Leffat ja sarjat Ajattelin tänään Uutiset ja yhteiskunta

Wonderful day..

Olen tänään hoitanut paljon asioita, sellaisia joita olen lykännyt toukokuusta asti. Mulla oli kaikki tärkeät asiakirjat vielä vanhalla nimellä ja kävin tänään kaupungissa otattamassa kuvat uutta passia ja ajokorttia varten. Samalla piipahdin H&M:llä, josta tarttui mukaan allaolevassa kuvassa näkyvät aurinkolasit: 

img_0199.jpg

Meikkasin aamulla melkein kaksi tuntia että sain varjostukset tehtyä kunnolla. Tarkoitus oli että kuva näyttää siltä ettei mulla ole juurikaan meikkiä, ja että mun posket ei olis niin pyöreän näköiset:

img_0188.jpg

Fail.

Kaupungilta palattuani nappasin postista messiin henkkamaukalta tulleen paketin, josta kuoriutui mm. iiiihana kultapaljettinen jakku:

img_0214v.jpgimg_0217v.jpg

Myös koruommeltu, läpikuultava toppi sai meiltä uuden kodin, olin kuolannut sitä jo kuukausia kunnes nyt vasta uskaltauduin tilaamaan sen. It’s perfect!

blogi1.jpg

Käydessäni H&M:n liikkeessä hankin vihdoin tarpeeksi ison meikkilaukun, joka on kaikenlisäksi vielä tosi kauniskin. Sen täytteeksi poimin henkkamaukan oman version beauty blenderistä ja söpön huulivoin.

 

blogi2.jpg

 

 

 

blogi4.jpg

Hukkaan aina kaikki mun käsineet ja luultavasti myös nämä kokevat saman kohtalon talvella, mutta siihen asti voidaan elää yhteiseloa lämpimästi.

 

blogi5.jpg

 

Tämän syksyn trendiväri burgundy pääsi meitsin vaatekaappiin maihareiden muodossa. En ole ihan vakuuttunut noiden supermöhkälemäisyydestä, mutta mustien sukkiksien ja valkoisten villasukkien kanssa toimii varmasti paremmin 🙂

Nyt palaan Boardwalk Empiren pariin, posti toi tänään kakkostuotantokauden. Michael Pitt on kertakaikkisen herkullinen <3

latimesnov2010_2_.jpg

Ps. herkullisuus johtuu varmasti 99%:sti siitä, että se on tossa sarjassa kovan luokan paha poika. Renttu.. 

Muoti Oma elämä Höpsöä Ostokset