Lomalainen..

Olen ollut tämän viikon kesälomalla (josta pidin osan siis jo toukokuussa ennen häitä) ja kuvaushommien välissä vain lööbaillut menemään himassa. Joitain pieniä aktiviteetteja kerkesin kuitenkin mahduttaa kiireiseen loma-aikatauluuni, ja tässä postauksessa käymmekin läpi muutaman viime päivän tekemiset. 

Keskiviikkona kävin illalla lempilapseni Linne-Loten viisivuotissynttäreillä Lankilassa. Kiharsin hiukseni uudella, paksummalla piipparillani ja jälki oli mahtavaa! Ekat viistoista minuuttia. Sitten kiharat suoristuivat… Kevyen silmämeikin viimeistelin vadelmanpunaisilla huulilla. Kynnet lakkasin Sally Hansenin kimallelakalla.

look.jpg

 

Leni oli laittanut pöydän koreaksi ja söin enemmän kuin tarpeeksi pullaa, täytekakkua, porkkanakakkua ja kinkkurullia. Vein lahjaksi pikku-diivalle Ariel-barbien ja Lenin iloksi myös Barbie ja Pegasos-dvd:n! 😀 

Torstaiaamuna kurvailin kymmeneltä Jumalniemeen tsekkaamaan Anttilan alet Karoliinan kanssa. Vietimme varmaan vartin kynsilakkahyllyllä, koska neidin mieli muuttui lennosta sen suhteen saiko lakka erottua kynnen omasta sävystä, saiko siinä olla kimalteita taikka helmiäistä ja mikä sitten oikeastaan katsotaan mummosävyksi.. Lopuksi löysimme Isadoran kultaisen helmiäislakan ja se laitettiin ostoskoriin. Huh..

korhonen_196jn.jpg

korhonen_197jn.jpg

Tämä sävy laskettiin mummosävyksi.

korhonen_200jn.jpg

Itse shoppailin Clearasilin annostelijamasiinan, josta olen kuullut paljon hyvää. Lisäksi mukaan lähti kaksi eri kuivashampoota, uusi ripsiväri, paistokasari, Niken treenitoppi 30% alella, käsisaippua keittiöön ja siinä se. 

Rahaa paloi, ja juhlistimme sitä paniineilla kahvilassa. 

Kun ajelin kotiinpäin Jumalniemestä, päätin pistäytyä Nellillä ja Tonilla. Nelli hinnoitteli kirppiskamoja ja minä ja Nyytti autettiin parhaamme mukaan. Nyytti on toi musta kissa. 

nellilla.jpg

Nellin ja Tonin talossa on kivoja yksityiskohtia.

korhonen_213nt.jpg

korhonen_214nt.jpg

Tänään päätimme lähteä käymään Pasaatissa, sillä mun lomarahat oli tulleet tilille! Hurraa! Teen ostoksista vaikka erillisen Haul-postauksen kun en jaksa käydä niitä nyt iltamyöhällä kuvaamaan. Tajuttiin kotimatkalla miten törkeen hyvä ilma oli ja ajettiin vähän ylinopeutta että päästäisiin nopeasti ottamaan aurinkoa. Hirveellä vauhdilla bikinit päälle, viltti pihalle, öljyt pintaan ja makaamaan, ja sit kävi näin:

 

korhonen_233a.jpg

 

 

korhonen_227.jpg

Aurinko veti niin pilveen että meidän nenistä roikkui jääpuikkoja ja hengitys höyrysi. Nelli sanoi maatessaan verkkareidensa alla että ”Hetkittäin tuntuu ettei mul oo koskaa ollu näin kylmä!” 😀 Onneksi eväät oli kuitenkin kunnossa!

arska.jpg

Lopulta arska päätti kuitenkin armahtaa meitä ja näyttäytyi kokonaista kolmekymmentä minuuttia. 

korhonen_230a.jpg

Loppujen lopuksi luovutettiin ja mentiin lannistuneina sisään. Nelli oli edellisenä päivänä esittänyt halukkuutensa siivota mun pommin jäljiltä olevan vaatehuoneen. Se osoittautuikin isommaksi hommaksi kuin kukaan osasi ennakoida. Nelli tarttui urheasti toimeen:

korhonen_239s.jpg

korhonen_242s.jpg

Uskomatonta mutta totta, Nelli sai kuin saikin selvitettyä sadantuhannen kilon vaate- ja laukkuvuoren omille paikoilleen kaappeihin:

korhonen_247s.jpg

Vaatehuoneeseen pääsee nyt oikeasti sisään!!

korhonen_249s.jpg

korhonen_253s.jpg

Urotyö vaati kuitenkin veronsa. Sillä aikaa kun Nelli raivasi vaatekasaa järjestykseen, minä pesin kolme koneellista pyykkiä. Ja laitoin kuivumaan. Nyt mun on kuitenkin helpompi laittaa ne paikoilleen kun mulla on järjestelmä. NOBODY MESSES WITH THE SYSTEM! Voipunut Nelli haettiin aviomiehen toimesta kotiin ja minä kävin hakemassa Makuunista pari leffaa illaksi. Nyt ne on katsottu (Puss in boots oli ihan mainio!!) ja voisin ehkä yrittää käydä nukkumaan. Taidan laittaa frendit pyörimään taustalle. Se tuudittaa mut aina uneen. Markoa naurattaa kun se tulee iltaisin nukkumaan ja miä oon nukahtanu Frendien tahtiin. Saatan olla ihan unessa mut silti nauraa tutuille vitseille, kuten kaikista parhaimmalle läpälle koko sarjan historiassa: ”Did she look sixteen?” 😀

http://www.youtube.com/watch?v=TOyUqUtaatk

😀 😀 Jos mun pitäis olla joku frendien hahmoista ni olisin takuulla Chandler!

Noniin.. nyt yritän unta.

Hei ps. Valokuvaaja sanoi että saan viralliset hääkuvat tällä viikolla, ja mulla on jo valmiiksi kirjoitettu hääpostaus-luonnos odottamassa kuvia tuolla Lilyn syövereissä. 🙂 Voi siis olla että saadaan postaus ilmoille jo alkuviikosta! Hurrraaaaaaa!! <3

Muoti Meikki Höpsöä Trendit

Juhannusheiloja…

Luulin ensin että joudun olemaan juhannusaattoperjantain duunissa (YKSIN päivystämässä puhelinta), mutta kiltti pomomies antoi mulle kasan laskutettavaa torstaina ja sanoi että lähde kotiin kun nämä on tehty. Onneksi olen ääntä nopeampi kyseisissä hommissa, ja viimeistelin duunit kahden aikaan. Edessä oli siinä vaiheessa siis kymmenen päivän kesäloma. SWEET! <3

Perjantai valkeni helteisenä ja aurinkoisena, juuri sellaisena kun oltiin toivottukin. Aamun ruuanlaiton ja valmistelujen jälkeen kurvailin armaalla silver bulletillani Koivulaan ystävämme Ollin vanhempien talolle. Muut tulivat perästä pyörällä, joten kerkesin ottaa aurinkoa hyvän tovin isäntäpariskunnan kanssa. Kun muut viimein saapuivat pelimestoille, rupesimme paistelemaan lettuja. Olin tehnyt valmiiksi kylmäsavulohi- ja katkaraputäytteet, ja hankkinut pari purkkia vispikermaa ja mansikkahilloa makeita lettuja varten. Makeat jäivän tyystin unholaan kun jengi ahtoi napaansa suolaisia herkkulettuja.

dsc_1588_1600x1200.jpg

Juomaa naukkailtiin pitkin päivää maltillisesti, itse join ihanaa puolikuivaa valkkaria jota lantrasin joka lasillisen kohdalla puolet makuvichyllä. Näinollen nestetasapaino ei päässyt heittelehtimään helteessä, ja jaksoinkin paremmin.

dsc_1602_1600x1200.jpg

…vahingoilta ei tietenkään säästytty:

juhannus_023.jpg

Lettumaakarit paistohommissa:

juhannus_033.jpg

Kun ilta alkoi hämärtyä, otettiin pyörät alle ja poljettiin Munkkisaaren majalle kuuntelemaan bändiä. Meininki oli loistava ja tanssittiin hiki päässä koko ilta.  

juhannus_173.jpg

Päällä mulla oli pelkkää henkkamaukkaa, raidallinen perustrikoomekko ja yönsininen paljettipusakka. Ostin sen tovi sitten alesta viidellätoista eurolla ja rrrrrakastan sitä!

juhannus_182.jpg

Majalta suunnattiin vielä joskus yhden maissa takaisin Ollin porukoille, jossa osa porukasta alkoi grillaamaan täytettyjä sieniä ja maissia. Itse olin siinä vaiheessa jo niin loppu että etsin Markon käsiini ja tilasin meille taksin kotiin. Voin kertoa että uni maistui koko päivän ulkonaolon jälkeen.. Juhannus oli kaikin puolin mahtava, vaikkei nähtykkään kokkoa tänä vuonna. Kiitos kaikille mukana olleille! <3

Nyt olen vietellyt lomaa kuvausten ja treenin merkeissä. Tänään käytiin päivällä kiertämässä Nellin kanssa kirppareita, mutta ennen sitä kuvailin parit perhepotretit kaverilleni Mariannelle ja heti perään toteuteltiin taas visioita mun pikkusiskon Maijun kanssa.. Tässä yksi otos jälkimmäisistä seteistä:

maijuu.jpg

Lähdettiin hakemaan intiaanikesä-meininkiä meikin ja tukan osalta, sulkakorvikset ja tiilenpunainen mekko vahvistavat tyyliä hienosti. Meikki tehtiin tosi kevyellä pohjalla, nestemäisellä cheek stainilla ja raikkaalla, luonnollisella silmämeikillä. Meikin juju oli näyttävät, punaiset huulet.

maijuu2.jpg

Nyt istun sohvalla maha täynnä thai vegebites-kikhernepihvejä (pakasteesta, ihan törkeen hjuvia!) ja välttelen suihkuunmenemistä. Putosin Sh’bamissä nilkkani päälle kun intouduin taas hyppimään balettiloikkia. Joskus todellisuus vaan puree persiistä kovaa, kun tajuat maatessasi rähmälläsi ettet todellakaan ole mikään keijukainen 😀 Onneksi ei käynyt pahemmin, en kai sitten tullut täydellä painollani nilkan päälle niinkuin ensin luulin.

Nyt mun on kai pakko mennä suihkuun, buu.

Ps. Kiinnostaisiko teitä tutoriaali tosta meikistä?

– HikiMilka  

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe