Problem solved..

Olen pitkään pähkäillyt ns. wedding favorsien kanssa (onko tolle suomessa mitään vähemmän dorkaa nimeä kuin häätuliainen?). Mietin pikkuruisia hillopurkkeja tähän tapaan:

summer-jam-jars-diy-labels.jpg

..mutta esteeksi osoittautuivat itsetehtyjen ERITTÄIN työläs valmistaminen, ja valmiiksi ostettujen ERITTÄIN kallis hinta. Joten vedetään ne yli vaihtoehtolistalta.

Hillopurkit?

En alunperin missään nimessä halunnut perinteisiä karkkipussukoita tai suklaasydämiä, mutta jossain vaiheessa tätä ahdinkoa ne tuntuivat ohikiitävän hetken ajan varteenotettavilta vaihtoehdoilta. Sitä ne eivät kuitenkaan ole.

Karkki?

Ystäväni pojan 6v-synttäreillä herkkupöydästä löytyi macaron-leivoksia ja pääsin ekaa kertaa elämässäni maistamaan sellaista. Voi luoja ne oli ihania! <3 Tiedustelin niiden hintaa ja yllätyin niiden ”edullisuudesta”. Siis pipariksihan ne on ihan riistohintaisia mutta maksaahan ihmiset merkki-teepparistakin enemmän kuin H&M-trikoosta?

macaron_lg.jpg

Tilasin siis alustavasti 140kpl:n erän, josta osa tulee tarjolle (luultavasti tyttöjen kesken syötäväksi häitä edeltävänä iltana) ja suurin osa pakataan yksitäisiin rasioihin ja annetaan vieraille. Kaikki ei tykkää, se on vaan hyväksyttävä, mutta sitten voi syödä muita herkkuja mitä meillä on tarjolla ja antaa piparinsa vaikka sille omalle mielitietylleen 🙂 (ja nyt ei sit mitään kaksmielisyyksiä, pervot!)

macaron1.jpg

Meidän myyntierään tulee mauiksi vanilja, mansikka, pistaasi ja suklaa. Katselin macaron-makujen kirjoa ja sieltä löytyi mitä ihmeellisimpiä vaihtoehtoja kuten kielo, bergamotti ja ruusunlehti… Uskon että noilla meidän hyvinkin turvallisilla perusmauilla ei voi mennä vikaan 🙂

Oispa ne häät jo.. 

 

Ps. Tänään askarrellaan hääjuttuja, hurraa!

 

Suhteet Ruoka ja juoma Rakkaus Ajattelin tänään

Pottery Barn.. (I mean who hates Pottery Barn?!)

Phoebe does… 

Mutta minä en! Oon jo monen vuoden ajan rukoillut sisustusjumalilta että PB toimittaisi Suomeen ja WHOOHOO! Vihdoin se on totta! Nyt ainoa asia mikä estää minua tuhlaamasta naurettavan suuria summia sivustolle on postikulut ja nuo pannahisen ALVit sekä tullimaksut: 

 

Tullin 1.12.2008 antama päätös (koskee yksityishenkilön netistä EU:n ulkopuolelta tilaamia, yksityiskäyttöön tarkoitettuja maksullisia lähetyksiä):
 

Ei tullia, jos tilauksen arvo on alle 150 euroa. Arvonlisäveroa kuitenkin maksetaan, jos lähetyksen arvo on yli 22 euroa.

Tätä 150 euron arvorajaa ei sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin, hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin. Niistä kannetaan aina myös säädetyt arvonlisä- ja valmisteverot.

Tämä päätös koskee siis myös USA:sta ostamista!

Ongelma on siinä että PB:n hinnat eivät ole sieltä edullisimmasta päästä, ja tuolla 150€:lla ei saa oikeastaan mitään. Varsinkin kun siihen summaan pitää sisällyttä myös postituskulut. 

Olen miettinyt että pitäisikö tarttua kaverini Siinan tarjoukseen kevyemmistä postikuluista, sillä hän asuu tällä hetkellä jenkeissä ja voisin tilata kamani hänen osoitteeseensa.. Kun en kuitenkaan ole hankkimassa uutta sohvaa tai parisänkyä, vaan lähinnä sitä ihanaa sälää esimerkiksi juuri häihin tms.

Tämän kotiuttaisin mielelläni:

pb1.jpg

Kelatkaa sitä kuumaa heinäkuun päivää kun makaat nurmella/rannalla ja musiikki soi ja lasket tosta mukiin sangriaa tai ihan vaan vaikka jotain hyvää mehua <3

PBTeen:in puolelta löytyy kivoja yksityiskohtia esim. työhuoneeseen:

pb2.jpg

Nuo isoimmat laatikot menee kätevästi sängyn alle tai kaappien ylähyllylle.

Myös kylpyhuoneeseen löytyy ihania tarvikkeita:

pb4.jpg

pb5.jpg

Yllä olevaa ammetelinettä olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa Suomesta mutta turhaan. Sooo pretty <3

pb6.jpg

Tohon saisi kaikki kauniit saippuat järjestykseen, ja vaikka muutaman Lushin bathbombin 🙂

Yhteenvetona voidaan siis todeta että itkuvinku, ei tässä ihan heti olla tuolta mitään tilaamassa. Aina voi kuitenkin suunnitella etukäteen, eikö? 🙂

 

 

-Milka

Puheenaiheet Sisustus Ajattelin tänään