Ikean uusia juttuja..

Bongasin linkin Ikean kevään uutuksien katalogiin jostain Olivian blogista, ja riemastuin nähdessäni mitä kaikkea sikasiistiä sieltä keväällä sitten löytyykään! Kokosin suosikkini pariin kuvaan:

ikea1.jpg

Pellavalakanat ovat uusi must have-asiani, hankin ekat vaaleanharmaat ihanuuteni H&M home-mallistosta säkällä huomatun alekoodin myötä. Sain kahdet tyynyliinapussilakana-setit yhden hinnalla, a freakin’ steal! Ikean malliston setit ovat samanhintaisia kuin H&M homella, mutta malli on kivempi! 

ikea2.jpg

Ah, mitkä iiiiiki-ihanat Toile de Jouy-henkiset lakanat! Noiden väliin tekis mieli vaan hautautua.. Hintakin oli ihan todella edullinen, oisko ollu jonkun 10€/setti? 

ikea3.jpg

En yleensä syty kovin moderneista tai vähäeleisistä sisustuselementeistä mutta näissä on sitä jotain! Meidän tietokonehuone on kokovalkoinen ja nää sopis sinne ku ketsuppi ranskalaisiin! Lisäksi näinkin näppärä kokonaisuus tois helpotusta mun uskomattomaan epäjärjestelmällisyyteen!

ikea4.jpg

Tää nyt oli viiminen asia josta odotin tykkääväni, mutta jollain tapaa toi keltainen kiehtoo mua! Tämä parivaljakko sopis loistavasti mun jossain vaiheessa kunnostettavaan studioon kiiltovalkoisten lattioiden ja seinien pariksi. Tai ei ne seinät tuu olemaan kiiltovalkoset.. Tai no miks ei? Hmm…

Olihan siellä paljon kaikkea kivaa mutta nää nyt päällimmäisinä sydämentykytyksinä. Reissu Ikeaan taitaa olla edessä kevään tultua 🙂 

……………Olin jo rupeamassa takaisin töihin, mutta…

nythän miä innostuinki meiän työhuoneen uudelleensisustamisesta! Siellä on siis valmiina jo tällä hetkellä pieniä valkoisia hyllyjä Ikeasta (niitä Lack-sarjan..) kolme kappaletta takaseinällä oven vieressä. Tietokonepöytänä toimii tällä hetkellä äitiltä saatu tosi tummaksi petsattu lipasto, joka ei oikein aja asiaansa. Ergonomisesti se on maailman epäkäytännöllisin ratkaisu 😀 

Tilasin Ellokselta kattovalaisimeksi valkoisen, teollisuusvalaisin-henkisen lampun vanhan ja huoneeseen täysin epäsopivan kristallikruunun tilalle.

91-8574.jpg

Kruunu jatkaa matkaansa vauhdilla valmistuvaan alakerran vessaan.  Tältä siellä työhuoneessa siis nyt näyttää: 

milka_002.jpg

Yläreunassa näkyy myös se surullisenkuuluisa kattokruunu. Alareunassa mr. T:n jättisandaalit 😀

Eli tuon lipaston paikalle tumpattais uusi työpöytä, mallia esimerkiksi tämä:

vika-amon-vika-curry-kulmapoyta__0119358_pe275626_s4.jpg

Tai tämä:

expedit-tyopoyta__0134115_pe289991_s4.jpg

Jossa ois säilytystilat samassa paketissa. Tai sitten nämä pukkijalat ja joku kiva valkoinen pöytälevy:

vika-lerberg-pukkijalka__0096000_pe235330_s4.jpg

Sitten tietysti toi sälänorganisointisetti tuolta ylempää postauksen alusta, ja pöydän ääreen mun uusi Elisabeth-tuoli (joka on siis samanlainen kuin Starckin Victoria ghost)

Muutama strategisesti sijoiteltu taulu ja valaisin ja makeover has been completed.

 

 

Koti Sisustus

Attire.

Nyt kun ollaan jo häävuoden puolella (kyllä, muut saavat yhden päivän, minä koko vuoden..) niin kävin miettimään uudestaan pukuani ja sen kanssa yhdisteltäviä asusteita. Aluksi oli tarkoitus, että puku olisi hennon persikkaisen värinen, mutta säästääkseni sen tekijää päätinkin eilen että valkoisella mennään. No hei, kerrankos sitä!

Valkoista tylliä nääs löytyy helpommin ja halvemmalla kuin juuri sitä oikeaa persikan sävyä. Nii! (tekijä/kaaso oli helpottunut..)

En muista olenko paljastanut puvun mallia vanhan blogin puolella, mutta tässä muutama inspiraatiokuva kaason linkittämästä Vera Wangin kevään 2012 mallistosta:

wed.jpg

Eli hyyyyvin yksinkertainen yläosa (ilman mitään helmikirjailuja tai pitsihörsökkeitä) ja sitten hyyyyvin runsas tyllialaosa <3 Näinollen mun jalkojen ja takapuolen ei tarvitse olla mallia allymcbeal hääpäivänä, ja voin keskittyä yläkropan timmiyttämiseen 🙂 Vyötäro mulla on luonnostaan melko kapoinen (suhteessa hartioihin ja lantioon, ei suhteessa allymcbealiin) ja korsettihan sitä vielä korostaa. 

Koska puvusta tulee niin simppeli (kaikessa muhkeudessaan) niin asusteet pääsevät arvoon arvaamattomaan. Ensin olin sitä mieltä etten halua koruja, mutta nyt olenkin jollain tapaa ihastunut Heidi Montagin helypaljouteen:

heidi_montags_wedding_picture.jpg

Kaulakoruja en oikein osaa käyttää (ja tuollaiset pitkät mallit ei vaan istu mulle melko suuren rintamuksen takia) mutta monen monta dimangirannerengasta ja niihin mätsäävät korvakorut toimisivat asun yksinkertaisuuden kanssa hyvin. 

En ole koskaan välittänyt korujen aitoudesta tai hinnasta, joten voisin vallan hyvin käydä valkkaamassa hääblingit esim. Glitteristä, siellä on tosi hyvä valikoima noita ”timanttikoruja”.

 

No sitten ne kengät.. Koska puku on valkoinen ja simppeli, voivat kengät olla ihan minkälaiset tahansa! Haluan alkuillalle luonnollisesti korot, ja sitten jotkut söpöt ballerinat tai lipilapit loppuillan tansseja varten. Korkojen täytyy kuitenkin olla tukevat ja ehdottoman mukavat (lue: paksut), ja siksi klikkailinkin itseni Net-a-porterin sivuille tsekkaamaan minkälaista valikoimaa sieltä löytyisi. Ohitin suosiolla viralliset bridal-mallistot, koska hääkengät on musta aina ihan törkeen rumia. Sori nyt vaan niille jotka tykkää esim. tästä hyvin perinteisestä mallista:

80569-b.jpg

YÖK! 

Haluan kengät jotka toimivat hääpäivän jälkeenkin, ja joiden ei todellakaan tarvitse olla valkoiset tai kermanväriset. Joten tässä parit suosikkini Net-a-porterista:

  165366_in_l.jpg    178639_in_l.jpg

 Chloé      ja      Miu Miu

 

Näiden kenkien hinta ei päätä huimaa (no tietysti vähän huippaa..) ja ne voi aina sisällyttää kokonaisbudjettiin. Ja look, how pretty <3  Miksi asiat pitäisi häissä/muutenkaan tehdä niinkuin on AINA tehty?!

En myöskään halua sellaista perinteistä hääpussukkaa/valkoista perusclutchia vaan jotain vähän räväkämpää/omaperäisempää, kuten esimerkiksi jonkun näistä:

183650_fr_l.jpg          183639_in_l.jpg

                   Alexander McQueen                                                Nancy Gonzalez        

179297_in_l.jpg           177321_fr_l.jpg

                            Marc Jacobs                                                                  Jimmy Choo

 

En ymmärrä miksi jotain (poislukien tietysti hääpuku) pitäisi ostaa vain tuota yhtä päivää varten, varsinkaan kun hää-kategorian alla myytävistä asusteista yms. kiskotaan ihan uskomattomia hintoja! Mieluummin sijoitan kauniiseen ja laadukkaaseen designer-laukkuun kuin satiiniseen pussukkaan jota ei  voi käyttää missään muussa tilaisuudessa.

Korjatkaa jos olen väärässä 🙂

Olen kuitenkin tehnyt omin päin montakin kompromissia kenenkään niitä vaatimatta, kun olen tajunnut idean älyttömyyden ja logiikan puutteen. Varmasti tulen myös tekemään tuhat lisää. Kiitos rakkaat läheiseni että olette antaneet mun leijua satatuhatta metriä maankamaran yläpuolella ja laskeutua takaisin planeetta Järkevälle vähitellen, omaan tahtiini 😀 

 

Pus!

 

 

Muoti Ajattelin tänään Trendit