Puhdas pöytä.
Pöydältä on pyyhitty kaikki vuoden aikana kertyneet liat ja roskat. Loppu vuotta kohti pyyhin yötä myöten sitä pöytää.
Sitte ku raketit oli ammuttu ni tuli totaalinen ahaa – elämys. Miks ihmeessä mä elän niin, että pyyhin pöytiä ja haluan aloittaa puhtaalta pöydältä? Miks ihmeessä en oo tähän ikään mennessä oppinut, että elämä ei ole ikuista?
Elämässäni on ollut yksi iso kriisi, Kuus vuotta sitten. Sillon ajattelin, että elämä ei oo tehty hukattavaksi. Jotenki se ajatus on pölyttyny mielessä. Pitää pyyhkiä mielikin.
Aika klisee sanoa, että nyt mä alan elää mun näköstä elämää.
Mikä on mun näköstä elämää?
Mistä minä tiedän, kun en koskaan ole sitä varmaan elänyt. Tosi paljon mun elämää on ohjailu muut asiat kuin minä itse.
Miksi?
Niinpä.
Miltä näyttää mun näköinen elämä?
En tiedä, uusi vuosi sen mulle näyttäköön.
Tästä lähtien pidän pöydän puhtaana läpi vuoden.