Kateus on katsojan silmissä.

Raha. Vapaus. Elämä. Auto. Toisen onni.

Ihminen on kateutta täynnä. Aina on toisilla paremmin kuin itsellä. Vaikka hetki sitten itsellä olis ollu onni ihan omissa käsissä. Se murenee kun toinen saa jotain mistä pitää olla katellinen kun ei itsellä ole.

Peili. Katso peiliin. Katson peilin kautta olkasi yli taaksepäin. Mitä hyvää näet sinulle tapahtuneen? Istuuko onni olkapäilläsi odottamassa milloin ymmärrät sitä? Onni on tässä ja se on nyt. Se ei ole huomenna, se ei ollut eilen. Se on nyt ja tässä.

Se mistä olet toiselle kateellinen voi olla suuri tavoite hänelle. Hän on ehkä tehnyt normaalia enemmän töitä sen eteen. Hän on ehkä haaveillut, säästänyt ja ennakoinut. Uuden auton ostoa on voitu suunnitella vuosia koska se on hänelle tärkeää. Tuoko se hänelle onnea? Sitähän ei kukaan voi tietää.

Älä ole kateellinen. Jos haluat samoja asioita kuin naapurin Sinikka niin tee niitä asioita. Ehkä joku päivä iloitsette Sinikan kanssa yhdessä.

Ensi kerralla kun tunnet kateutta toisen elämästä kokeile tätä :

Ole aidosti iloinen toisen onnesta, onnittele. Kysy miltä nyt tuntuu ja nauti hänen kanssaan.

Jaettu ilo on moninkertainen.

Kulttuuri Mieli

Kun sulla pitää olla.

Sulla pitää olla talo, mies ja lapset. Tottakai sulla pitää olla hyvä työpaikka ja kunnon harrastus. Sun pitää käydä kerran kuussa kampaajalla ja siinä samassa värjätä ripset ja kulmat. Aamulla meikataan ja suoristetaan ah niin ihanat kamalat luonnonkiharat. Sit sun pitää hymyillä. Ennen töihin lähtöä postaat jonku iskevän mietelauseen someen. Sen perusteella oot poistanut kaikki vaikeat ihmiset sun elämästä ja sulla on kaikkea mitä ihminen voi toivoa. Ja vähä päälle.

Tuoko nämä kaikki sun elämään just sen mitä SÄ haluat? Elätkö sä kaikkien odotusten mukaan? Ootko sä koskaan kuullu oravanpyörästä?

Ite oon oravanpyöräjuoksun mm- tason mitalisti. Tein lapset putkeen, menin heti töihin ku mahdollista. Hoidin kodin, menin naimisiin, Kuljetin lapsia siellä ja täällä. Toki mies auttanut, mutta silti koen tehneeni lasten osalta enemmän. Mies kodintöiden osalta.

Sitte se tuli. Stoppi. Enhän mä tätä halua, mä oon aina jakanu mietelauseita miten mä elän hetkessä ja poistan elämästä kaiken turhan. Silti sitä tekemättä.

Nyt mä sen teen. Jäin pois työelämästä. Vähensin lasten hoidot minimiin. Aion hetken nauttia siitä, ettei mun tartte mennä tukkaputkella kellon kans joka paikkaan.

Ja tiiättekö mitä?

Mä oon aidosti sitä mieltä, että mä oon ansainnut sen.

Hyvinvointi Oma elämä